» 3DPE » آسمان‌خراش سه مایلی خود تمیز شونده، معماری آینده را متحول می‌کند
برج بلند

آسمان‌خراش سه مایلی خود تمیز شونده، معماری آینده را متحول می‌کند

آسمان‌خراش سه مایلی سال ۲۰۲۶ با تکنولوژی پرینت سه بعدی، می‌تواند هوشمندانه خودش را پاک کند! کمپانی اکرونیک متریال ساینس، رویایی باورنکردنی برای آینده معماری ترسیم کرده است. ایده آن از کارتون the Jetsons سال ۱۹۶۰ گرفته شده است. طرحی مفهومی برای یک برج بسیار بلند: ارتفاع سه مایل، فناوری خلاقانه خودپاکی و متریال‌های خودتکمیلی با پرینت سه بعدی. این آسمان‌خراش که همانن نام کارتون the Jetsons را دارد، طبق پیش‌بینی‌ها در سالهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کمپانی Acronic، تبلیغ خلاقانه‌ای را برای آن انتخاب کرده است: کمپین Jetsons! البته هنوز مهندسان کمپانی کلنگ احداث این آسمان‌خراش رویایی را به زمین نزده‌اند، اما از هم‌اکنون می‌توانیم اقامت و زندگی در آن را طی دهه آینده تصور کنیم؛ وقتی از خواب بیدار می‌شویم و پرده‌ها را کنار می‌زنیم و خود را در میان ابرها خواهیم دید. واقعا هیجان‌انگیز است!

کمپانی Acronic سه هدف اساسی در ساخت این برج آینده‌نگرانه برنامه‌ریزی کرده است:

  1. نمای خارجی ساختمان باید از متریال‌های ارگانیک (گیاهی) با تکنولوژی ساخت پرینت سه بعدی باشد.
  2. نمای خارجی ساختمان باید قابلیت خود ترمیمی و پاک‌شوندگی هوشمندانه داشته باشد.
  3. ساختمان باید از تکنولوژی پیشرفته بهینه‌سازی مصرف انرژی برخوردار باشد.

با تمرکز روی این سه فاکتور کلیدی و توسعه متریال‌ها و فناوری‌های مرتبط، کمپانی Acronic مطمئن است که طرح مفهومی آسمان‌خراش Jetsons به حقیقت می‌پیوندد.

آسمانخراشی که خودش را تمیز میکند

تکنولوژی چاپ سه بعدی، امکانات رویایی بسیاری را در حوزه معماری و عمران فراهم کرده است که در آسمان‌خراش‌های آینده نقش اساسی ایفا خواهند کرد؛ مثل شیوه‌ طراحی و تولید سازه‌های ارگانیک، پیچیده و بسیار مرتفع. Sherri McCleary رئیس بخش متریال کمپانی Acronic توضیح می‌دهد:

“فناوری پرینت سه بعدی آنچنان قدرتی به ما مهندسان ما خواهد داد که سازه‌هایی بسیار مقاوم در برابر انواع  شرایط آب و هوایی و حتی بادهای بسیار شدید بسازند.

البته هنوز کارهای زیادی برای تحقق این رویا لازم به انجام شدن است. گرچه دانش پرینت سه بعدی به سرعت در حال پیشرفت است اما آنقدر ارتباط تنگاتنگی با حوزه معماری پیدا نکرده تا چنین سازه‌های عظیمی را محقق کند.

نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه حس می‌شود. هم اکنون پیشرفت‌ها به ما می‌گویند که سرمایه‌گذاری و تحقیق در حوزه ساخت سه بعدی متریال آینده درخشانی دارد. تیم ما عمیقا در حال تحقیق روی ساخت مواد با تکنولوژی سه بعدی است تا از هر چه بیشتر از قبل امکانات طراحی و ساخت سازه‌های معماری ما را بهبود دهد.”

پرینت سه بعدی معماری را متحول میکند

علاوه بر فناوری پرینت سه بعدی، Sherri McCleary روی پوشش‌های خود پاک‌شونده ساختمان نیز تاکید می‌کند. فناوری همزمانی که پوشش مرتبط با هوا را هوشمندانه تصفیه می‌کند. مثلا طرح مفهومی اکوکِلین (EcoClean) که منفعت‌های بسیاری را در حوزه زیبایی و نگهداری و زیست‌بوم ساختمان مهیا خواهد کرد.

طرح اکوکِلین سال ۲۰۱۱معرفی شده است و هدف آن کاهش آلودگی هوای محیط پیرامون ساختمان است. این طرح بر پایه واکنش‌ بین مواد شیمیایی ساختمان، نور و بخار آب محیط عمل می‌کند. بر طبق گفته کمپانی Acronic، ترکیب این سه عنصر باعث تولید اتم‌های رادیکال می‌گردد که در بستر‌ آلوده محیط پخش شده و آنها را می‌شکنند.

همانطور که قبلا در بالا اشاره کردیم، سومین هدف کمپانی Acronic در حوزه فناوری مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی  به خصوص در مبحث پنجره‌های ساختمان است. کمپانی اکرونیک ساختار پنجره جدیدی با نام Bloomframe ابداع کرده است.

به بیان ساده این پنجره می‌تواند یک بالکن کاملا روباز را در عرض چند ثانیه به یک تراس تمام شیشه‌ای تبدیل کند. البته این تکنولوژی قبلا معرفی شده بود اما هم‌اکنون کمپانی Acronic به صورت عرضه تجاری در نمایشگاه‌های مختلفی از آن رونمایی کرده است. پنجره Bloomframe محسنات جذابی دارد: کارایی حرارتی بهینه، امکان بخشیدن به جابجایی نمای ساختمان.

جاه‌طلبی کمپانی Acronic تنها به آسمان‌خراش سه مایلی ختم نمی‌شود، آنها طرح‌های باورنکردنی دیگری هم رو کرده‌اند: از جمله اتوموبیل‌‌های پرنده، هواپیماها و سفینه‌های اکتشاف فضا ! همه این اختراعات از برج Jetsons نشات گرفته‌اند.

کمپانی Acronic در سایت خود چنین اعلام کرده است: “خیلی هیجان‌انگیز است که بینیم طرح آسمان‌خراش Jetsons چگونه به حقیقت می‌پیوندد، همانند پیشگویی ابداعاتی مثل ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و فناوری پرینت سه بعدی‌. همه این موارد ما را هیجان‌زده می‌کند تا نظاره‌گر باشیم در آینده چه چیزهای غریبی بازار را پر خواهند کرد؛ خودروهای پرنده یا ساختمان‌های خارق‌العاده؟!” .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین