» 3DPE » استفاده لاکهید مارتین از چاپگر3بعدی برای تولید موشک بالستیک راهبردی آمریکا
پرینتر سه بعدی

استفاده لاکهید مارتین از چاپگر3بعدی برای تولید موشک بالستیک راهبردی آمریکا

برنامه شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) برای استفاده از پرینترهای سه بعدی و فناوری واقعیت مجازی در طراحی موشک های بالستیک. شرکت دفاعی امریکا، لاکهید مارتین برنامه ای با استفاده از چاپگر سه بعدی برای توسعه نسل بعدی موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) نیروی هوایی ایالات متحده نشان داده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است در حال توسعه بخشیدن به  پرینت سه بعدی  برای ماهواره های نظامی نیروی هوایی ایالات متحده است.

در حال حاضر لاکهید مارتین برای نیروی هوایی و زمینی ایالات متحده ، بخاطر قرارداد ICBM (استراتژی بازدارنده)، در نظر دارد تا از تکنولوژی طراحی پیشرفته با همکاری همه جانبه آزمایشگاه (CHIL)، در کلرادو استفاده کند.

کاربرد دانش واقعیت مجازی در علوم نظامی

نورث روپ گرومن و بوئینگ نیز برای توسعه موشک تعهد داده‌اند. به گفته مجله نیروی هوایی، انجمن نیروی هوایی دو قرارداد تا پایان سال مالی ۲۰۱۷ ارائه خواهند شد. اگر بودجه مربوطه به لاکهید مارتین اعطا شود، شرکت به استفاده از  چاپ سه بعدی و همکاری با آزمایشگاه CHIL توجه خواهد کرد که در سال ۲۰۱۰ شروع خواهند شد.

قرارداد همه جانبه CHIL پیرامون تکنولوژی واقعیت مجازی است و کمک به روند طراحی GBSD خواهد کرد. معاون رئیس جمهور و مدیر برنامه GBSD توضیح داد که CHIL میتواند از نقشه درون سیلوهای موشکی استفاده کند تا ببیند که چگونه ICBM جدید در فضای موجود جدید کار خواهد کرد.

چاپ سه بعدی
نحوه کارکرد موشک بالستیک لاکهید مارتین

موشک و قطعات ماهواره‌ای پرینت سه بعدی شده

نیروی هوایی پیشرفته ایالات متحده با بسامد بسیار بالا (AEHF-6) ماهواره ای نیز شامل بخش های چاپ شده توسط پرینتر سه بعدی است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده.

واحد تولید فلز آلومینیوم، یک محفظه برای مدارهای الکترونیکی، اولین قسمت های پرینت سه بعدی ماهواره‌های نظامی لاکهید مارتین خواهند بود.

به گفته این شرکت، این بخش با استفاده از  “لیزر در  بستر پودر فیوژن” ساخته شده است و به AEHF-6 در سال ۲۰۱۹ ارتقاء کیفیت نیز پیدا خواهد کرد.

موشک بالستیک

علاوه بر این، شرکت در حال توسعه سایر مدل ها AEHF-4 و AEHF-5 برای راه اندازی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است. با استفاده از پرینتر  سه بعدی، لاکهید مارتین قطعه حساس «رابط از راه دور» را  از  «چندین بخش ماشین» فقط به یک عدد کاهش داده است. زمان رها کردن از شش ماه تا یک و نیم سال و زمان مونتاژ یک چهارم همتای اصلی آن است. این اولین بار نیست که لاکهید مارتین قطعات چاپ سه بعدی را به فضا فرستاده است. این غول اسلحه سازی همچنین برای بخشهایی از فضاپیمای جونو نیز از چاپگر سه بعدی استفاده کرده است.

ماهواره

قابلیت تطبیق‌پذیری دانش چاپ سه بعدی

یکی از مزایای کلیدی لاکهید مارتین برای استفاده از چاپ سه بعدی توانایی آن برای انطباق است. فن آوری شرکت را قادر می‌سازد تا سریع به تغییرات پاسخ دهد و از عمر بالای محصولات حمایت کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین