» 3DPE » معجزه پزشکی برای نجات دختر آمریکایی

معجزه پزشکی برای نجات دختر آمریکایی

زنی که بعد از جراحی تومور مغزی، استخوان سرش با پرینتر سه بعدی بازسازی شد! تیفانی کولرن دختر ۲۰ ساله امریکایی بوسیله چاپ سه بعدی زندگی اش نجات پیدا کرده و استخوان سرش بوسیله ی پرینتر سه بعدی بازسازی شد.

وقتی تیفانی فقط ۱۲ سال داشت، حس بویایی خودش را از دست داد. متخصصان از علت این مسئله مطمئن نبودند. آنها معتقد بودند که این مسئله واکنش حساسیت به خرگوش خانگیست که تیفانی داشت. او فوری خرگوشش را از خود دور کرد اما در حس بویایی‌اش تغییری ایجاد نشد.

در آخر تلاش دکتر ها برای پیدا کردن جواب، به این نتیجه ختم شد که تیفانی را به سیتی مرکز اسکن مغز فرستادند و مشخص شد که او تومور مغزی دارد که بسیار نادر است.

تومور او به اندازه یک توپ تنیس بود و همینطور رشد میکرد. گرچه تومور خوش خیم بود اما باعث آسیب جدی مغزی میشد. وقتی که تیفانی ماه های آخر دانشگاه خود را در یکی از شهر های امریکا می‌گذراند تحت عمل جراحی پرریسکی قرار گرفت. این عمل ۶ ساعت زمان برد و جراحان دور تومور تیفانی را سوراخ کردند. آنها موفق به برداشتن غده شدند هر چند ۲روز بعد از جراحی او احساس ناراحتی می‌کرد، پزشکان سریع به صحنه برگشتند و متوجه شدند مغز او متورم شده. آنها مجبور بودند استخوان پیشانی او را بردارند تا فشار از روی مغز او برداشته شود. پزشکان مطمئن نبودند که مغز تیفانی دوباره متورم خواهد شد یا خیر. به همین علت استخوان او را به کلی بیرون انداختند!

مطلب مرتبط: فناوری چاپ سه بعدی در خدمت پزشکان

جمجمه دختر
تیفانی قبل از کاشت استخوان مصنوعی

صفحه استخوان جمجمه تیفانی پرینت سه بعدی شد

او نجات پیدا کرد، اما استخوان سرش را از دست داد. او گفت: من استخوان اصلی ام را از دست دادم و متوجه شدهم که ممکن است بتوان با چاپ سه بعدی آنرا دوباره ساخت. این به معنی دو هفته صبر کردن بود، اما شرکت سازنده این قطعه تاخیرهای مختلفی داشت و در آخر تیفانی بمدت سه ماه با نصف استخوان سرش طی کرد، اگرچه پزشکان همچنان داشتند روی ساخت مدل سه بعدی آن قطعه استخوان با استفاده از سیتی اسکن و ام ار ای کار میکردند.

او می‌گوید: کمی عجیب بود که بدون نیمی از جمجمه قدم بزنی. من میتوانستم دستم را روی حفره ای که زمانی استخوان جمجمه ام باید می‌بود، قرار دهم! میتوانستم دستم را جایی که استخوانش گم شده فشار بدهم اما فقط سعی میکردم بهش فکر نکنم.

چاپگر پزشکی
بخشی از جمجمه تیفانی که با پرینتر سه بعدی بازسازی شد

پزشکان مطمئن هستند که مغز او دوباره متورم نخواهد شد و مدل استخوان پرینت شده که از جنس تیتانیوم و کلسیم و پلاستیک است، میتواند پیوند بخورد.

تیفانی اضافه می‌کند: من قبلا قسمتی از جمجمه ام را از دست داده بودم اما الان خیلی خوش شانس هستم که آنرا دوباره بدست آوردم.

مدل آناتومی انسان

دانلود مدلهای آماده اعضای بدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین