» 3DPE » پرینت دست بیونیک
دست بیونیک

پرینت دست بیونیک

اولین شرکت بیونیک جهان برای پژوهش بالینی از دست بیونیک پرینت سه بعدی شده است. آیا سرانجام اتحاد انسان و ماشین فرا رسیده است؟ تیمی پیشگام در چاپ سه بعدی و پروتز مصنوعی (بیونیک) در بریستول بریتانیا در حال مطالعاتی هستند که میتواند گامی به سمت استفاده گسترده از پرینتر سه بعدی بعنوان ابزاری برای کمک به افراد دچار نقص یا قطع عضو باشد.

این دست مصنوعی که توسط شرکت «اپن بیونیک» معرفی شده، برای ساخت به روشهای مرسوم در مرکز «خدمات سلامت بریتانیا» بسیار گران خواهد بود؛ بنابراین هزینه ساخت این دست مصنوعی با پرینتر سه بعدی کاملا عاقلانه است. با توجه به گزارشات، آزمایش‌های نهایی با همکاری سازمان «بهداشت و درمان بریستول شمالی» (NHS و SBRI)، شروع شده است.

با توجه به نتیجه این تحقیقات، در چند سال آینده این دست بیونیک در سطح وسیعتری برای بیماران در دسترس خواهد بود.

پرینتر سه بعدی
چاپ سه بعدی اندام مصنوعی

این دست مصنوعی به شما احساس اعتماد بنفس میدهد

شرکت «اپن بیونیک» در حال آزمایش اثرات بالینی این دست مصنوعی بر روی یک گروه ۱۰ نفره از کودکان، می‌باشد. یکی از این کودکان «تیلی لاکلی» با دست پروتزی مصنوعی است که دستش را بعد از ابتلا به مننژیت از دست داد.

«تیلی» در مصاحبه ای در «بی بی سی» گفت: این دست مصنوعی که پرینتر سه بعدی خلق کرده با ظاهری فوق العاده به شما احساس اعتماد بنفس میدهد و مردم بجای آنکه برای ما احساس تاسف کنند میگویند اوه خدای من چه دست جالب و فوق العاده ای داری، به تو حسودی می‌کنم!

با توجه به برآورد شرکت «اپن بیونیک»، بالای ۲ میلیون قطع عضو دست در جهان وجود دارد. در سال ۲۰۱۴ «جول گیبارد» و «سامانتا پاین»، ایده چاپ سه بعدی اندام انسانی را ارائه کردند و جایزه های متعددی دریافت کردند؛ از جمله یک میلیون دلار برای پروژه پرینت سه بعدی پروتز دست مصنوعی که تیم را مفتخر به دریافت جایزه در رده بین المللی مسابقات رباتیک امارات متحده عربی و دبی، در اوایل سال ۲۰۱۷ کرد.

شرکت OpenBionic همچنین روی پروژه ساخت اندام های حرکتی هوشمند نیز با «سوفیا د اولیورا بارتا» کار میکند و بعنوان مشاور رباتیک برای ساخت دست الهام گرفته شده از بازی Metal Gear Solid نیز به «جیمز یانگ» کمک میکند، پس حسابی سرشان شلوغ است!

پرینتر سه بعدی
دست هوشمند مصنوعی که با پرینتر سه بعدی چاپ شده است

برای استاندارسازی پرینت اندام مصنوعی بیش از ۵ سال زمان نیاز است

پرینترهای سه بعدی صنعتی مستقر در بریستول شمالی (NHS) که برنامه های کاربردی پزشکی قابل توجهی را با پرینت سه بعدی ارائه می‌دهند در حال تکمیل گامهایی اساسی هستند؛ «امی داوی» پژوهشگر شرکت Renishaw یکی از اعضای تیم پروتز ترمیمی در بیمارستان بریستول بریتانیا و بخش درمان و محصولات دندان پزشکی شرکت Renishaw، است. او میگوید ساخت وسایلی برای بیماران و خدمات پزشکی با استفاده از پرینتر سه بعدی در طول ۵ سال آینده استاندارد و تجاری خواهد شد.

پس اگر همه چیز خوب پیش برود، یک دهه آینده شاهد افرادی در خیابان با دست یا پای مصنوعی رباتیک خواهیم بود: نسل ابر انسان بیونیک و آیا می‌توانیم اعضای بدنمان را نیز همانند قطعات داخل کامپیوتر آپدیت کنیم؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین