» 3DPE » چاپ سه بعدی لباس مجلسی زنانه که شما را خنک میکند
فشن زنانه

چاپ سه بعدی لباس مجلسی زنانه که شما را خنک میکند

Drinkbot، یک لباس DIY و رباتیک است که با کارکرد فانتزی یک لباس مجلسی زنانه پرینت سه بعدی شده است. این لباس یک ویژگی عجیب نیز دارد: تشنگی شما را فرو می نشاند!

معمولا قفسه لباس دختران بدون جامه های زیبای مجلسی کامل نخواهد شد. پس داشتن یک لباس مهمانی با طراحی فشن که با پرینتر سه بعدی تولید شده است و به کمک هوش مصنوعی برای شما یک نوشیدنی خنک فراهم می کند، برایشان جالب خواهد بود.  

این جامه توسط هنرمند زن آلمانی «آنوک ویپرخت» ساخته شده است که قبلا ایده های جالب دیگری را نیز عملی کرده است، همچون چاپ سه بعدی لباس رباتیک الهام گرفته از عنکبوت.

کسانی که خواهان داشتن لباس Drinkbot هستند می توانند راهنمای آموزشی ساخت را که توسط «ویپرخت» در سایت instructables.com قرار دارد، مطالعه کنند. اگرچه با نگاهی به راهنما خواهید فهمید که ساخت این لباس چیزی آماتورگونه نیست و به تلاش نیاز دارد؛ در طول مراحل ساخت به کدنویسی، سیم پیچی و خلاقیت نیاز خواهید داشت.

با داشتن چنین لباسی، یکی از جالبترین و تعاملیترین تجهیزات را برای مهمانی های خاص یا جشن هالووین خواهید داشت که توجه همه به آن جلب میشود. پس بهتر است متریالهای مورد نیاز و پرینتر سه بعدی خود را آماده کنید.

چاپگر سه بعدی
بخش پشتی تجهیزات لباس

 

پوشش کلی لباس از جنس چرم است و بخش قلبی شکل مرکزی با پرینتر سه بعدی تولید شده است. بخشهای دیگر مثل پمپ کننده های شفاف پلاستیکی، دیودهای نورانی و مدارهای الکترونیک باعث میشود که این لباس عملکردی هیجان انگیز را ممکن کند: جاری کردن یک نوشیدنی خنک در بخش قلبی شکل جلوی لباس.

| قدرتمندترین زنان دنیا در صنعت چاپ سه بعدی |

 

چاپگرهای سه بعدی
قسمتهای مختلف لباس drinkbot

بخش جلوی لباس شامل طراحی خیره کننده ای به شکل قلب و پوششی برای جلوگیری از نشت احتمالی مایع است. ویپرخت فایلهای سه بعدی پیش فرض را برای دانلود فراهم کرده است ولی پیشنهاد میدهد که هر کس با سلیقه خود این بخش را طراحی کند تا لباسی اختصاصی تر داشته باشد.

متریال های مورد استفاده برای این لباس هوشمند توسط سه چاپگر مختلف تولید شد:

  1. پرینتر سه بعدی SLS از برند EOS ،
  2. پرینتر سه بعدی Connex500 (از چاپگرهای سه بعدی با سیستم مولتی متریال)
  3. پرینتر سه بعدی میکربات (MakerBot z18). فیلامنت شفاف استفاده شد. 

می دانید این لباس چگونه کار میکند؟ بخش اصلی شامل یک سیستم پمپ peristaltic (پرستالتیک) است. این سیستم شامل یک پمپ فشاری (یک نوع پمپ جابجایی مثبت) است که برای پمپاژ انواع مایعات استفاده می شود. این سیال در داخل یک لوله انعطاف پذیر در داخل یک پمپ دایره ای قرار دارد. یک موتور با تعدادی از “غلطک”، “کفشک”، “پاک کن” یا “لوب” که بر بخش خارجی لوله انعطاف پذیر قرار دارد. همانطور که موتور با متعلقاتش میچردخد، بخشی از لوله، تحت فشرده سازی بسته می شود. به این ترتیب سیال درون لوله مجبور به پمپاژ شده و از طریق لوله حرکت خواهد کرد. این فرآیند پریستالیس نامیده می شود و در بسیاری از سیستم های بیولوژیکی مثل دستگاه گوارش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پریستالتیک
نحوه عملکرد پمپ پریستالتیک

در این لباس، مایع از دو مخزن که در پایین جاسازی شده اند وارد سیستم پمپ شده، سپس خنک گشته و در آخر وارد بخش قلبی شکل جلوی لباس شده و به لیوان نصب شده در آنجا ریخته میشود. فرد استفاده کننده قادر به کنترل میزان ریزش مایع و زمان آن با رابط کاربری بسیار ساده ای میباشد.

با این اوصاف لباس پرینت سه بعدی شده Drinkbot یک فانتزی لذتبخش خواهد بود. ویپرخت با ساخت این لباس، قدرت ایده پردازی خود برای کنار زدن موانع وارد کردن فناوری در صنعت فشن نشان داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین