» 3DPE » اولین برج جهان با فناوری چاپ سه بعدی در دبی ساخته می‌شود
آسمان خراش

اولین برج جهان با فناوری چاپ سه بعدی در دبی ساخته می‌شود

کمپانی معماری و مسکن Cazza، از عزم خود برای ساخت یکی از بلندترین برج‌های جهان در دبی با استفاده از پرینترهای سه بعدی خبر داده است. آنها معتقدند تکنولوژی پرینت سه بعدی، قدرت ساخت سازه‌های پیچیده معماری با سرعتی غیرقابل باور را برایشان مهیا کرده است. آنها از روش اختصاصی چاپ سه بعدی «crane printing» برای ساخت این آسمان‌خراش بهره خواهند گرفت.

Chris Kelsey، مدیرعامل این کمپانی معتقد است: «هر کسی که اولین بار به ساخت سازه معماری با پرینت سه بعدی فکر می‌کند، توجهش به خانه‌ها و سازه‌های کم‌ارتفاع متمرکز می‌گردد، در حالی که محققان این حوزه به درخواست‌هایی که امکان ساخت برج‌های بلند را با پرینترهای سه بعدی محیا کند، پاسخ مثبت داده‌اند. همین امر کمپانی ما را نیز به انجام تحقیقات وسیعی در این زمینه ترغیب کرد.

البته قبلا ساختمان‌هایی چاپ سه بعدی شده‌اند که مهمترین مزیتشان هزینه ساخت پایین و سرعت تکمیلشان بوده است. تفاوت تکنولوژی ابداعی ما در امکان ساخت سازه‌های کاملا پیچیده با سرعتی است که قبلا هرگز امکانش محیا نشده است. این تکنولوژی مقیاسی از صرفه‌جویی اقتصادی را فراهم کرده و هزینه اولیه استفاده از فن‌آوری پیشرفته را کاهش داده تا گذار به مرحله تولید انبوه با آن امکان‌پذیر شود».

کمپانی cazza مدیران عامل پرینتر سه بعدی برج دبی

محل احداث برج دبی با فناوری پرینتر سه بعدی

کمپانی Cazza هنوز جزییات دقیق ارتفاع، زمان شروع و تکمیل برج بلند دبی را رسما اعلام نکرده اما از شواهد چنین بر می‌آید که ارتفاع آن در حدود ۱۳۷۵ فوت با ۸۰ طبقه می‌باشد که هر طبقه مستقلا امکان چرخش به دور خود را داراست تا نمایی ۳۶۰ درجه را برای ساکنانش فراهم کند.

تاریخ شروع ساخت این برج شگفت‌انگیز از سال ۲۰۲۰ خواهد بود. بتون و فولاد دو متریالی هستند که با پرینترهای سه بعدی خاص «crane printers» این کمپانی تولید می‌شوند. سیستم چاپگر جرثقیلی این کمپانی امکان سازگاری با جرنقیل‌های عمرانی مرسوم را داراست، بنابراین این تکنولوژی هزینه ساخت بازوهای اختصاصی عظیم و گرانقیمت عمرانی را کاهش داده است. Fernando De Los Rios، مدیر اجرایی کمپانی Cazza می‌گوید:

تیم ما در حال اضافه کردن ویژگی‌هایی مثل مقاومت در سرعت بالای باد، سیستم لایه‌گذاری هموار (که سطح بسیار صافی را خواهد ساخت طوری که اصلا متوجه نمی‌شوید که با پرینتر سه بعدی ساخته شده است) به تکنولوژی «crane printers» است.

باید منتظر ماند تا ساخت این برج رویایی از سال ۲۰۲۰ شروع شود. جای تعجب نیست که پس از تکمیل‌شدن، هر واحد مسکونی آن ارزان نباشد و هزینه‌ای برابر ۳۰ میلیون دلار داشته باشد. خبرها حاکی است که سرمایه ساخت برج پرینت سه بعدی شده دبی نیز بالای ۳۵۰ میلیون دلار خواهد بود! 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین