» 3DPE » برترین اپلیکیشنهای مدل سازی سه بعدی موبایل برای پرینت سه بعدی
بهترین اپهای موبایل پرینت3بعدی

برترین اپلیکیشنهای مدل سازی سه بعدی موبایل برای پرینت سه بعدی

فهرست مطلب

حالا فایل CAD هم قابل حمل شده است! بیایید از بهترین اپلیکیشنهای موبایلی مدل سازی سه بعدی با iPad و Android را بررسی کنیم.

واقعاً خوش شانس هستیم که تلفن‌ها و تبلت‌ها تا حدی تکامل یافته‌اند که قادر به طراحی سه بعدی شده‌اند. وظیفه‌ای که بطور سنتی برای سیستم‌های دسکتاپ گرانقیمت همچنان محفوظ است. در اینجا، ما برخی از برنامه‌های اندروید و آی او اس را برای مدل‌سازی سه‌بعدی در دستگاه‌های تلفن همراه یا تبلت فهرست کرده‌ایم.

اما قبل از ورود به دنیای مدل‌سازی سه بعدی موبایل، تعیین استانداردهایی مهم است؛ ما در هنگام انتخاب خود چند جنبه را در نظر گرفتیم: یک جستجوی سریع نشان می دهد که برنامه‌های تلفن همراه زیادی برای “طراحی سه بعدی” ساخته شده اند که باعث میشود در جستجو برای یافتن اپلیکیشنی که قابل اعتماد و کاربردی باشد، مشکل پیدا کنید. مخصوصا وقتی متوجه شوید که بیشتر برنامه‌های طراحی سه‌بعدی بجای مدلسازی کاربردی، بیشتر بسمت تجسم یا سرگرمی هدف‌گذاری شده اند.

بنابراین، ما برخی از بهترین اپلیکیشنهای طراحی سه‌بعدی را برای دستگاه‌های موبایل و تبلت، دستچین کردیم. یک نکته دیگر آنست که تبلت برای طراحی سه بعدی بسیار مناسبتر از یک صفحه نمایش موبایلی کوچک ۶ اینچی است و چشم‌انداز تبلت‌های قوی عمدتا تحت سلطه دستگاههای اپل iOS است. به این دلایل، بسیاری از توسعه دهندگان این پلتفرم را برای برنامه‌های خود هدف قرار می دهند، پس برخی از انتخابهای لیست ما نیز فقط برای iOS در دسترس هستند. متاسفانه برای کاربران ایرانی، تبلت اپل و فعالسازی آی او اس، هزینه و دردسر بسیار زیادی دارد؛ پس ما روی اندروید هم تمرکز کرده ایم.

همچنین شایان ذکر است که ما فقط برنامه‌های ساخته شده برای سیستم‌عاملهای تلفن همراه را لیست می کنیم. زیرا اگرچه دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت از نظر فنی «تبلت‌» هستند، اما سیستم‌عامل دسکتاپی و نرم‌افزار دسکتاپ را اجرا می‌کنند. پس به SolidWorks ،Fusion 360 و دیگر نرم‌افزارهای حرفه‌ای بسیار توانا دسترسی کامل دارند و ربطی به موضوع این مطلب نخواهند داشت. 

خب، زمان شیرجه رفتن به دنیای مدل سازی سه بعدی موبایل است؛ در ادامه مطلب، برترین اپلیکیشنهای موبایلی را که بین دسته‌های مدل‌سازی سه بعدی و مجسمه‌سازی تقسیم شده‌اند را مرور می کنیم.

مدل‌سازی سه بعدی در حال سیار شدن است. با توجه به تعدد اپلیکیشنها و ویژگیهای جدیدی که ارائه میشوند، گزینه‌ها برای تولید، مشاهده و تبدیل طراحی‌های سه بعدی در موبایل و تبلت شما، هر روز بیشتر میشوند. امروز میخواهیم شما را با برخی از بهترین اپلیکیشنهای موبایلی مدلسازی سه بعدی آشنا کنیم که زندگی را برایتان آسانتر میکنند. فرقی ندارد مبتدی هستید یا حرفه‌ای یا فقط علاقمند؛ برای هر فردی یک اپلیکیشن موبایل طراحی سه بعدی وجود دارد.

لیست برنامه‌های طراحی سه بعدی اندروید

لیست برنامه‌های طراحی سه بعدی ios

  • معرفی و دانلود برنامه‌های طراحی سه بعدی اندروید، آیپد و تحت وب رایگان

3d modeling software for Android, IOS, online CAD

مدلسازی3بعدی

مدلسازی سه بعدی اصطلاحی است که بسیاری از تکنیکهای طراحی کامپیوتری را در بر میگیرد. برنامه‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، همگی مدل‌سازی مستقیم را ارائه می‌کنند، به این معنی که اشیاء مورد نظر را با splines، primitives، mesh، توابع Boolean یا سایر روش‌هایی که شامل دستکاری و ایجاد بخش‌های مختلف یک جسم هندسی می‌شود، ایجاد می‌کنند.

دستگاههای تلفن همراه بعنوان ابزارهای مدلسازی سه بعدی برای علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌ها بطور یکسان محبوب شده‌اند و به آنها این مزیت را میدهند که در هر مکانی ایده ذهنی خودشان را طراحی کنند. با این حال، متأسفانه، برنامه‌های مدل‌سازی سه‌بعدی برای iPad و Android در حال حاضر مدل‌سازی پارامتریک را ارائه نمی‌کنند (یعنی طراحی مدل‌هایی با پارامترهایی که مانند کدی اجرایی هستند که به برنامه دستور می‌دهد چه کاری انجام دهد). پس اپلیکیشن‌های موبایل و تبلتی برای طراحی اشیاء کاربردی معمولی و بطور کلی اشیاء دارای زاویه تند، مناسب هستند، زیرا ایجاد اشکال ارگانیک ظریف و پیچیده با مدلسازی مستقیم دشوارتر است.

1- نرم‌افزار طراحی سه بعدی ساده آنلاین Tinkercad

نرم افزار طراحی سه بعدی آنلاین تینکرکد

  • هدف اپلیکیشن: طراحی سه بعدی، طراحی الکترونیک و برنامه‌نویسی
  • مناسب برای آماتورها و طراحان سطح متوسط، کودکان، نوجوانان، دانش‌آموزان و پروژه‌های دانشجویی
  • نسخه‌های موجود: آنلاین (تحت وب) ، ipad APP
  • قیمت: رایگان 

apps.apple.com/us/app/tinkercad/id1469440830?mt=8

tinkercad.com/dashboard

  • زبان‌ها: انگلیسی، روسی، آلمانی، ترکی، ایتالیایی، اسپانیولی، پرتغالی، فرانسوی، چینی، ژاپنی، کره‌ای

یک استارت‌آپ خلاق که حالا توسط کمپانی Authodesk پشتیبانی و آپدیت میگردد و اکنون یکی از محبوبترین اپهای آنلاین مدلینگ با بیش از 50 میلیون کاربر جهانیست.

Tinkercad یک برنامه وب رایگان برای طراحی سه بعدی، طراحی الکترونیک و برنامه نویسی است. تینکرکد با سورس نرم افزاری قوی Autodesk، ابزاری مفید در طراحی رده پایه بر بستر اینترنت است.

نرم افزار تینکرکد

بسیاری از عناصر طراحی شناخته شده مدلساز  آنلاین Autodesk’s Tinkercad، مانند سادگی و رابط کاربری آسان آن، به اپلیکیشن رایگان iOS منتقل شده‌اند. انتظار میرود عملکردی مشابه پلتفرم مبتنی بر مرورگر را مشاهده کنید و البته با اضافه شدن پشتیبانی کامل از Apple Pencil و واقعیت افزوده (AR).

درحالیکه استفاده از AR برای روی هم قرار دادن شی۳بعدی شما در موارد استفاده محدود مفید است، توانایی طراحی با استفاده از انگشت یا قلم خود چیزی است که طراحی روی تبلتها را بسیار عالی می کند.

این برنامه بیش از ۴۰۰۰ بررسی با میانگین امتیاز ۴٫۶ ستاره دارد. این اپ، بطور کامل با تمام مدل های شما در پلت فرم Tinkercad ادغام و همگام می شود.

با انجام کار عملی، طراحی و برنامه‌نویسی را بیاموزید
پروژه‌های تمرینی باعث ایجاد اعتماد به نفس ، پایداری و مهارت حل مسئله می شوند.

ایمن برای تمام سنین
برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و یک محیط یادگیری ایمن، بدون آگهی و دارای مجوز KidSafe است.

tinkercad.com/3d-design

از ایده ذهنی تا طراحی فقط در چند دقیقه
هیجان اختراع را کشف کنید. ترکیب و مطابقت. اشکال زدایی و یادگیری. به دانش آموزان انگیزه و شوق بدهید.

شروع طراحی بصورت سه بعدی
اگر بتوانید آنرا ببینید، میتوانید آنرا بسازید. از مدلهای محصول گرفته تا قطعات قابل چاپ سه بعدی، مدلینگ دیجیتال، اولین قدم برای واقعی کردن ایده‌های شماست.

tinkercad.com/circuits

سطح تصور خود را در طراحی مدار الکترونیک بالا ببرید
تمرین علوم مهندسی الکترونیک بدون نیاز به سخت‌افزار در یک محیط شبیه‌سازی شده بر پایه هوش مصنوعی. از چشمک زدن اولین LED تا مدلسازی مجدد ترمومتر، برنامه تینکرکد همه ادوات مثل خازن‌ها، سیمها، بردهای مداری را شبیه‌سازی میکند.

tinkercad.com/codeblocks

یک بلوک برنامه‌نویسی بسازید
برنامه هایی را بنویسید که طرح های شما را زنده می کند. کد مبتنی بر بلوک، ایجاد طرح های پویا ، پارامتری و تطبیقی را آسان می‌کند.

مطابق با استانداردهای آموزشی
Tinkercad با بستر آموزشی بروز جهان مبتنی بر استانداردهای ISTE ، COMMON CORE و NGSS.

پروژه‌های رایگان در هر موضوع
صدها پروژه را برای کمک به مبتدیان مرور کنید تا یاد بگیرند که چگونه طراحی کنند و هر چیزی را بسازند.

tinkercad.com/ipad-app

Tinkerkad در هر کجا، هر زمان
Tinkercad هم اکنون بعنوان یک برنامه iPad نیز در دسترس است. می توانید در حال حرکت باشید و طرحهای خود را با AR به دنیای اطراف خود گسترش دهید.

با نوک انگشتان خود طراحی کنید
مدلینگ درست و مستقیما از درون ذهننتان در مرورگر – بجای ماوس یا کپی پیست، تمام آنچه شما نیاز دارید نوک انگشت شماست. اپ تینکرکد همچنین با قلم اپل نیز سازگار است.

برنامه مدلسازی سه بعدی تینکرکد

واقعیت افزوده: ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید
iPad با داشتن صفحه نمایش و دوربین با وضوح بالا، برای آزمایش با واقعیت افزوده بسیار مناسب است. اکنون میتوانید بعد کاملاً جدیدی به کار خود بدهید.

ویژگی واقعیت افزوده با استفاده از AR Viewer برنامه iPad را آزمایش کنید.

2- نرم‌افزار مدلسازی سه بعدی برای مبتدیان: 3DSlash

  • هدف برنامه: مدلسازی سه بعدی، گرافیک، طراحی معماری، مجسمه‌سازی
  • مناسب برای آماتورها و طراحان سطح متوسط، کودکان، نوجوانان، دانش‌آموزان و پروژه‌های دانشجویی
  • نسخه‌های موجود: آنلاین (رایگان)، APP (پریمیوم: رزبری‌پای، لینوکس، ویندوز، مکینتاش)

3dslash.net/features_downloads.php

3dslash.net/index.php

آیا به ایجاد اولین شی سه بعدی خود فکر میکنید اما دقیقا نمیدانید از کجا شروع کنید؟ تمرین گام به گام و نرم افزار مدلسازی سه بعدی آماتوری همان چیزی است که شما نیاز دارید. چون از این روش، یاد خواهید گرفت که چگونه اولین فایل سه بعدی خود را بدون خرید یا دانلود نرم افزار گران یا پیچیده ایجاد کنید: به دنیای طراحی سه بعدی 3DSlash خوش آمدید!

ایده پشت برنامه 3DSlash ساده است:

ارائه کارآمدترین، آسان‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین راه برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی یا بازسازی فایل‌ها و اسکن‌های دو بعدی یا سه بعدی موجود بر اساس مفهوم هنر پیکرتراشی. برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از وب سایت 3DSlash دیدن کنید، یک بلوک سنگ را انتخاب و بعد آماده حرکت هستید!

3dslash.net/slash.php?alias=new

همه چیز با یک مدل سه بعدی پیش فرض ساده شروع می شود:

روی صفحه کلیک چپ کرده و مکان نما را بکشید تا این مکعب بچرخد و آن را از زوایای مختلف ببینید. از چرخ ماوس خود برای بزرگنمایی و بزرگنمایی استفاده کنید.

در 3DSlash فلسفه همه چیز در مورد برش دادن و ویرایش مکعبهایی است که درست در مقابل چشمان شما قرار دارند:

متوجه خواهید شد که می توانید ابزارهای مختلفی را در گوشه سمت چپ بالای صفحه خود انتخاب کنید. برای شروع، روی نماد کلیک کنید و چکش را انتخاب کنید. سپس می توانید اندازه این ابزار را انتخاب کنید (از 1/8 میلی متر تا 16 میلی متر). انتخاب کنید و روی بلوک های روبروی خود کلیک کنید تا اثر را ببینید.

ابزارهای اصلی 3DSlash که استفاده میکنید عبارتند از:

چکش: هر بار یک مکعب را حذف می کند
ماله: هر بار یک مکعب را بازسازی می کند
اسکنه: تکه‌های کامل مکعب ها را جدا می کند
خمیر چوب: کل تکه های مکعب را بازسازی می کند
مته: یک قطعه را جدا می کند
اساساً همه چیز در مورد حذف یا بازسازی مکعب‌هاست – بنابراین تا حدودی شبیه مفهوم بازی Minecraft است؛ اسکنه و مته فقط روش‌های سریع‌تری نسبت به استفاده از چکش هستند، خمیر چوب راه سریع‌تری برای انجام کاری است که ماله انجام می‌دهد.

یک اپلیکیشن بازی مشابه با فلسفه 3DSlash بنام MegaVoxel را میتوانید از مارکت اندروید «بازار» دانلود نمایید: 

https://cafebazaar.ir/app/com.gorealgames.megavoxelbuilder

3- اپلیکیشن تحت وب و موبایلی مدلسازی سه بعدی 3DC

برنامه آنلاین تحت وب مدلسازی سه بعدی

  • هدف برنامه: مدلسازی و مجسمه سازی – 3D Modeling / 3D SCULPTING
  • مناسب برای مبتدیها، کودکان و دانش آموزان
  • نسخه‌های موجود: Web ، ChromeOS
  • دانلود از مارکت بازار: 

https://cafebazaar.ir/app/com.tdcp.threedc

  • قیمت: رایگان محدود ( نسخه پیشرفته ۲٫۹۹ دلار ماهیانه یا ۱۴٫۹۹ دلار سالیانه)
  • زبان‌ها: انگلیسی، استونیایی، اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی، فنلاندی، ژاپنی، روسی

استارت‌آپ کوچکی از کشور استونی، یک اپلیکیشن طراحی سه بعدی آسان و کاربرپسند منتشر کرده است. برنامه 3DC صفحه کاربری ساده‌ای دارد که آنرا برای آماتورها، کودکان و جوانانی که تازه میخواهند کار طراحی را شروع کنند، مناسب میسازد. این اپلیکیشن طراحی سه بعدی روی آموزش متمرکز است و به مدارس و آموزشگاهها تخفیف میدهد و به معلمان کمک میکند تا طراحی سه بعدی را با برنامه‌های درسی خود ادغام کنند.

3dprinter app

3DC.io یک برنامه طراحی سه بعدی است که قصد دارد ابزاری ساده باشد تا هر کسی بتواند طرحهای سه بعدی خود را ایجاد کند. همچنین یک نسخه متمرکز بر آموزش بنام learn 3DC وجود دارد که قصد دارد معلمان و مربیان را قادر سازد تا مفاهیم اولیه مدل سازی سه بعدی را به مردم آموزش دهند. هر دو ابزار با این امکان کار می کنند که امکان می دهند اشکال مختلف را قرار دهید، تغییر دهید و رنگ کنید تا یک مدل بزرگتر ایجاد کنید.

3DC.io ظاهر و احساسی شبیه به برخی از برنامه‌های دیگر دارد، اما با رابط کاربری مدرن مینیمال خود از بقیه متمایز است. همچنین شامل یک گالری تحت وب است که کاربران می توانند مدلهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند تا تازه‌واردان از آنها الهام بگیرند. الگوهایی نیز وجود دارد که می توان بر روی آنها کار کرد. سابقا برنامه اندروییدی و آی او اس هم داشت ولی جدیدا حذف شده‌اند. خوشبختانه برنامه برای سیستم عامل‌ کروم او اس و نسخه مبتنی بر مرورگر وجود دارد.

این اپلیکیشن طراحی سه بعدی تقریبا رایگان است و میتوانید آنرا با پرداخت مبلغ ماهیانه یا سالیانه، بروزرسانی و ارتقاء دهید. همچنین میتوانید با استفاده از اپلیکیشن ۳DC.io طراحی های خود را برای ویرایش به فرمت OBJ یا برای پرینت به فرمت STL تبدیل کنید. به محض تبدیل به این فرمت، شما میتوانید آنرا برای انجام پرینت سه بعدی آماده کنید.

4- اپلیکیشن مدلسازی آی او اس Morphi

اپلیکیشن مدلسازی موبایل

توجه: از آخر سال 2023 این برنامه آپدیت نشده و متوقف شد (بمدت 10 سال بیش از 1 میلیون کاربر در 150 کشور را بخود جذب کرد).

  • مناسب برای مبتدیها و دانش‌آموزان مدارس
  • لینک آخرین نسخه قبل از توقف انتشار برای iPad :

apps.apple.com/us/app/morphi/id833530351

  • قیمت: نسخه آزمایشی رایگان ( با پرداخت ۹٫۹۹ دلار می توانید ویژگی ها بیشتری مانند مشاهده طرح در AR و خروج فایل در فرمت های STL و OBJ را بخرید. ۱۵ روز نیز نسخه آزمایشی رایگان دارد).
  • زبان: انگلیسی

با تاکید بر سادگی، مورفی، یک برنامه iPad است که هدف آن جلب رضایت طیف متنوعی از موارد استفاده و مخاطبان است. سبک مدل‌سازی Morphi سعی می‌کند از شهودی بودن طراحی دو بعدی روی صفحه لمسی در یک محیط سه‌بعدی استفاده کند.

برخی از ویژگی های خوب وجود دارد که طراحی در Morphi را در حین حرکت آسان میکند. بعنوان مثال، می‌توانید تصاویر با کنتراست بالا (که می‌توانید در iPad خود ثبت کنید) را تبدیل کنید و آنها را بطور خودکار به اشیاء سه بعدی تبدیل کنید.

این اپلیکیشن موبایل طراحی سه بعدی روی تجسم متمرکز است. به لطف ویژگی واقعیت مجازی در این اپلیکیشن، شما می توانید مدل های خود را طراحی کرده و آنها را به واقعیت تبدیل کنید. 

همچنین این اپلیکیشن دارای حجم و الگوهای آماده است که از طریق ابزار موجود در برنامه می توانید آنها را تغییر دهید. ایده پشت این اپلیکیشن سه بعدی، که توسط یک استارت آپ نیویورکی به نام The Inventery تولید شده، همگانی کردن طراحی سه بعدی است. مقالات و ویدیو های آموزشی زیادی برای یادگیری آن نیز وجود دارد.

این اپلیکیشن نیز روی آموزش تمرکز داشت و برای مدارس تخفیف قائل میشد و همچنین دارای فضای کار مجازی آنلاین و آفلاین بود. حیف این موارد برای کاربران ایرانی در تمام مدت بی‌فایده بود!

5- نرم افزار سه بعدی ویندوزی Microsoft 3D Builder

3d builder

  • هدف: نرم‌افزار ساده مشاهده و ویرایش فایلهای سه بعدی با قابلیت ارسال فایل به چاپگر سه بعدی خانگی
  • مناسب کاربران آماتور و آنالیز موارد پایه مدل در سیستم عامل ویندوز

apps.microsoft.com

  • نسخه‌های موجود: ویندوز ۱۰ تبلت و دسکتاپ
  • قیمت: رایگان

تمرکز این اپلیکیشن شرکت مایکروسافت، روی مشاهده مدل سه بعدی و ویرایش آسان برای فرایند پرینت سه بعدی است. پس یک نرم افزار 3DModeling محسوب نمیشود. نرم افزار 3D Builder جزء ویژگیهای استاندارد نسخه windows 10 دسکتاپ بشمار میرود و برای ویندوز ۱۰ موبایل و Xbox نیز موجود شد.

اگر در سیستم عامل جدید ویندوز 11 این برنامه همچنان موجود است، خوشحال میشویم برایمان در فرم پایین صفحه کامنت کنید یا لینک دانلود آنرا بفرستید.

 با استفاده اپلیکیشن بلیدر، کاربران ویندوز میتوانند مدلهای خود را در تبلت ویندوزی خود مشاهده، ضبط، شخصی‌سازی و قبل از شروع پرینت سه بعدی آنرا برش، مش‌دهی و رنگ‌بندی و .. کنند.

اپلیکیشن 3D Builder با بهبود صفحه کاربری باعث شده است تا ویرایش و تعمیر بر روی مدل سه بعدی راحت‌تر انجام گیرد. کاربران می توانند با استفاده از این برنامه مدل ابتدایی خود را ساخته و به شرکتهای خدمات پرینت سه بعدی مشهور جهانی ارسال آنلاین کنند تا در بهترین شکل و متنوعترین رنگها آنرا تحویل بگیرند (حیف کاربران ایرانی که فاقد این مزیت هستند). نرم افزار 3D Builder بسیاری از فرمتها از جمله 3MF، OBJ، STL PLY و WRL را پشتیبانی میکند.

6- اپلیکیشن مدلسازی سه بعدی UMake

اپلیکیشن مدلسازی اپل

  • مناسب افراد سطح متوسط که میخواهند کار سه بعدی را تکمیل کنند و کسانی که دنبال تفریح خلاقانه می گردند.
  • نسخه موجود: iOS – IPAD Pro

umake.com

دانلود از سیبچه:

https://sibche.com/applications/umake-3d-cad-modeling

  • قیمت: رایگان محدود ( نسخه حرفه‌ای با پرداخت ۹٫۹۹ دلار ماهانه یا ۹۹ دلار سالانه)
  • زبان‌ها: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، کره ای، ژاپنی، روسی، چینی، اسپانیایی، پرتغالی

یکی از اپلیکیشنهایی که بنظر میرسد همیشه در صدر لیست برنامه‌های طراحی سه بعدی قرار می گیرد؛ uMake است. شاید به این دلیل باشد که یک رویکرد منحصربفرد برای مدل سازی دارد: ورودی لمسی و مدلینگ با قلم تاچ.

اگرچه شما عمدتاً از طرحهای دو بعدی برای شکل دادن به اشکال سه بعدی استفاده می کنید، اما این تجربه بنوعی بیشتر شبیه طراحی دو بعدی با ابعاد اضافه شده بجای مدل سازی سنتی است. توضیح آن با کلمات دشوار است – فقط باید خودتان آنرا امتحان کنید.

یک امتیاز خوب با uMake این است که میتوانید طرح های سه بعدی خود را در حالت واقعیت مجارب مشاهده کنید: مثلا مدل کانسپت سوپراسپرت خود را به معنای واقعی کلمه بر روی یک نمای ویدیویی زنده از گاراژ خود بیندازید تا ببینید که آیا مناسب است!

فایل‌های سه‌بعدی‌ای را که با uMake طراحی می‌کنید، میتوانند به نرم‌افزارهای پیچیده‌تری مانند Fusion 360 و Meshmixer صادر شوند. گزینه‌های ایمپورت بیشتر هدفی طراحی محور تکمیلی دارند؛ بعنوان مثال Photoshop، Procreate، Sketchbook و دیگر برنامه‌های طراحی دو بعدی محبوب از جمله منابع وارداتی پشتیبانی شده این اپ هستند. طراحی سه بعدی با هدف 3DPrint با اپلیکیشن uMAKE نیاز به بهینه سازی قبل از چاپ خواهد داشت زیرا هدف اصلی این برنامه کار مفهومی و سه بعدی سازی مجازی است.

با قابلیت اسکن اپلیکیشن uMake، طرح روی کاغذ و قلم میتواند سه بعدی شود. اپلیکیشن Umake به شما اجازه میدهد که طرح ها و خط خطی های اولیه خود را به مدل های حرفه ای سه بعدی تبدیل کنید. این ابزار طراحی سه بعدی که برنده جوایزی نیز شده است، تمرکز و همت خود را روی مقالات و ویدیوهای آموزشی هفتگی گذاشته است.

برای اینکه طراحی‌ها را چاپ سه بعدی کنید، امکان ذخیره کردن فایلها در فرمتهای OBJ، STEP، IGES فراهم شده است. یک ویژگی در نسخه پیشرفته این اپلیکیشن امکان ورود و خروج فایل تا حجم ۲۵ مگابایت است. همچنین Umake رنگیترین اپلیکیشن مدل سازی سه بعدی اپل است. این اپلیکیشن دارای انجمن مجازی بزرگی است که کاربران از آن طریق میتوانند طرحهای خود را به اشتراک بگذارند، الهام بگیرند و به یکدیگر بازخورد بدهند.

7- اپلیکیشن آنلاین مدلسازی سه بعدی OnShape

3d printer app

  • مناسب برای طراحان و مهندسان حرفه‌ای که بصورت گروهی کار می‌کنند.
  • نسخه‌های موجود: Android ، iOS ، Web
  • نسخه مارکت اندروید بازار: 

https://cafebazaar.ir/app/com.onshape.app

  • قیمت: برای اهداف آموزشی رایگان است. نسخه حرفه ای ۱۲۵ دلار در ماه (نسخه آزمایشی موجود است).
  • زبان‌ها: انگلیسی، آلمانی، کره ای، چینی

onshape.com/en/pricing

Onshape یک سیستم کامل Cloud برای 3D CAD است که به کاربران حرفه‌ای مدلسازی اجازه میدهد تا از طریق مرورگر، موبایل یا تبلت با هم کار کنند. شما می توانید مدل خود را بصورت مستقیم از داخل صفحه وبسایت Onshape برای پرینت سه بعدی آنلاین نیز ارسال کنید. 

کاربران حرفه‌ای قطعا باید به پلتفرم طراحی Onshape 3D CAD علاقمند باشند. برنامه تلفن همراه Onshape قرار است همراه پلتفرم اصلی رایانه شخصی باشد و بر روی ایجاد تغییرات کوچک در پروژه‌های بزرگتر شما در حین حرکت تمرکز کند. هر دو نسخه اندروید و iOS این برنامه دارای کنترلهای حرکتی چندلمسی دقیق هستند که به شما امکان می دهد تمام قسمتهای مختلف مدل خود را بطور دقیق تعامل و ویرایش کنید.

بطور متوسط، برنامه‌های Onshape با بیش از ۵۰۰۰۰۰ نصب اندروید دارای رتبه ۳٫۸ ستاره هستند. بخاطر داشته باشید که اگر به فکر استفاده از این برنامه هستید، این برنامه فقط برای پروژه های غیرتجاری رایگان است، در غیر این صورت، باید با حدود ۱۵۰۰ دلار در سال در پلتفرم Onshape مشترک شوید. متاسفانه کاربران ایرانی شاید خیلی سخت بتوانند با این پلتفرم مفید کار کنند.

8- اپلیکیشن طراحی سه بعدی پیشرفته Shapr 3D

معرفی اپلیکیشن آی پد

  • مناسب برای مهندسان، طراحان و خلاقان صنعتی
  • نسخه‌های موجود: iOS برای iPad Pro (ویرایش) – مک او اس – ویندوز 10 (مشاهده بدون ویرایش) – مارکت سیب اپ

shapr3d.com/download

https://sibapp.com/applications/shapr3d?from=search

  • قیمت: رایگان محدود (نسخه پیشرفته ۲۴۰ دلار سالانه)
  • زبان: انگلیسی

Shapr3D یک نیروگاه مدل سازی سه بعدی است! این برنامه با امتیاز متوسط ۴٫۸ ستاره، از موتور مدل سازی مشابه نرم افزار حرفه‌ای SolidWorks بهره میبرد. برای اینکه متوجه شوید این برنامه واقعا مهندسین حرفه‌ای و طراحان صنعتی را هدف قرار میدهد، میتوانید به مرور رابط کاربری و مجموعه ویژگیهای خوب آن نگاهی بیندازید:

Shapr3D به شما امکان میدهد مفاهیمی را در حال حرکت ایجاد کنید، که همه آنها میتوانند در هر زمان برای ویرایش دقیقتر به نرم افزار دسکتاپ صادر شوند. همچنین لازم به ذکر است که اخیرا بروزرسانی‌های قابل توجهی برای ویژگی‌های بصری برنامه، از جمله گزینه‌های مواد جدید، نور و محیط اضافه شده است.

یک اپلیکیشن حرفه‌ای 3D CAD برای iPad، سیستمهای ویندوزی و اپلی (اختصاصا برای iPad Pro تولید شده) و با Apple Pencil کار میکند. اپلیکیشن Shapr 3D‌ در آیپد پرو بعنوان ویرایشگر همه فن حریف (Editor) و در دیگر دستگاهها برای مشاهده فایلهای CAD قابل استفاده است (Viewer : امکان ویرایش فایل در آنها موجود نیست).

این اپلیکیشن اپلی برای مراحل ایده‌های طراحی سه بعدی مناسب است. نسخه پیشرفته آن به شما فضای کار نامحدود، وارد کردن و خارج کردن تصویر، ارسال فایل به اپلیکیشنها و رنگهای متنوع را ارائه می دهد.

بطور خلاصه، اگر به دنبال برنامه ای برای استفاده نیمه حرفه‌ای تا کاملا حرفه‌ای هستید، اینجا آنرا پیدا کرده‌اید. Shapr3D یکی از کاربردی‌ترین و قابل اعتمادترین برنامه‌های طراحی سه بعدی ساده تا پیشرفته IOS ipad موجود است.

9- اپلیکیشن مدلسازی موبایلی SketchUp Go

اسکچاپ موبایل

هدف برنامه: مدلسازی – 3D Modeling

نسخه قابل دانلود: iOS – آیفون و آیپد

قیمت: فقط پریمیوم ~ ۱۲۰ دلار در سال، اما بدون هزینه اضافی برای مشترکین SketchUp Pro و Studio

sketchup.com/plans-and-pricing/sketchup-go

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های طراحی دسکتاپ یعنی SketchUp در حال حاضر دارای یک اپ اپلی برای مدل‌سازی سه بعدی است. این برنامه برای متخصصان و معماران طراحی شده است، زیرا SketchUp یکی از محبوبترین نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی در صنعت است.

SketchUp Go، با رابط کاربردی در تلفن همراه در دسترس است. این برنامه با نسخه دسکتاپ SketchUp ادغام کامل دارد و اجازه می‌دهد تا تغییرات و نشانه‌گذاری‌ها را در طرح‌های از قبل ساخته شده یا ایجاد طرح‌های جدید در تلفن همراه و سپس تکمیل آن‌ها روی دسک‌تاپ انجام دهد.

عملکرد این برنامه شامل ترسیم مدل‌های سه بعدی، علامت‌گذاری آن‌ها، ایجاد بافت با دوربین و همچنین آوردن مکان سایت به مدل است. از آنجایی که SketchUp Go با Trimble Connect یکپارچه شده است و همچنین بعنوان یک برنامه وب در دسترس است، همکاری مبتنی بر وب نیز یکی از ویژگی های برجسته برنامه است.

10- اپ موبایلی اسکچاپ SketchUp Viewer 

برنامه موبایلی اسکچاپ ویور

  • مناسب برای حرفه ای‌هایی که با SkechUp کار می‌کنند.
  • نسخه‌های موجود: Android, iOS, Desktop

sketchup.com/products/sketchup-viewer

  • مارکت اندروید بازار: 

https://cafebazaar.ir/app/com.trimble.buildings.sketchup

  • مارکت اپلی سیبچه:

https://sibche.com/applications/sketchup-viewer

  • زبان‌ها: انگلیسی، هلندی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، چینی، ترکی، سوئدی، ایتالیایی و …
  • قیمت: ۹٫۹۹ دلار 

با این اپلیکیشن اپلی می توانید مدلهای سه بعدی خود را در گوشی یا تبلت ببینید. تمرکز این اپلیکیشن روی دسترسی و مشاهده صرف است، در نتیجه شما می توانید اپلیکیشن را به سرویس های ذخیره سازی مانند Warehouse، Dropbox، Google Drive، Trimble Connect یا اینباکس ایمیل وصل کنید. با استفاده از SkechUp Viewer کاربران می توانند از دیدگاه های مختلف مانند Section Planes، Perspective Cameras، Layer visibility و حتی حالت X-ray (برای پرینت سه بعدی این ویوها کاربردی است)، مدل را مشاهده کنند.

اگر برایتان جالب است، شاید بد نباشد بدانید که SkechUp در بخش بصری یک قدم جلوتر رفته و قابلیت HoloLenz را اضافه کرده است. با پرداخت ۱۴۹۹ دلار شما میتوانید این ویژگی را روی دستگاه خود داشته باشید.

11- نرم افزار سه بعدی موبایل eDrawings 

3dmodel app

  • مناسب برای حرفه‌ای‌هایی که با Solid Work کار میکنند.
  • نسخه‌های موجود: دو پلتفرم Viewer و Professional برای Android, iOS, Windows, Mac

edrawingsviewer.com/download-edrawings

  • دانلود از مارکت کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.weDrawings_14399742

  • دانلود از مارکت سیبچه:

https://sibche.com/applications/edrawings-pro

  • زبان: انگلیسی
  • قیمت: ۹٫۹۹ دلار (معمولا جدیدترین نسخه با کرک رایگان در سایتهای دانلود فارسی و اپ استورهای ایرانی پیدا میشود).

یکی دیگر از برنامه‌های خوب مشاهده و به اشتراک‌گذاری فایلهای سه بعدی، نرم افزار eDrawing است. یک برنامه حرفه‌ای برای فایلهای دو بعدی و سه بعدی CAD در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها با امکان مشاهده مدلها در زمینه واقعی با AR و نیز باز کردن فایلها از سرویسهای ذخیره سازی Cloud امکان پذیر است. کاربران با استفاده از قابلیت چند-لمسی میتوانند فایلها را مشاهده و بزرگنمایی کنند و آنها را بچرخانند.

12- اپلیکیشن دانلود مدل سه بعدی Thingiverse

اپلیکیشن موبایل تینگیورز

 برنامه مشابهی بنام 3D Models Printing-Thinger هم پیدا کردیم:

https://cafebazaar.ir/app/com.thinger

تینگیورز، یک برنامه مدلسازی نیست، اما به شما کمک می کند ایده‌های خود را پیدا کنید (سایت جامع دانلود رایگان مدل سه بعدی و یک شبکه اجتماعی هم هست). Thingiverse یک پایگاه داده طرح سه بعدی است و برای مبتدیهایی که زمان یا مهارت کافی ساخت مدل سه بعدی ندارند، بسیار عالی است. حرفه‌ای‌های دنیای طراحی هم میتوانند فایلهای خودشان را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. Thingiverse یک انجمن مجازی فعال هم دارد. با داشتن این اپلیکیشن اندرویدی، شما میتوانید راحت روی مبل خانه‌تان بنشینید و طرح مورد علاقه خود را انتخاب و دانلود کنید.

13- اپلیکیشن موبایلی AutoCAD 

اتوکد وب اپلیکیشن

  • هدف برنامه: مدلسازی – 2D Modeling
  • پلتفرم ها: اندروید، iOS

https://cafebazaar.ir/app/com.autodesk.autocadws

https://sibche.com/applications/autocad

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.autodesk.autocadws

https://apps.apple.com/US/app/id393149734

  • قیمت: آزمایشی رایگان ۳۰ روزه، ۱۰ دلار در ماه، ۱۰۰ دلار در سال
  • ملاحضات: کندی و مشکلات برای کاربران ایرانی

این نمایشگر و ویرایشگر محبوب DWG یک گزینه محکم برای عملکردهای مرتبط با معماری یا BIM است. فقط به خاطر داشته باشید که اگر علاقه دارید چیزی برای چاپ سه بعدی بسازید، این اپلیکیشن انتخاب شما نخواهد بود.

نسخه وب اتوکد، که از طریق دستگاههای تلفن همراه قابل دسترسی است، می تواند برای پیش نویس، ویرایش و بررسی طرح های دو بعدی استفاده شود. فایلها را میتوان از فضای ذخیره سازی ابری خود یا شخص ثالث Autodesk باز کرد. این برنامه به خودی خود مبتنی بر فضای ابری است، بنابراین شما اصلا نیازی به نصب اتوکد ندارید.

AutoCAD Web جایگزین برنامه AutoCAD Mobile است و هزینه هم دارد. این هزینه مبتنی بر اشتراک است و باید ماهیانه ۱۰ دلار یا سالانه ۱۰۰ دلار بپردازید (البته گاهی اوقات می‌توانید با اشتراک سالانه معامله کنید). اگر قبلاً اشتراک اتوکد یا اتوکد LT دارید، با این حال، اکثر ویژگیها تا زمان انتشار این مطلب، بدون هزینه اضافی در دسترس شما هستند.

علیرغم محدودیت این اپلیکیشن به دو بعدی، نمی‌توانیم از AutoCAD به دلیل شهرت آن در فضای طراحی سه بعدی خودداری کنیم. درست که در مقوله ای کاملاً متفاوت با سایر برنامه‌های ذکر شده اینجا قرار دارد، اما حداقل اکنون آنرا بعنوان یک ابزار کمکی مدل سازی سه بعدی در نظر بگیرید.

14- برنامه طراحی سه بعدی کابینت و مبلمان Moblo

نرم افزار طراحی داخلی

  • هدف برنامه: مدلسازی – 3D Modeling
  • مناسب افراد آماتور تا طراحان سطح متوسط
  • پلتفرم ها: اندروید، iOS
  • نسخه کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/fr.moblo

  • قیمت: رایگان محدود، ~ ۷ دلار برای نسخه پریمیوم

موبلو، یک برنامه مدلسازی۳بعدی است که برای علاقمندان پروژه‌های دست‌ساز (DIY) که بدنبال طراحی و تجسم پروژه‌های مبلمان، کابینت و نجاری هستند؛ ساخته شده است. عناصر آماده برنامه به آسانی برای دستکاری و مونتاژ سفارشی قابل ویرایش هستند، بنوعی مانند مدلسازی با نمونه‌های اولیه است.

از آنجاییکه جمعیت هدف آن افراد حرفه ای و هنرمندان نیستند، یادگیری و استفاده از Moblo آسان است. یکی از ویژگیهای برجسته‌ای که این اپ مدلساز موبایلی از آن بهره میبرد قابلیت VR: واقعیت افزوده (ترکیب دنیای مجازی با دنیای واقعی) است که به شما امکان میدهد طرحهای مبلمان سفارشی را در اتاق خود بصورت مجازی تست کنید. مسلما نسخه رایگان این اپ محدودیت دارد.

15- ساخت تصویر سه بعدی با Prisma3D

نرم افزار طراحی3بعدی

  • هدف برنامه: مدلسازی – ۳D Modeling
  • مناسب کاربران مبتدی تا مهارت متوسط
  • پلتفرم: اندروید

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.prisma3D.prisma3D

https://cafebazaar.ir/app/com.prisma3D.prisma3D

  • قیمت: رایگان برای استفاده محدود غیرتجاری – پریمیوم فول امکانات

با بیش از یک میلیون بار دانلود، Prisma3D برنامه ایست که باید در فضای مدلسازی رویش حساب کرد؛ آنهم با یک کیت کامل ریگ و رندر؛ این برنامه سبک وزن بیش از ۴۵ نوع فایل سه بعدی را ایمپورت و اکسپورت مینماید؛ به این معنی که می‌توانید در برنامه‌هایی مانند Blender یا Maya به کار روی آن ادامه دهید یاحتی آنرا بصورت MP4 ویدیو منتشر کنید – همه اینها مستقیماً از تلفن یا تبلت خودتان!

یک کلمه احتیاط آمیز: در زمان انتشار این مطلب، برنامه Prisma3D هنوز در مرحله بتاست و کاربران باگ‌هایی مانند حذف پنل‌ها و حتی از دست دادن کل پروژه‌ها را گزارش می‌کنند! (اگرچه پس از بستن برنامه دوباره ظاهر شدند). بنابراین در حال حاضر، بهتر است از آن فقط برای پروژه های شخصی استفاده کنید تا پروژه‌های ضروری کارفرمایان بی رحمتان!

16- برنامه طراحی سه بعدی ماشین و مجسمه Qubism

برنامه موبایل مدل3بعدی

  • هدف برنامه: مدلسازی سه بعدی – 3D Modeling
  • مناسب افراد آماتور تا طراحان سطح متوسط
  • پلتفرم: اندروید

https://play.google.com/store/apps/details?id=jquinn.qubism.android

https://cafebazaar.ir/app/jquinn.qubism.android

  • قیمت: رایگان

کوبیسم، یک برنامه مدل‌سازی سه‌بعدی است که هدف آن ارائه یک محیط مدل‌سازی لمسی ساده است که در آن شما می‌توانید qubes یا مکعب گرافیک را دستکاری کنید؛ چیزی که این برنامه آنرا بلوک‌های ساختمان هندسی خود می‌نامد. اگرچه مجموعه ابزار بطور محدود بر روی چند نوع تغییر شکل متمرکز شده است؛ Qubism در مجسمه‌سازی هندسه‌های ساده و سریع، زمانیکه از نحوه عملکرد برنامه مطلع شدید، بسیار توانمند است.

رابط کاربری در مقایسه با برخی از برنامه‌های دیگر موجود در لیست ما کمتر بصری و براق است، اما برچسب قیمت رایگان انگیزه خوبی برای آن‌هایی که می‌خواهند امتحانش کنند، ایجاد مینماید. فقط بخاطر داشته باشید که اگر تصمیم دارید مدل خود را به رایانه شخصی خود منتقل کنید، ممکن است لازم باشد فایل خروجی DAE یا JSON را از دستگاه خود تبدیل کنید.

معرفی و دانلود برنامه‌های آنلاین، اندروید و آیپد برای طراحی سه بعدی مجسمه

3D modeling software for 3D sculpting 

مجسمه‌سازی سه بعدی در اصل همان مدلسازی خاک رس در فضای مجازی است: مدلها به روشی هنرمندانه تر با اضافه کردن یا کم کردن مواد از یک شکل اولیه ایجاد میشوند. این کار روی دستگاه‌های تبلت خوب عمل می‌کند، زیرا روش‌های ورودی iPad و Android مستقیم‌تر از ماوس و مانیتور کامپیوتر هستند. حساسیت فشاری اپل پنسیل، آی‌پد را به گزینه‌ای جذاب برای مجسمه‌سازی سه بعدی تبدیل می‌کند.

همه برنامه‌های این دسته عملکردهای یکسانی را در سطح پایه ارائه می‌کنند، اما در ویژگی‌های اضافی متفاوت هستند. آنها برای ایجاد فیگور شخصیت و اشکال ارگانیک مناسب هستند. اما بخاطر داشته باشید که مدل‌هایی که با مجسمه‌سازی ایجاد می‌شوند معمولاً وضوح بالایی دارند که به معنای حجم فایل بزرگ‌تر است و سازگاری فایل با فرآیند پرینت سه بعدی دچار مشکل کرده و باید بهینه‌سازی شوند.

17- برنامه مدلسازی معماری 3D Modeling: Sculpt & Draw

نرم افزار طراحی مجسمه

  • هدف برنامه: مجسمه سازی – 3D SCULPTING
  • برای طراحان سطح متوسط تا حرفه‌ای
  • پلتفرم: اندروید
  • قیمت: نسخه رایگان بسیار محدود، ~ ۳۵ دلار در سال

این برنامه هر دو هدف مدلسازی مستقیم و عملکرد مجسمه سازی را همزمان ارائه میدهد. اپلیکیشن دارای یک رابط کاربری ساده است و براحتی میتوان با آن شروع به کار نمود و در عین حال قابلیتهای عمیق و بسیاری از امکانات طراحی، از جمله مواد و ویرایش دقیق صفحات و رئوس را ارائه میدهد.

با بیش از ۱ میلیون بارگیری و میانگین امتیاز ۴٫۷، این اپ اندرویدی گزینه خوبی برای مدل سازی در موبایل شماست، صرف نظر از اینکه بدنبال مجسمه سازی یا مدلسازی مستقیم هستید. نسخه رایگان برنامه اجازه اکسپورت مدل را نمی دهد، بنابراین به نوعی، نسخه رایگان فقط یک آزمایش است!

18- اپ موبایل مدلسازی مجسمه Nomad Sculpt

برنامه موبایل طراحی تندیس

  • هدف برنامه: مجسمه‌سازی – اکشن فیگور – 3D SCULPTING
  • مخصوص کاربران مهارت متوسط تا حرفه‌ای
  • پلتفرم: اندروید، iOS
  • قیمت: آزمایشی رایگان محدود، ~ ۱۵ دلار

nomadsculpt.com

https://cafebazaar.ir/app/com.stephaneginier.nomad

نوماد اسکالپت، یک برنامه مجسمه‌سازی سه بعدی نسبتاً جدیدی است که از ابتدا برای دستگاههای تلفن همراه و تبلت طراحی شد. پس یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی تندیس در حال حرکت است. این نرم افزار از قلمهای حساس به فشار بهمراه تعداد زیادی ویژگی دیگر پشتیبانی مینماید.

چیزی که Nomad Sculpt را از سایرین این لیست متمایز کرده، کیفیت رندر داخلی آن است و به تجسم شما روی مدل  حین طراحی بسیار کمک میکند. این برنامه دارای یک انجمن اختصاصی بزرگ با آموزشهای زیادی است که آنلاین در دسترس است تا یادگیری Nomad Sculpt را آسانتر نماید.

19- اپلیکیشن طراحی سه بعدی فیگور Forger

نرم افزار مدلسازی موبایلی

  • هدف برنامه: مجسمه سازی – 3D SCULPTING
  • مناسب طراحان سطح حرفه‌ای
  • پلتفرم ها: iOS
  • قیمت: ~ ۲ دلار در ماه، ~ ۱۵ دلار در سال، یا بدون هزینه اضافی برای مشترکین Maxon One

Forger برنامه‌ای است که بطور خاص برای iPad ساخته شده و توسط غول صنعت Maxon توسعه یافته و معنای ادغام یکپارچه با Cinema4D برای بهترین کاراییست. «فورجر» دارای یک رابط بصری چند لمسی و همچنین تمام ابزارهایی است که یک مدلساز خلاق به آن نیاز دارد. بعنوان یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های مجسمه‌سازی، دارای یک انجمن گفتگوی بزرگ و منابع زیادی برای کمک به شما در راه‌اندازی و اجرای آن است.

فایلهای OBJ و alembic را می توان وارد کرد و مدلها را در OBJ، STL و USD صادر کرد. از آنجایی که فایل های پرینت سه بعدی معمولاً در فرمت STL هستند، Forger یک گزینه عالی برای ساخت مدل های قابل چاپ سه بعدی هم دارد.

20- برنامه موبایلی مدلسازی سه بعدی Putty

برنامه موبایلی مدلسازی

  • هدف برنامه: مجسمه سازی – 3D SCULPTING
  • مناسب کاربران مبتدی تا متوسط
  • پلتفرم: iOS
  • قیمت: ~۵ دلار

پُتی، یک ابزار مجسمه سازی اکوسیستم اپلی است که جایگزینی مقرون‌بصرفه برای برخی از برنامه‌های مدلسازی دیگر موجود در بازار است. با وجود اینکه برنامه امتیاز بالایی دریافت نکرده ، اما میانگین آن ۴٫۱ است و کار را با پلن قیمتی خوبی انجام میدهد.

در مقایسه با برخی از گزینه‌های گران‌تر (مانند Sculptura) ابزارهای مدل‌سازی Putty کمی محدود هستند. با این حال، شما هنوز هم یک تجربه مدلسازی بهینه شده برای موبایل، اکسپورت فایل به برنامه‌های دسکتاپ و یک رابط کاربری تمیز دارید. 

21- اپلیکیشن مدلسازی تندیس Sculptura

جایگزین زیبراش

  • هدف برنامه: مجسمه سازی – 3D SCULPTING
  • مناسب کاربران متوسط تا حرفه‌ای
  • پلتفرم: iOSMac
  • قیمت: ~ ۱۰ دلار

https://sculptura.app

https://sibche.com/applications/sculptura-pocket

سیستم عامل اپل لمس‌محور بدون برنامه‌های مجسمه‌سازی چه لذتی خواهد داشت؟ اینجاست که Sculptura وارد می‌شود: این برنامه‌ای است که امیدوار است تمام هوس‌های مجازی شما را برای شکل‌گیری خاک رس برآورده کند. یک ابزار مجسمه سازی بصری شبیه به ZBrushCoreMini (نسخه سبک نرم‌افزار دسکتاپ ZBrush) است. 

Sculptura یک برنامه مشابه Putty است اما با ابزار بسیار کامل‌تر : برای ایجاد مشهای پایه بسیار مناسب است که سپس برای ویرایشهای دقیقتر به نرم افزار مدلسازی دسکتاپ صادر می شود. رابط کاربری تمیز است و عملکرد باثباتی دارد. یک تجربه مدلسازی که به وضوح برای آیپد بهینه شده است، بنابراین اگر عملکرد آن با جریان کاری شما مطابقت داشته باشد، ناامید نخواهید شد.

22- اپ IOS : گجت طراحی Luna Display

نرم افزار لونا آی پد

  • هدف برنامه: اتصال ریموت به کامپیوتر دسکتاپ
  • مناسب تمامی افراد از مبتدی تا حرفه‌ای
  • پلتفرم: iOS
  • قیمت: ۱۲۰ دلار برای دانگل (ها)

https://lunadisplay.com

astropad.com/app-downloads/luna-display

https://download.freedownloadmanager.org/Mac-OS/Luna-Display/FREE-5.3.2.html

و اکنون برای چیزی کاملاً متفاوت که ارزشش را دارد.

تصور کنید: iPad براق شما، با حساسیت فشار و پشتیبانی از قلم دیدنی‌اش، نرم‌افزار مدل‌سازی دسکتاپ را اجرا می‌کند. این واقعیت ایجاد شده توسط Luna Display را توصیف می کند، راه حلی که به iPad شما اجازه میدهد به عنوان نمایشگر دوم و روش ورودی برای Mac شما عمل کند.

برای راه‌اندازی آن، ابتدا دانگل‌های کوچکی را به آی‌پد و رایانه وصل می‌کنید که ارتباط بی‌سیم بین دو دستگاه برقرار شود. سپس، iPad صفحه دسکتاپ شما را آینه کرده و میتوانید از ورودی لمسی iPad با برنامه‌های مدلسازی دسکتاپ مورد علاقه خود استفاده کنید.

زیبایی این رویکرد در آنست که رابط آیپد را با قدرت نرم افزار دسکتاپ ترکیب کرده‌اید پس از نظر عملکرد در مقایسه با اپلیکیشنهای موبایل برتری دارد.

سازندگان Luna Display را‌ه‌حل دیگری ارائه کرده‌اند که از نظر عملکرد مشابه است:  Astropad همان کار Luna Display را انجام میدهد، با این تفاوت که با نسخه‌های بیشتری از iPad کار میکند و بجای جفت دانگل از Wi-Fi یا اتصال USB استفاده مینماید.

اگر نمی‌خواهید پولتان را خراب کنید، یا فقط می‌خواهید ببینید که این راه‌حل منحصربفرد برای مدل‌سازی در دستگاه‌های تلفن همراه چیست، آستروپد گزینه خوبی است.

23- اپلیکیشن موبایلی اسکن سه بعدی Qlone

اسکنر3بعدی موبایلی

  • مناسب برای الهام گرفتن از دنیای واقعی و تبدیل اشیاء به مدل سه بعدی (اسکن)
  • هدف: ساخت تصاویر سه بعدی با گوشی موبایل
  • نسخه موجود: iOS
  • زبان: انگلیسی
  • قیمت: نیمه رایگان (برخی از ویژگیها هزینه دارد)

https://www.qlone.pro

با استفاده از اپلیکیشن Qlone شما میتوانید به راحتی اشیاء کوچک را اسکن کرده و آنها را برای ویرایش تبدیل به مدل سه بعدی کنید. با یادگیری روش کار Qlone اسکن و پرینت سه بعدی را از امروز شروع کنید.

همانطور که می‌بینید، چشم‌انداز اپلیکیشنهای قابل نصب روی گوشی و تبلت برای طراحی سه بعدی روشن است. بسیاری از این برنامه‌ها در حال بهبود و تکمیل ویژگیهای خود هستند. امکان 3D مدلینگ و ویرایش آن حال حرکت، گزینه‌ای عالی برای افرادی است که ذهنی کنجکاو و خلاق دارند یا حرفه‌ای‌هایی که سرشان شلوغ است: حالا میتوانید هر زمان و مکان بی‌معطلی روی مدل خود کار کنید و آنرا به فرمت قابل ادیت دلخواه درآوردید.

آیا شما هم اپلیکیشن طراحی سه بعدی خوبی میشناسید که در لیست ما نیست؟ خوشحال میشویم درباره آن برای ما کامنت بفرستید تا دیگران هم مطلع شوند.

2 دیدگاه دربارهٔ «برترین اپلیکیشنهای مدل سازی سه بعدی موبایل برای پرینت سه بعدی»

  1. من umake رو دانلود کردم اما نسخه ازمایشی اجازه نمیده طراحی کنم چرا؟

    1. آموزش پرینتر سه بعدی

      برخی اپها به خاطر شرایط تحریم ایران حتی نسخه آزمایشی را هم محدود کرده اند در ضمن در سایت شرکت سازنده بخش
      price
      را چک کنید ببینید امکانات شرایط آزمایشی شامل چه چیزهایی است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

فهرست مطلب

فهرست
پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین