» 3DPE » شاهکار پروژه اشر و تیتان روباتیک: چاپگر سه بعدی با پنج نازل مستقل
چاپگر سه بعدی

شاهکار پروژه اشر و تیتان روباتیک: چاپگر سه بعدی با پنج نازل مستقل

در نمایشگاه CEO سال ۲۰۱۷، یکی از تولیدکننده‌های سایز بزرگ پرینترهای سه بعدی، «تیتان روباتیک» اعلام کرد: پرینتر سه بعدی کرونوس با ۵ نازل هد مستقل در ماه‌های آینده آماده فروش خواهد بود. این مدل خاص از پرینترهای سه بعدی برای  پروژه‌های پیچیده نرم افراریAutodesk  و اشر ساخته شده است که اعتبار زیادی به این مدل پرینتر سه بعدی خواهد داد.

پرینترهای سه بعدی مدل FFF (Fused Filament Fabrication) با یک نازل هد، مدت زمانی زیادی برای ساخت شی صرف خواهند کرد (به خصوص، اگر شی مورد نظر شما بزرگتر از مدل‌های مرسوم همانند برج ایفل مینی یا مدل‌های سه بعدی متوسط باشد). برای رقابت با پرینترهای با سبک ساخت مرسوم بازار، احتیاج داریم که روند سرعت دستگاه، افزایش یابد. «پروژه اتودسک اشر» پاسخی به این نیاز است.

پرینتر سه بعدی

چاپگر سه بعدی سایز بزرگ با پنج بازوی رباتیک خود بخش‌های مختلف یک شی را می‌سازد!

پروژه اشر (Project Escher) چیست؟

پروژه اشر یک سیستم کامپیوتری است تا برنامه‌نویسی لازم برای چندین هدنازل همزمان را جهت پرینت سه بعدی یک شی فراهم آورد. هم‌اکنون این سیستم یک پلاگین کاربردی در مجموعه نرم افزارهای طراحی شرکت Autodesk می‌باشد.

ایده پروژه اشر از یک ورکشاپ اتودسک (Autodesk’s Pier 9 workshop) از سانفرانسیکو الهام گرفته شده است. هدف آن ورکشاپ، متحد کردن سازندگان حرفه‌ای، طراحان و مهندسان بود (همانند تیم‌های کاری موسوم به FabLab). خلاصه کلام این است که در یک دستگاه پرینتر سه بعدی تمامی ملزومات از نرم افزار طراحی تا پرینت چندوظیفه‌ای سامان یافته باشد.

چالش‌های ساخت پرینتر سه بعدی با چندین نازل هد چیست؟

آنطور که Andreas Bastian، مدیر تحقیق ارشد شرکت Autodesk توضیح می‌دهد، مشکل این نیست که شما با چه سرعتی هد نازل پرینتر را حرکت می‌دهید، چالش در تنظیم سرعت ذوب شدن پلاستیک سازنده شی است.

مشکلات دیگری نیز وقتی می‌خواهید چندین عملیات متفاوت نازل‌ها را همزمان برای یک شی تعریف کنید، سر بر می‌آورند. درست مثل این است که یاد بگیرید چطور سازهای موسیقی را بنوازید، چطور با دست‌های راست و چپتان قسمت‌های مختلف ساز را کنترل کنید! ما این چالش را حل کرده‌ایم؛ پرینتر سه بعدی مدل کرونوس پروژه تیتان روباتیک به جای دو دست، ۵ بازو دارد!

پرینتر سه بعدی با 5 نازل مستقل

پرینتر سه بعدی 5 نازل هد

مدار پیشرفته Raspberry Pi:

پرینتر سه بعدی مدل کرونوس قادر به ساخت یک شی در اندازه ۷۷ x 30 x 20 اینچ ((L x W x H می‌باشد. پروسه تولید بر طبق برنامه نویسی بهنیه شده یک مدار رزبری پای انجام می‌شود. این چیپ به عنوان مغز یا (رهبر ارکستر!) دستگاه کرونوس خواهد بود. بهتر است درباره این اسم این مدار کمی بیشتر توضیح دهیم:

Raspberry Pi یک کامپیوتر است ، یک کامپیوتر کامل به اندازه یک کارت اعتباری!  اما خوب چه چیزی این کامپیوتر را از بوردهای کامپیوتری دیگر متفاوت می کند؟ تفاوت این کامپیوتر با کامپیوترهای دیگر در این است که شما می‌توانید به هر جای این کامپیوتر کوچک وارد شوید و هر جایی که دوست دارید را تغییر بدهید و یک سخت افزار کامل در اختیار داشته باشید، می توانید کدهای خودتان را متناسب با آن تغییر بدهید،

عملکرد Chip هایش را تعریف کنید و هزاران کار دیگر، در واقع Raspberry Pi یک بورد کامل کامپیوتری است که در ابتدا برای مصارف آموزشی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گرفت و هدف اصلی آن بالا بردن سطح دانش برنامه نویسی سیستم و سخت افزار برای کاربران عادی و حتی کودکان بود!

اما با توجه به اینکه این بورد سخت افزاری آنقدر کوچک و البته کم هزینه بود، بعد از مدتی بسیار مورد استقبال قرار گرفت، بطوریکه دیگر فقط هدف آن آموزش نبود، تولید کنندگان قطعات کامپیوتری، الکترونیک و … به جای اینکه از Microcontroller استفاده کنند، این دستگاه بسیار کوچک را جایگزین کردند.

هد نازل‌های پرینتر سه بعدی کرونوس مستقل از یکدیگر حرکت می‌کنند، یعنی به جای اینکه همه نازل‌ها روی یک قسمت شی متمرکز شوند، قادر هستند چندین قسمت یک شی را تکمیل کنند.

واقعا هیجان‌انگیز است که چینن ماشین پیشرفته‌ای گام‌های خود را برای تجاری شدن بر‌می‌دارد و سال ۲۰۱۷ قادر به خریدش هستیم. شاید شما هم مثل من آرزو می‌کنید شانسی نصیبتان شود تا یکی از این پرینترهای سه بعدی را داشته باشید و چالش‌هایتان را با آن آزمایش کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین