» 3DPE » چاپ دیوارهای پیش ساخته
معماری

چاپ دیوارهای پیش ساخته

شرکت WASP، در جشنواره معماری لندن پروژه پرینترهای سه بعدی برای ساختارهای دیواری را جشن گرفت.

نمایشگاه غرب کنزینگتون در سال ۲۰۱۷ از شرکت WASP برای طراحی ساختار هندسی دیوارهای تزیینی بوسیله پرینتر سه بعدی، تجلیل کرد و اسم این شرکت، جزء کاندیدهای این جشنواره قرار گرفت. این اشکال هندسی غیر قابل پیشبینی، بعنوان قسمتی از پروژه WASP در هر قسمت خانه از دیوارها تا وسایل خانه، پرینت سه بعدی می‌شوند.

طراحان و مهندسان پروژه WASP در مصاحبه ای در جشنواره گفتند که صنعت پرینتر سه بعدی به طراحی مدولار این کار رسیده است که شرکت با توجه به این مزیت، پروژه WASP را توسعه داد.

پرینتر سه بعدی
چاپ سه بعدی دیوارهای حجمی معماری

پرینت دیوارهای پیش ساخته معماری

دیوارهای هندسی با اشکال غیر قابل پیشبینی بر اساس طراحی معماری «لاپو نالدونی» آرشیتکت معروف است که از اشکال ساده با استفاده از حلقه های پلاستیکی پشت سرهم ساخته میشود. بافتهای متنوع آن سخت و ظاهرا بصورت مسطح است و نالدونی در طرحهای جدید تصمیم به اضافه کردن تورفتگی‌هایی به قسمتهایی از آن برای ایجاد بافتهای نمایشی، گرفته است.

پرینت سه بعدی
نمونه ای از دیوار چاپگر سه بعدی

کل این سازه حدود ۷ فوت ارتفاع دارد و از ۲۰ پنل پرینت سه بعدی شده که با پیچهای فلزی  بهم متصل شدند تشکیل می‌گردد. طراحی آن در نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی Rhino و Grasshopperدو روز کامل و بعد از طراحی سازه،  بیش از دو روز نیز چاپ لایه افزایشی آن با پرینترهای سه بعدی صنعتی زمان برد.

«نیکولا شیاوارلی»، محقق و مهندس توسعه این پروژه برای شرح بیشتر ساختار این دیوار، توضیح میدهد که چگونه او چنین طراحی دیواری را بعنوان جزئی از مجموعه معماری  WASP پیشبینی کرده است. با توجه به سخنان او مجموعه WASP  شامل چاپ سه بعدی یک خانه کامل با تمامی وسایل است که از یک پرینتر سه بعدی عظیم صنعتی برای چاپ وسایل و از پرینترهای کوچکتر برای چاپ وسایلی مانند لیوان و ظروف استفاده میشود!

در حال حاضر این مجموعه در حال توسعه است و هدفش راه اندازی شرکتی است که تمامی وسایل و ابزارهای مورد نیاز خانه را ارائه کند.

برای همین «شیاوارلی» در ادامه سخنانش اضافه میکند که چطور نازل پرینترهای سه بعدی WASP میتوانستند متناسب با مواد گوناگونی مثل سیمان عوض شوند یا حتی از ابزارهای CNC برای تراش دادن اشیاء  خانگی و حجم‌های معماری استفاده کنند. نکته قابل توجه اینکه کمپانی WASP دارای یکی از بزرگترین چاپگرهای سه بعدی جهان با نام “ASP Big Delta 12m” با پهنای چاپ ۶ متر و محور Z به ارتفاع ۱۲ متر است!

جای امیدواری است که بودجه‌های هنگفتی صرف چنین تحقیقات آینده داری می‌شود؛ واقعا ارزشش را دارد. توسعه طرح‌های سریع خانه‌سازی، انقلابی را در صنعت مسکن رقم می‌زند و محیط زیست نیز نسبت به روشهای مرسوم خانه سازی که آلوده کننده و طولانی مدت هستند، صدمه کمتری خواهد دید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین