» 3DPE » استفاده از چاپ سه بعدی برای کشاورزان میانمار
پرینت سه بعدی

استفاده از چاپ سه بعدی برای کشاورزان میانمار

مناطقی که ساکنان فقیرش عمیقا وابسته به کار در مزارع هستند. آنها تصمیم گرفته‌اند سرعت تولید محصولات خود را افزایش دهند.  یک موسسه غیر دولتی که به صورت تعاونی اداره می‌گردد، برنامه‌ریزی استفاده از پرینتر سه بعدی را در زمین‌های کشاورزی میانمار بر عهده گرفته است. آنها معتقدند اجرای این طرح، بهبود چشمگیری در میزان درآمد ۲۵۰۰۰۰۰ روستانشین کشورشان رقم خواهد زد.

فناوری چاپ سه بعدی، کاربردی منطقی در کشاورزی و صنایع وابسته آن ایفا می‌کند. اگر برنامه‌ریزی صحیح انجام گردد، می‌تواند به کارگران مناطق روستایی و فقیرنشین کمک شایانی نماید. نمونه اخیر میانمار مثال خوبی در این زمینه است.

در میانمار کشاورزان فقیر اکنون قادر هستند تا قطعات کاربردی در زراعت مکانیزه را خودشان با هزینه کم تولید کرده و در مزارع استفاده کنند. حامی مالی این طرح، کمپانی «MakerBot» سازنده مطرح چاپگر سه بعدی است. آنها یک پرینتر سه بعدی رایگان را  نیز به اجراکنندگان طرح هدیه داده‌اند.

کاربرد پرینتر سه بعدی در مزارع میانمار

فناوری چاپ۳بعدی در حال ایجاد تحول در میزان بهره‌وری مزارع کشور میانمار است.

میانمار یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و بخش بزرگی از ساکنان ۶ میلیون نفری آن وابسته به کار در مزارع هستند. برنج، در حدود ۶۰ درصد از محصول تولیدی این زمین‌ها را تشکیل می‌دهد. با این حال، تهیه تجهیزات مکانیزه کشاورزی که نوین هم باشند، برای زارعین فقیر دغدغه‌ای بزرگ است. برای حل این مشکل، استفاده از پرینتر سه بعدی توسط موسسه غیردولتی به اجرا کذاشته شد تا ابزارآلات مورد نیاز طراحی و چاپ سه بعدی شود.

Debbie Aung Din، بنیانگذار این پروژه توضیح می‌دهد: استفاده از پرینترهای سه بعدی، روند تولید را ماه‌ها جلو انداخته است و سرعت ساخت واقعا چشمگیر است. ما قبلا دغدغه چندین ماه برای هر ابزار داشتیم ولی حالا فقط محدود به چند روز است. ما با زارعین محلی صحبت داشته‌ایم و توافق کرده‌ایم و برای آنان لوازمی مثل پمپ آب و سیستم آب‌پاشی را به آنها تحویل خواهیم داد. به کارگیری چنین ابزارهایی در مناطق دورافتاده باعث توسعه تجهیزات مکانیزه کشاورزی خواهد شد.

پرینتر سه بعدی و کشاورزی مکانیزه

کاربرد پرینترسه بعدی میکروبات کشاورزی زراعت

پرینت سه بعدی چطور زارعین میانماری را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

Kyaw، کشاورز ۶۰ ساله که از طرح استقبال خوبی کرده است،‌ درباره مزایای استفاده از چاپگر سه بعدیدر مزرعه‌اش چنین توضیح می‌دهد: بهره بردن از چنین فناوری‌های نوینی زمان ساخت ابزارهای مورد نیاز من را به نصف کاهش داده، هزینه چندان بالا نیست و با سرعت تولید جبران می‌شود. من کاملا راضی هستم.

قبلا Kyaw مجبور بود کارگران فصلی زیادی را برای آبیاری مزرعه‌اش اجیر کند، علاوه بر فرایند طولانی سر و کله زدن با کارگران، هزینه عملیات نیز یک طرف دیگر مشکل بود. اما حالا Kyaw، سیستم آب‌پاشی توسعه یافته توسط شرکت تعاونی حامی طرح را در مزرعه‌اش نصب کرده تا کارهای سخت آبیاری، مکانیزه انجام شود. بنابراین نه تنها در میزان مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، بلکه هزینه آبیاری نیز نسبت به قبل، کاهش ۵۰ درصدی داشته است. طرح موفق میانمار، نشان می‌دهد چطور فناوری پرینت سه بعدی توسط مناطق محرومی روستایی با استقبال مواجه می‌شود و درآمد ساکنان آنجا را بهبود می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین