» 3DPE » لباس نورانی بهناز فرحی، طراح مُد ایرانی آمریکایی
بهناز فرحی

لباس نورانی بهناز فرحی، طراح مُد ایرانی آمریکایی

بهناز فرحی طراح لباس «بادی اسکپ» خالق رقص نورانی هنگام تحرک است. گجت پوشیدنی Bodyscape، لباس خلاقانه حاصل صنعت مد است که با ترکیب فناوری 3DPrinting و AI ساخته شده و با حرکت کردن شخصی که آنرا پوشیده، درخشان میشود؛ طرح این پوشاک از آناتومی بدن انسان الهام گرفته شده است.

آیا شما لباسی که با توجه به حرکات بدنتان نورانی میشود را خواهید پوشید؟! این سبک پوشاک قطعا میتواند برای تفریح و جشنها استفاده شود. فقط صدها نفر از مردم را تصور کنید که فقط با حرکت کردن، دریای با شکوهی از نور درست میکنند!

بهناز فرحی
بهناز فرحی

این پرتوی فلورسنت است که شما را قلقلک میدهد؛ باید به لباس عادت کنید، این لباسی تعاملی توسط بهناز فرحی طراحی شده است. خانم فرحی (Behnaz Farahi)، معمار و مهندس ایرانی مقیم کشور آمریکاست. او برای ساخت ایده هایش از پرینتر سه بعدی و فناوری هوش مصنوعی استفاده می کند. در این لباس از تعداد زیادی LED استفاده شده تا همانطور که خودش میگوید رقص شاعرانه ای از نور با توجه حرکات انسان بسازد.

ایده اولیه این لباس از بدن انسان الهام می‌گیرد. همانطور که فرحی توضیح میدهد: وقتیکه پوشنده، حرکت میکند و میچرخد، ژیروسکوپی که آهنگ حرکت شانه هایش را کنترل میکند، LEDهای روی لباس را روشن میکند.

لباس «بادی اسکپ» نقش مهندسی هندسه و مواد برای ساخت سازه های پویا و داینامیک را نشان میدهد. او برای ساخت این لباس از پرینتر سه بعدی SLA و با موادی که نیمه منعطف بودند، استفاده کرد. وی همچنین از سیستم روشنایی ادغامی برای ارائه بهترین کیفیت نمایش حرکت بدن انسان استفاده کرد؛ با اینکار، طراحان مد قادر به طراحی رقص هایی که با حرکات بدن هدایت میشود، هستند.

پرینتر سه بعدی
لباس سه بعدی بهناز فرحی

چاپ سه بعدی، هوش مصنوعی و علم رباتیک: بالا بردن کیفیت نمایش حرکات بدن انسان

خانم فرحی، همزمان با استفاده از مهندسی هندسه و علم مواد، از خطوط بلندی روی پوست استفاده کرده که بر اساس خطوط توپولوژیکال بدن انسان در سال ۱۸۶۱ توسط «کارل لانگر» آناتومی شناس، کشف شده است. این خطوط نشان دهنده قسمتهایی از پوست هستند که کمترین میزان انعطاف پذیری را دارند. در مورد «بادی اسکپ» گرچه هیچکدام از مواد پرینت شده، چندان انعطاف پذیر نیستند اما کاربرد این خطوط بلند کمک به حرکت بدون لباس است.

مطلب مرتبط: تاثیرگذارترین زنان جهان در صنعت چاپ سه بعدی

بعنوان نتیجه؛ متریال چاپی با این خطوط بهتر کار خواهند کرد تا بدون آن. فرحی با نقشه برداری از خطوط بلند و همچنین کار با منحنیهای دو بعدی، لباس درخشنده ای ساخته که با زیبایی و ظرافت حرکت میکند. سیستم نور آن با استفاده از یک ژیروسکوپ قابل ردیابی و ۹ محور حرکتی در شانه شخص پوشنده، کار میکند. این اطلاعات جمع آوری شده، سپس به میکروکنترلی که نوار  LEDهای قرار داده شده در زیر سطح پوشاک را روشن میکند، میرسد. بخاطر حرکات بدن، بافتهای رنگارنگ گوناگونی روی این لباس جذاب به طور مداوم ظاهر میشوند. این لباس با نورهای دلربا و ظاهر فریبنده برای هر شخصی که آنرا بپوشد، زیباست.

منبع: behnazfarahi.com/bodyscape

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین