» 3DPE » اختراع اسکنر 360 درجه
اسکنر سه بعدی

اختراع اسکنر 360 درجه

از اسکنر Fuel3D که بر اساس یک تکنولوژی نوآورانه پردازش تصویر آمریکایی – انگلیسی توسعه یافته است در نمایشگاه CES (Consumer Electronics Show) سال ۲۰۱۷ در شهر لاس وگاس رونمایی شد. اسکنر سه بعدی فوق سریع Fuel3D به همراه مدل رومیزیی (Desktop) آن حاوی فناوری بسیار پیشرفته‌ تصویربرداری است که در سرعت و انعطاف‌پذیری و تطابق  پردازش تصویر بسیار تحسین برانگیز است.

بهتر است اول با اسکنر فوق سریع ۳۶۰ درجه Fuel3D شروع کنیم. این سیستم سرعت بالای تصویربرداری و اندازه‌گیری قادر است داده‌های تصویری با رزولوشن بسیار بالا و ۳۶۰ درجه را تنها در ۰٫۳ ثانیه پردازش نماید، آن هم با ضریب دقت (accuracy) 0.2 میلیمتر!

این اسکنر توانایی پردازش فرم شی (shape) و رنگ (color) را داراست. بنابراین بهترین کاربرد آن در اسکن اشیایی با اندازه متوسط است؛ همانند سر و نیم تنه انسان. اسکنر سه بعدی Fuel3D قابلیت حمل و انتقال آسانی نیز دارد و اصطلاحا portable است، به طوری که تمام قطعات آن می‌تواند در کمتر از یک ساعت اتصال و واسنجی (calibrate) شود.

اسکنر سه بعدی ۳۶۰ درجه و اسکنر رزولوشن بالای رومیزی در نمایشگاه ۲۰۱۷ CES رونمایی شدند.

اسکنر Fule3D در تطبیق‌پذیری بسیار توانا است. آنطور که Stuart Mead مدیر عامل شرکت سازنده این اسکنر اعلام کرده: “استفاده از پردازش سه بعدی در حوزه‌های متنوعی همچون امنیت، پزشکی، واقعیت مجازی و غیره رشد چشمگیری داشته است که باعث یک چالش تکنولوژیک در فراهم‌سازی اسکن سریع و به صرفه از اشیا محیط پیرامون ما شده است. اسکنر ۳۶۰ درجه سه بعدی Fuel3D این چالش را حل کرده است؛ چون قادر به اسکن مقرون به صرفه طیف وسیعی از اشیا با مقیاس پذیری متفاوت است.”

برخی از اپلیکیشن‌هایی که قابلیت با اسکنر Fule3D را دارند،‌ شامل: CGI برای اجرای زنده بازی، شی و کارکترهای VR در طراحی سه بعدی، سیستم امنیتی زیست‌سنجی (Biometric)، فناوری مرتبط با عینک و بینایی، سنجش‌های وابسته به جراحی و دندانپزشکی و تصویربرداری چهره مرتبط با خدمات‌دهی عمومی می‌باشد. در این اسکنر برای امکان توسعه اپلیکیشن‌، یک کیت توسعه مداری SDK (software development kit) به آن اضافه شده است.

اسکنر سه بعدی 360 درجه

حال به سراغ مدل فشرده و قابل حمل اسکنر Fule3D می‌رویم: the Fuel3D Desktop Scanner ، اسکنر سه بعدی رومیزی. ایده‌ال برای اسکن سریع و دقت بالای اشیای کوچک. این اسکنر برای ثبت تصویر اشیا با رزولوشن بسیار بالا تکامل یافته است. بنابراین ضریب دقت تصویری باورنکردنی ۰٫۰۴۵ در کمتر از ۰٫۱۴  ثانیه دست‌یافته است! این اسکنر رومیزی همچون مدل Fuel3D 360 Scanner، این اسکنر توانایی پردازش فرم شی (shape) و رنگ (color) را داراست، البته برای اشیای کوچک در اندازه گوش انسان.

Mead مدیر عامل، برای سرعت و دقت این اسکنر عبارت خاصی دارد: “یک توسعه چشمگیر در اسکن سه بعدی”. ابداع اپلیکیشن‌هایی مثل: هدفون‌های چندکاره پوشیدنی، گجت‌های تشخیص زخم و تومور،‌ نسل جدید انگشت‌نگاری و کاملا تطبق‌پذیر برای سیستم‌های امنیتی زیست‌سنجی (Bometric).

خرید اسکنر سه بعدی

 

بر طبق گفته Mead مدیر عامل سازنده اسکنر، تکنولوژی Fule3D از اپلیکیشن‌هایی نشات گرفته است که اهداف پزشکی را توسعه می‌دهند، بنابراین پردازش ویژگی‌های انسانی گوش برای توسعه فناوری پوشیدنی،‌ انگشت‌نگاری سه بعدی برای موارد امنیتی، قدم‌هایی طبیعی محسوب خواهند شد.

اسکنر دسکتاپ Fule3D نیز همانند دیگرهمتایش دارای یک کیت توسعه مداری SDK (software development kit) تا اپلیکیشن‌های پیشرفته را برای آن توسعه دهد.

قطعات اسکنر سه بعدی 360 درجه

انگشت نگاری سه بعدی با اسکنر دسکتاپ 360 درجه

fuel3d 360 scanner and fuel3d اسکنر سه بعدی نسخه دسکتاپ رومیزی

هر دو اسکنر مدل دسکتاپ و فوق سریع ۳۶۰ درجه، در نمایشگاه CES لاس وگاس سال ۲۰۱۷ به طور مفهومی رونمایی شده‌اند و انتظار می‌رود که معرفی تجاری به ماه‌های آینده موکول شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین