» 3DPE » چاپ سه بعدی کفش بلندقدترین نوجوان جهان
پرینتر سه بعدی

چاپ سه بعدی کفش بلندقدترین نوجوان جهان

Broc Brown نوجوان ۱۹ ساله که به عنوان یکی از بلندقدترین افراد جهان شناخته می‌شود، بسیار خوش‌شانس است که به مدد کمپانی «فیتز» توانسته کفش سایز بزرگ کاملا راحتی برای پاهایش داشته باشد. فناوری پرینت سه بعدی، مزایای زیادی برای صنعت کفش به ارمغان آورده است:‌ از کفی کفش کاملا راحت و ضد عرق تا انواع مختلف کفش حرفه‌ای ورزشکاران. سازندگان کفش از اینکه می‌توانند بوسیله پرینتر سه بعدی با توجه به درخواست هر مشتری به محصولاتشان ویژگی‌های خاصی ببخشند، بسیار شگفت‌زده هستند.

کمپانی Feetz، سازنده کفش بر اساس فناوری پرینت سه بعدی و مستقر در کالیفرنیا است. آنها اخیرا بزرگترین سایز کفش تولیدی خود را برای نوجوان ۱۹ ساله‌ای طراحی و چاپ کرده‌اند؛ بروک بران، نوجوان اهل میشیگان مبتلا به سندرم استوتوس است: یک بیماری نادر ژنتیکی که منجر به رشد بیش از حد در ایام جوانی می‌شود. قد وی اکنون نزدیک به ۸ فوت است و احتمال بیشتر شدن هم هست! نام او در کتاب گینس به عنوان قدبلندترین نوجوان جهان ثبت شده است.

کمپانی Feetz با استفاده از فناوری اسکنر و پرینتر سه بعدی برای قدبلندترین نوجوان جهان، کفش ساخت

او علاوه بر اینکه از درد مزمن و اختلال رفتاری رنج می‌برد، دچار مشکل بزرگ دیگری نیز بود؛ دردسر یافتن کفش سایز بزرگ و راحت برای پای خاصش! اما حالا به کمک کمپانی فیتز و تکنولوژی پرینتر سه بعدی، وی حداقل از این یک مشکل خلاص شده است. Lucy Beard، مدیر عامل شرکت فیتز به طور اختصاصی طراحی و پرینت سه بعدی کفش بروک را زیر نظر گرفت. کفش بروک در دو رنگ مشکی و قرمز طراحی شده است که نشاندهنده علاقه بروک به تیم ورزشی Chicago Bulls است. با توجه به اینکه سایز کفش بروک بسیار بالا می‌باشد، بزرگترین کفش تولیدی کمپانی فیتز نیز محسوب می‌شود. Beard دراینباره می‌گوید:

قبل از این اتفاق، حتی فکر ساختن چنین کفشی به ذهنمان خطور هم نمی‌کرد. از اینکه که توانستیم کفش راحتی برای بروک تولید کنیم، هیجان‌زده هستیم و واقعا احساس غرور می‌کنیم.

پرینت سه بعدی بزرگترین کفش جهان پرینتر سه بعدی رکورد گینس اسکن سه بعدی پا21

کمپانی فتیز برای پرینت سه بعدی کفش‌هایش اپلیکیشن اختصاصی طراحی کرده است؛ مشتری سه عکس از پای خود تهیه کرده به سایت ارسال می‌کند تا توسط اسکنر سه بعدی، مدل  دقیقی تهیه شود، پس از تکمیل اطلاعات اضافی در یک فرم، فرآیند تولید کفش با توجه به ویژگی‌های خاص مشتری آغاز می‌گردد. کل فرآیند تولید کفش در کمتر از ۲۴ ساعت تکمیل شده و کفش به مشتری تحویل داده می‌شود. جالب اینجاست که کمپانی فیتز نتیجه یک پروژه استارتاپی خلاقانه است؛ اولین شرکت سازنده و فروشنده کفش با فناوری پرینت سه بعدی.

پرینت سه بعدی بزرگترین کفش جهان پرینتر سه بعدی گینس اسکن سه بعدی پا2

با توجه به اندازه پای بروک بران نوزده ساله، هزینه تولید کفش‌ در حدود ۹۹ تا ۲۵۰ دلار خرج برمی‌داشت اما کمپانی فیتز استثنا تخفیف قیمتی ۵۰ درصدی برای بروک خوش‌شانس در نظر گرفت.

بروک بران نوزده ساله یکبار به عنوان بلندقدترین نوجوان جهان در گینس ثبت شد، وی به علت محدودیت‌های سنی دیگر نمی‌تواند این رکورد جذاب را تجدید کند اما حالا او می‌تواند ادعای دیگری در رکوردشکنی داشته باشد: مالک بزرگترین کفش پرینت سه بعدی شده جهان!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین