» 3DPE » همکاری کمپانی واقعیت مجازی Magic Leap و اسکنر Dacuda
تصویرسازی سه بعدی مجازی

همکاری کمپانی واقعیت مجازی Magic Leap و اسکنر Dacuda

 مجیک لیپ، کمپانی مطرح حوزه واقعیت مجازی برای توسعه دستگاه‌های تولید تصاویر سه بعدی مجازی خود از اسکنرهای پیشرفته کمپانی داکودا بهره خواهد برد.

کمپانی سویسی داکودا برای اسکنرهای سه بعدی خلاقانه‌شان مطرح هستند. آنها یک تکنولوژی پیشرفته سه بعدی‌سازی را ابداع کرده‌اند و آن را کوچکترین اسکنر وایرلس جهان معرفی کرده‌اند:

یک اسکن جیبی (the PocketScan). در آن سوی جهان یعنی فلوریدای آمریکا، شرکت مجیک لیپ با توجه به موج تقاضای ابزارهای ایجاد واقعیت مجازی در چند سال اخیر به برندی مطرح تبدیل شده است. ابتکارات هیجان‌آور مجیک لیپ، سرمایه‌گذاری ۱٫۳ میلیون دلاری گوگل و Alibaba را برایشان به ارمغان آورده است.

پرینتر سه بعدی جراحی پزشکی اسکنر سه بعدی واقعیت مجازی اخبار فناوری

مجیک لیپ از شرکت‌هایی است که دیوایس‌های ایجاد اشیای مجازی سه بعدی را در محیط پیرامون، توسعه داده است. آنها محصولات جالبی برای کمپانی‌های بزرگ ساخته‌اند، مثل HoloLens برای مایکروسافت: دستگاه واقعیت مجازی HoloLens اخیرا در آمریکای لاتین برای کمک به پزشکان جراح استفاده گردید. همچنین استارتاپ موفق DAQRI نیز در حال توسعه اپلیکیشن‌های پرینت سه بعدی قابل اتصال به دستگاه‌های واقعیت مجازی این شرکت است. در یک پروژه مشابه دیگر  Dassault Systèmes  در حال کار روی نرم افزارهای سه بعدی سازگار با گجت‌های مجازی‌سازی موبایل HTC هستند.

3dpe 3dscanner 3dprinter virtualization mixed reality

خیز کمپانی مجیک لیپ به سوی آینده

در حال حاضر قضاوت درباره نتایج پروژه استفاده از اسکنرهای سه بعدی داکودا در توسعه فناوری واقعیت مجازی مجیک لیپ، عجولانه خواهد بود. باید منتظر ماند. مجیک لیپ نیز در این مورد بسیار رازدارانه عمل کرده است. فقط برخی از عکس‌های تبلیغاتی پروژه در دسترس است و برای ورود به استودیوی تبلیغاتی شرکت مجیک لیپ نیز قوانین بسیار سختگیرانه‌ای وضع گردیده است.

با این حال همکاری‌ها به خوبی پیش می‌رود؛ تیم سه بعدی‌سازی کمپانی داکودا تمام وقت به مجیک لیپ پیوسته است و حتی بنیانگذار داکودا یعنی آقای illic نیز تیمش را در مجیک لیپ، شخصا مدیریت می‌کند. آنها اعلام کرده‌اند که اولین و پیشرفته‌ترین ابزار تصویرسازی مجازی اروپا را عرضه خواهند کرد. Illic دراینباره توضیح می‌دهد:

ساختمان تیم ما در زوریخ سوییس به مجیک لیپ امکان توسعه همه‌جانبه در حوزه پردازش تصویر دیجیتال و فناوری‌های پیشرفته مرتبط را داده است. با رهبری Peter Weigand  و  Michael Bornاز مجیک لیپ، شرکت ما قادر خواهد بود تا دوباره بر روی فعالیت‌هایی تمرکز کند که منجر به تولید محصولات موفق برای مشتریان مطرحی همچون Sunrise و  Crealogixشده است.

پرینت سه بعدی اسکن سه بعدی واقعیت مجازی

استفاده از اسکنرهای سه بعدی داکودا به کمپانی مجیک لیپ امکان می‌دهد دستگاه‌های مجازی‌سازی‌ خلاقانه‌اش را بسازد و این فناوری‌ را با هر گجت دیگر نیز سازگار نماید. البته بکارگیری اسکنرهای داکودا یک واقعیت را فاش می‌کند: مجیک لیپ در توسعه اسکنر سه بعدی بر اساس پلتفرم خودش چالش بزرگی دارد!

کمپانی داکودا تبحر زیادی در فناوری اسکنر سه بعدی دارد که در این پروژه روی مقیاس کوچک کار می‌شود. آنها باید یک اسکنر قابل پوشیدن سبک و کوچک را بسازند. رویکرد به این تکنولوژی بسیار خیره‌کننده به نظر می‌رسد اما هنوز محصولی نهایی در این زمینه از مجیک لیپ رونمایی نشده است. بهتر است امیدوار باشیم که ادغام فناوری‌ها، کمپانی‌ مجیک لیپ را در تولید دیوایس‌های نوظهور واقعیت مجازی یاری دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین