» 3DPE » ساخت ربات انعطاف پذیر در دانشگاه آمریکا
ربات دونده

ساخت ربات انعطاف پذیر در دانشگاه آمریکا

این ربات رونده پرینت شده، وارد کابوس شما میشود! مهندسان در آمریکا یک ربات انعطاف پذیر با قابلیت راه رفتن و رد کردن سنگ ریزه ها و بالا رفتن از موانع را اختراع کرده اند. این ربات جاهایی میتواند برود که هیچ ربات دیگری پیش از این نتوانسته.

تیم مهندسی دانشگاه «سن دیگو» کالیفرنیا با مدیریت پرفسور «میشل تولی» رباتی با اندام حرکتی اصطلاحا «بند بند» به کمک پرینتر سه بعدی ساختند.

میشل تولی و تیمش چیزی شبیه عنکبوت و شاخک هایش ساخته اند که قابل توجه است.

این ربات چهارپا قادر به لغزیدن در زمین ناهموار و رد کردن موانع است و انتظار میرود این پروژه بتواند به پروژه‌های کاربردی چون جستجو و نجات کمک کند. استفاده دیگر آن، نصب سنسور روی آن و فرستادنش به محلهایی برای فرستادن اطلاعات است. این تیم برای نشان دادن تواناییهای رباتشان آنرا در فضای زمین شبیه سازی شده ای قرار دادند. این آزمایشات ربات را وادار به لگد زدن، خزیدن و تکان تکان خوردن و لول زدن در یک فضای تنگ میکند.

پاهای انعطاف پذیر ربات

مهندسان برای اینکه کارکتری انعطاف پذیر به ربات دهند، از فناوری پرینت سه بعدی استفاده کردند. بخاطر آزادی در ساخت با چاپگرهای سه بعدی پیشرفته در اختیارشان، توانستند مدلی بسازند که در برگیرنده مواد سخت و نرم، باهم باشد.

ربات
اندام حرکتی ربات پرینت سه بعدی شده است

در گذشته نرم بودن بدنه ربات باعث محدودیتهای حرکتی میشد که توسط این تیم حل شد. گرچه این ربات با بدنه نرم ۴ پا قادر به تغییر وضعیت در فضاهای محدود، از خزنده به راه رونده است. همه اینها به لطف طراحی هوشمندانه پاهای آن است.

هر کدام از این ۴ پا با ۳ دستگاه پرینت شده اند. اساسا این لوله ها در اتاقک های برودتی با هوا پر شده اند که زمان خم شدن پاها در ترکیب های مختلفی باد یا خالی میشوند.

فایل3بعدی ربات

دانلود انواع کیت ساخت ربات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین