» 3DPE » تیونیگ خلاقانه فورد تورینو 1971
پرینتر سه بعدی

تیونیگ خلاقانه فورد تورینو 1971

«Ioan Florea» هنرمند رومانیایی برای یک خودروی فورد تورینو سال ۱۹۷۱، پوشش فلزی براق و سیال بسیار زیبایی را با کمک فناوری پرینتر سه بعدی تولید کرد تا رکورد فروش به قیمت ۵۵۰۰ دلار حراجی آریزونا را بشکند. 

اینطور که به نظر می‌آید به هر حوزه‌ کاری که نگاه می‌کنیم، تاثیر فناوری پرینت سه بعدی در آنها مشاهده می‌شود. کمتر صنعتی به اندازه خودروسازی از دانش پرینت سه بعدی بهره‌مند شده است. همچنان که کمپانی‌های مطرح خودروسازی، ماشین‌های مفهومی را برای اهداف خاص با دانش چاپ سه بعدی عرضه می‌کنند، «Ioan Florea» نشان داده است که خودروهای تولیدی با پرینتر سه بعدی می‌توانند به  عنوان یک تحفه هنری پر آب و تاب نیز مطرح باشند!

چاپ سه بعدی شاسی فلزی فورد تورینو پرینتر سه بعدی اخبار فناوری

تولید خودرو با فناوری پرینتر سه بعدی اخبار فناوری چاپ سه بعدی

فورد تورینو فلزی سیال

ایده ساخت چنین شاسی و بدنه زیبایی از سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی آلمانی سازنده پرینترهای سه بعدی با نام Voxeljet شروع شد. در واقع با عرضه این خودرو از اولین اتوموبیل ساخته شده توسط یک فناوری نوین رونمایی شده است. فورد تورینو فلزی سیال، الگوی پیچیده‌ای از تناوب و هیجان است که پارامترهای ویژه‌ای در الگوریتم طراحی‌اش به کار رفته است.

اما نقطه واقعا چشمگیر این فورد در روش تکمیل بدنه فلزی عجیب و غریبش است؛ بدنه فلزی توسط تکنیک ابتکاری انتقال مایع فلز با پرینتر سه بعدی پیاده‌سازی شده است. البته این تکنیک توسط خود هنرمند خودرو یعنی «Ioan Florea» توسعه یافته است. گویی شاسی خودرو در یک محفظه فلزی مایع با ضریب بازتاب بسیار بالا محبوس شده است؛ غلافی تمام فلزی و یک حس بصری شگفت‌آور!

Florea، خود اینطور توضیح می‌دهد: اشکال و مدل‌های چاپ سه بعدی بدیعی را استفاده کردم تا نور بازتاب یابد و توازنی بین حالت هندسی و زیستی خودرو ایجاد شود.

بدنه فلزی فورد تورینو با پرینتر سه بعدی تولید شد اخبار فناوری

اگرچه خودروی فورد تورینو سیال فلزی عمیقا نمونه‌ای خلاف عرف است و عملکردی خاص ندارد،‌ اما این تکه اثر هنری وحشی توانست در حراجی Barrett-Jackson Scottsdale سال ۲۰۱۷ ایالت آریزونای آمریکا به مبلغ ۵۵۰۰ دلار فروخته شود! پس اولین خودرو با تکنولوژی پرینت سه بعدی محسوب می‌شود که از حراجی‌ها سر در آورده است. البته قبل از اینکه این خودرو در حراجی مذکور فروخته شود، در نمایشگاه‌های مختلفی عرضه شده بود: نمایشگاه خودرو نیویورک سال ۲۰۱۴، نمایشگاه پرینترهای سه بعدی ایالت دیتروید و گردهمایی IMTS (International Manufacturing Technology Show) ایالت شیکاگو.

خودروی فورد تورینو ملقب به سیال فلزی، طراحی شده است تا نمایانگر یک ویترین گذار از انقلاب دوم صنعتی به انقلاب سوم صنعتی باشیم. این خودروی هنری گیج‌کننده قطعا نشان‌دهنده تغییری جهانی از خطوط مونتاژ سنتی به تکنولوژی‌های هوشمندسازی نظیر پرینت سه بعدی و رباتیک پیشرفته است.

Florea هنرمند رومانیایی، بعد از خلاص شدن از فروش خودروی محبوبش، حالا به چالشی دیگر مشغول است؛ توسعه یک پرینتر سه بعدی صنعتی با متد FDM در ابعاد ۸ x 4 x 4 فوت که می‌تواند پلیمرهای زیستی تجزیه‌پذیر را با سرعتی باورنکردنی برای چاپ سه بعدی استفاده نماید!

Ioan Florea
لون فلوری، در کنار اثر هنری دیگرش؛ منشور حقوق بشر کوروش؛ که چاپ سه بعدی کرده است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین