» 3DPE » ساخت قویترین موتور هواپیمای رولز رویس با کمک چاپگر
رولزرویس

ساخت قویترین موتور هواپیمای رولز رویس با کمک چاپگر

بدون شک می دانید که چاپ سه بعدی در حال حاضر برای طراحی موتورهای فضاپیما استفاده میشود. کارشناسان موتور رولز رویس به تازگی آشکار کردند که این هواپیما موتور قدرتمندی با نام ایرباس ترنت TrentXWB-97 دارد، که قطعات چاپ شده سه بعدی را در اولین پرواز آزمایشی آن به نمایش می گذارد. این موتور قدرتمند ترین موتور هواپیما است که مهندسان تا کنون ساخته اند.

شرکت انگلیسی رولز رویس این موتور را در بخش هوا فضا در نزدیکی مقر سابق این شرکت در Sinfin، دربی ، انگلستان طراحی و ارتقا داد.

آخرین مدل ترنت XWB-97 یکی از قوی ترین مدل های موتور ترنت XWB است که در حال حاضر به طور گسترده در میان دیگر موتورهای ایرباس A350 XWB مورد استفاده قرار گرفته است.

۹۷ اشاره به مقدار قدرت رانشی دارد که این موتور جدید قادر به تولید است : ۹۷،۰۰۰ پوند . هدف از این موتور جدید نیرو بخشیدن به موتور تا نزدیکی ایرباس غول پیکر A350-1000 است ، که در حال ورود به خدمت در سال ۲۰۱۷ است.

موتور رولزرویس

پرینت سه بعدی
قطعات موتور هواپیمای رولزرویس که با پرینتر سه بعدی چاپ شده است

اولین پرواز آزمایشی قبل از موعد مقرر انجام شد، و به پرواز A380 در تولوز فرانسه، که در دفتر مرکزی آن شرکت در آنجاست انجام شد.در این پرواز خاص، موتور با چهار موتورمعمولی ترنت ۹۰۰ جایگزین شد. این موفقیت پرواز نقطه عطف مهمی بود زیرا این موتور از سال ۲۰۱۳ در حال ارتقا بوده است.این خصوصیات مربوط به یاتاقان جلوی aerofolds است که با همکاری مهندسین دانشگاه شفیلد پرینت سه بعدی شده است.

aerofold نه تنها پروژه چاپ سه بعدی خطوط لوله رولز رویس است، بلکه آنها را قادر به سرعت بخشیدن به طراحی و توسعه کرده است.

آنها همچنین چاپ سه بعدی رابه عنوان یک ابزار نمونه سازی استفاده می کنند . در این موتور خاص، سرعت ساخت قطعات حدود یک سوم افزایش داده شد و رولز رویس اعلام کرده که آنها باور دارند که این تکنولوژی هنوز هم پتانسیل در زمینه بهبود تولید، طراحی، هزینه ها و سرعت تا حد زیادی را دارد. Gareth Davies ،مدیر برنامه رولز رویس ترنت XWB گفت : این لحظه بسیار خوبی برای دیدن آخرین نسخه از ترنت XWB برای اولین بار در آسمان  بود. اولین پرواز محصول سال ها تلاش و نشانگر یکی دیگر از برنامه ریزی های ما است .

این موضوع نشان می دهد که ما قطعات هواپیما چاپ سه بعدی شده بیشتری مشاهده خواهیم کرد ، به خصوص به عنوان مجموعه موتور ترنت است که به خوبی در این صنعت شناخته شده است. ترنت XWB کارآمد ترین موتورهواپیمای غیر نظامی محسوب می شود. بیش از ۱۵۰۰ موتور در حال حاضر به ۴۱ مشتری فروخته شده است  و نسخه XWB-84 در حال حاضر توسط خطوط هوایی قطر ، ویتنام و فین ایر در حال استفاده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین