» 3DPE » تصمیم آدیداس برای چاپ سه بعدی کفش‌
کفش آدیداس

تصمیم آدیداس برای چاپ سه بعدی کفش‌

آدیداس تحقیقات برای چاپ سه بعدی کتانی پیشرفته‌ای که از لانه پرنده الهام گرفته است را شروع کرد. بخاطر همکاری چندین ساله فناوری پرینت سه بعدی و صنعت فشن، پیشرفت صنایع جانبی به طور کلی به طراحی لباس، مد بانوان یا طراحی صنعتی محدود شده است، اما تغییری بزرگ در راه است؛ سپاس از کمپانی آدیداس بخاطر طراحی و ساخت کفشی که به اندازه عملکرد و کاربردش مهم است.

چاپ سه بعدی
پرینت سه بعدی کفش آدیداس

ویژگیهای کفش جدید آدیداس

این کتانی جدید توسط موسسه معماری «KXIV» طراحی شده و از روی استادیوم بین المللی پکن (که شبیه لانه پرنده است) الهام گرفته و با پرینتر سه بعدی پیشرفته‌ای چاپ شده است. برای آنهایی که آشنایی زیادی به سازه‌های معماری مشهور جهان ندارند، استادیوم بین المللی پکن (شناخته شده به اسم لانه پرنده) در طول المپیاد ۲۰۰۸ استفاده شده و بخاطر سازه پیچیده‌اش مشهور است که توسط معماری بنام «فیرم هرزوگ» و «دمرون» ساخته شد.

طراحی عجیب این کفش بر اساس لانه پرنده است: کتانی ورزشی سفارشی KXIV، با الیاف مصنوعی، بصورت  یکپارچه بافته شده که با سیستم میله دوزی تقویت شده است: یعنی از پلی اورتان مقاوم در برابر سایش می‌باشد، لایه‌های رویی آن با ۲ بند بلند که دورتا دور کل کفش پیچیده شده‌اند و در یکجا با حرارت شدید ۳۰۰ درجه بهم چسبیده اند، تکمیل گردید.

با نگاهی به کفش می‌بینیم دو حلقه لاستیکی در نقطه ای استراتژیک محکم به کفش چسبیده‌اند که طبق نظر طراح از نقطه قفل استادیوم پکن الهام گرفته‌اند و بر اساس پاشنه تقویت شده که دو ویژگی استحکام و کشسانی بودن را دارد، در کنار فرم حبابی پاشنه کفش، رنگ آبی گیرای آن می‌تواند اشاره به مرکز آبزیان کنار استادیوم داشته باشد!

گرچه معماران آموزش دیده  KXIV که همچنین به نام (Nathan Kiatkulpiboone) نیز شناخته میشوند، برخی معتقدند برای کفش خیلی قوی نیستند. پس تلاش‌های چند سال پیش این طراحان را برای طراحی لوکس جردن و معماری در تایلند را بخاطر آورید. از آن به بعد با سرعت بالایی طراحی‌های جدید از این شعبه در زمینه‌های تجربی مد، تکنولوژی و حتی ادبیات بیرون آمد.

KXIV در وبسایت طراحان میگوید: به عقیده ما مهارتهای بین رشته‌ای، کاتالیزور نوآوری است و همکاری با تفکرات مختلف برای طراحی ارزشمند است. کتانی جدید آدیداس مظهر کامل  و تاثیرگذاری است که تکنولوژی پرینت سه بعدی، معماری، برند و مد را در هم آمیخته.

خیلی واضح است که آدیداس با این شوک جدید به بازار پوشاک، دنیای معماری، طراحی و مد را دچار جهش انگیزه کرده است. هنوز هیچ منبع رسمی برای قیمت‌گذاری و دردسترس بودن این محصول نیست، اما قطعا محصولی است از یک برند هوشمند، پرپتانسیل و پیشگام برای ارائه روشی جدید در تولید کفش. این کتانی هم اکنون به عنوان یک موفقیت بزرگ ثابت شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین