» 3DPE » انتقال فناوری چاپ سه بعدی به اولین ایستگاه فضایی خصوصی
پرینتر سه بعدی

انتقال فناوری چاپ سه بعدی به اولین ایستگاه فضایی خصوصی

«Axiom Space» که اولین ایستگاه فضایی تجاری خصوصی را توسعه می‌‌دهد به توافق جدیدی با شرکت سازنده پرینترهای سه بعدی «Made In Space» دست یافته است. این قراداد شامل همکاری در مدار پایین زمین می‌شود. «Made In Space» قبلا اولین پرینتر سه بعدی مقاوم در برابر جاذبه را در فضا ساخته است.

در حالی که شرکت «Axiom Space» در حال ساخت جانشینی خصوصی از ایستگاه فضایی بین المللی فعلی است، این قرارداد همکاری به شرکت  «Made In Space» تجربه ساخت بالاتر و فرصت‌های همکاری با سازندگان نوین ایستگاه‌های فضایی را خواهد داد.

همچنین این مشارکت به شرکت «Made In Space» کمک خواهد نمود تا برنامه ساخت فیبرهای نوری‌اش را در فضا توسعه دهد. به تازگی در نتیجه فعالیت‌های بیشمار از یکی دیگر از کمپانی‌های فضایی «Rocket Crafters» توانایی ساخت راکت سوخت با تکنولوژی پرینت سه بعدی برای مدار پایین زمین فراهم شده است.

جزییات کامل نقشه عملیاتی دو شرکت «Axiom Space» و  «Made In Space» هنوز مشخص نشده است. اگرچه این قرارداد همکاری آنقدر هیجان‌انگیز هست که به «Made In Space» امکان پیشبرد بیشتر تکنولوژی‌های در دست تهیه‌شان را بدهد.

پرینتر سه بعدی امکان ساخت مستقیم محصولات را در فضا محیا می‌کند.

اولین وظیفه شرکت  «Made In Space» شامل استفاده از فیبرهای نوری ساخت شده در فضا است که شرکت «Axiom Space» تمایل زیادی به آمیختن آن در ماژول ایستگاه فضایی خود دارد؛ این نوع خاص از فیبرهای نوری شرایط ساخت سختی را در جاذبه کره زمین خواهند داشت؛ پس چینن مشارکت‌هایی امکان تسریع روند منفعت‌هایی دو طرفه را افزایش خواهد داد. بنا به گزارش‌ها هر دو کمپانی به طور منظم در زمینه ساخت و آمایش فضایی همکاری می‌کنند و قصد دارند تا پس از ساخت فیبرهای نوری در فضا آن را به زمین حمل کنند.

موشک پیشران فضایی پرینت سه بعدی

ماژول فضایی شرکت «Axiom Space» چیست؟

Axiom اعلام کرده است که برنامه ساخت اولین ایستگاه تجارتی خصوصی فضایی را پیش می‌برد. برنامه آنها چنین است که یک ماژول ساخت را به فضا و نزد ایستگاه بین اللمللی فضایی فعلی (ISS) بفرستند تا به عنوان یک نقطه شروع برای ساخت ایستگاه فضایی‌شان باشد.

بواسطه این همکاری شرکت Axiom به جای اینکه محموله‌های ساخته‌ شده‌اش را از زمین حمل کند قادر خواهد شد تا اشیاء پیچیده‌اش را در فضا بسازد. ماهیت اشیایی که Axiom می‌خواهد تولید کند هنوز مشخص نیست و خود آنها هم قصد ندارد اطلاعات کاملتری را درباره‌اش مکتوب کنند ولی هر چه هست پرینت سه بعدی نقش اساسی خواهد داشت.

ساخت متریال پرینت سه بعدی در ایستگاه فضایی

Michael Suffredini رئیس و مدیر عامل شرکت «Axiom Space» اطلاعات بسیار کاملی درباره ایستگاه فضایی بین المللی دارد زیرا وی مدیر پروژه سابق ایستگاه فضایی ISS بوده است. وی به وضوح از توافق جدید و از فرصت‌های بی‌نظیری که برای کمپانی‌ فراهم شده، صحبت می‌کند:

این مشارکت گام نوینی را در رسیدن بشریت به فضا نشان می‌دهد، ساخت درون فضایی شیوه یگانه‌ای را برای تولید محصولاتی مفید در زمینه صنایع ارتباطات، مواد و زیست پزشکی مورد استفاده سیاره زمین فراهم خواهد کرد.

شرکت «Made In Space» یک کمپانی ستودنی برای مشارکت است تا به اهدافمان در ساخت مستقیم در فضا دست یابیم. ما همچنان برای مشارکت با گروه‌های اینچنینی هیجان‌زده هستیم، آنهایی که توانایی‌هایشان را در پرواز در مدار زیر صفر درجه و ایستگاه فضایی ثابت کرده‌اند.

Andrew Rush مدیر عامل شرکت «Made In Space» نیز نظر مشابهی دارد. او شرح می‌دهد که این توافق کمک می‌کند تا به عنوان یک کمپانی بزرگ و مطرح رشد کنند، تا تکامل و توسعه محصولات رویایی‌شان را تحقق ببخشند. او از کمپانی «Axiom Space» چنین یاد می‌کند:

شریکی ایده‌آل برای ساخت فناوری‌های جدید در فضا و نیرویی برای رها کردن تمامی توانایی‌هایمان.

با فناوری‌هایی که کمپانی‌های نوپا در حال حاضر یا در آینده محقق خواهند کرد، واقعا شرایط بشر تغییرات شگرفی خواهد داشت، چیزهایی که در دهه‌های گذشته تنها در کتاب‌ها و فیلم‌های تخیلی شاهد آن بودیم و تصور نمی‌شد روزی به واقعیت روزمره تبدیل شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین