» 3DPE » «پِلوتون» نمونه اولیه دوچرخه ثابت خود را با چاپگر سه بعدی MakerBot ساخت
دوچرخه

«پِلوتون» نمونه اولیه دوچرخه ثابت خود را با چاپگر سه بعدی MakerBot ساخت

کمپانی دوچرخه‌سازیPeloton  که در زمینه ساخت فیکس بایک (دوچرخه بدنسازی) شهرت دارد، در سال ۲۰۱۴ یک دوچرخه بدنسازی زیبای براق و بی‌صدا را معرفی کرده بود که در کنسول خود قابلیت اتصال به انواع استانداردهای Wi-Fi را داشت. این کمپانی مطرح سازنده دوچرخه‌های ورزشی نشان داده است که نمی‌خواهد مانند دیگر رقبا باقی بماند، حالا آنها دوچرخه تجاری جدیدی را در پلتفرمی خاص در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرده‌اند.

آنها امیدوارند این اکوسیستم دوچرخه ثابت را در مکان‌های عمومی، هتل‌ها، دانشگاه‌ها و حتیی بیمارستان‌ها رواج دهند. شرکت پِلوتون برای این کار نیاز به سرعت بالایی برای تولید محصولات خود می‌دید، مخصوصا در مقایسه با رقبایی مثل FlyWheel و SoulCycle که رشد چشمگیری داشته‌اند. بنابراین پِلوتون نیز دست به کار شد، واقعا از داشتن چنین رقبایی سرسختی به خود می‌بالیم! پِلوتون ایده‌ای جدید را عملی کرد؛ چه چیزی بهتر از پلتفرم موثر و ارزان قیمت پرینت سه بعدی.

تیم طراحی صنعتی کمپانی پِلوتون برای این منظور از شرکت مطرح سازنده پرینترهای سه بعدی، «MakerBot» بهره بردند. آنها قطعات درونی پیچیده و کوچک دوچرخه را با پرینت سه بعدی تولید می‌کنند تا سرعت چرخه ساخت افزایش یابد.

طبق صحبت‌های Jason Poure مدیر طراحی صنعتی شرکت MakerBot، این همکاری تنها یک نمونه اولیه از مزایای پرینتر سه بعدی است، هر طراح و سازنده‌ای کافی است به اینجا بیاید و درخواستش را مطرح کند.

قطعات دوچرخه ثابت پرینتر سه بعدی makerBot

در کمتر از یکسال بیشتر از صدها بازتولید از ۲۵ قطعه دوچرخه، توسط تیم طراحی صنعتی پِلوتون با پرینتر سه بعدی چاپ گردید. با پرینتر MakerBot، پِلوتون توانست به طور تقریبی مبلغ ۲۰۰۰۰ دلار صرفه‌جویی و چندین ماه نیز زودتر کار خود را تکمیل کند. مسلما یکی از مهمترین اجزا در تولید یک دوچرخه قسمت کنترل پایداری آن است. دکمه «تنظیم مقاومت دستگاه» با رنگ قرمز که به راحتی و تنها با پیچاندن تغییر می‌کند.

Poure توضیح می‌دهد: همه عقیده دارند که این المان باید بسیار زیبا باشد، چون نمایانگر برند طراحی شماست. برای اینکه یک دکمه زیبا ساخته شود، طراح صنعتی، Nigel Alcorn نمونه‌های اولیه را با نرم افزار اتوکد و ایلوسترتور کشید. سپس با سالید ورک مدل‌ها را تعریف کرد و در آخر طرح نهایی را پرینت سه بعدی نمود.  با این روش Alcorn و Poure توانستند طرح‌ها را سبک و سنگین کنند و بهترین را انتخاب و مسیر را جلو ببرند.

بعد از ارائه تقریبا ۳۶ الگوی متفاوت، آنها به این نتیجه رسیدند که در طراحی دکمه باید سه راس و سه فرورفتگی بسیار ظریف لحاظ شود. وقتی صحبت از ضریب دقت ساخت با پرینترهای سه بعدی MakerBot به میان می‌آید، Poure می‌گوید: من به شما اطمینان می‌دهم که به طور آکادمیک قادر هستیم تمایز دو قطعه کاملا یکسان که تنها در خصوصیتی میلیمتری با یکدیگر تفاوت دارند را برای شما شرح دهیم.

فیکس بایک پرینتر سه بعدی میکربات

آنطور که Poure  مطرح کرده است، علاوه بر کاهش زمان و هزینه‌ها، پرینت سه بعدی امکان تعریف شرایط، ارگونومی تولید، زمانبندی، ابعاد و مقیاس را پیش از تولید به تیم طراحی از همان نقطه شروع بخشید. از نظر وی این مورد کمک بزرگی کرد تا او بهتر تصمیم بگیرد و بداند کدام قطعات آماده تولید نهایی هستند و چه قطعاتی به زمان بیشتری برای کار نیاز دارند. در انتها و بعد از همه بررسی‌ها،‌ تیم طراحی از روش injection-molding برای تولید استفاده کرد.

کمپانی پِلوتون در حال کسب تجربه‌ای جدید در حوزه صنعت خود است که بدیع و پرتحرک است و مسلما آنها را از رقبای سرسختشان، مسافت زیادی جلو خواهد انداخت. فراموش نکنیم که همه اینها با کمک فناوری پرینتر سه بعدی میسر شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین