» 3DPE » Aequorea: ساختن برج‌های معلق در آب
چاپگر سه بعدی

Aequorea: ساختن برج‌های معلق در آب

پرینترهای سه بعدی، شهری دریایی را می‌سازند. اگر نگران هستید که نسل آینده بشر با توجه به تغییرات اقلیمی در کجا زندگی خواهد کرد، دیگر خودتان را ناراحت نکنید؛ یک طرح مفهومی شهرسازی، ایده ایجاد کلونی اقیانوسی برای مهاجران حاصل از تغییرات اقلیمی را مطرح کرده است. این کلونی با نام Aequorea شامل آسمان‌خراش‌هایی معلق در آب با  کاربردهای متنوع است.

موسسه معماری Belgian architect and visionary Vincent Callebaut، طراحی این شهر عظیم اقیانوسی را عملی کرده است. برنامه آنها استفاده از مواد بازیافتی شناور در دریاها و خشکی‌های اطراف دریاست. این مواد پس از فراوری، به کمک فناوری پرینترهای سه بعدی برای ساخت آسمان‌خراش‌های شگفت‌انگیز این طرح به کار می‌روند.

موسسه معماری Callebaut از این شهر عظیم با برج‌های بلندش به عنوان هفتمین قاره جهان یاد می‌کند که تماما با فناوری چاپ سه بعدی تولید خواهد شد. هدف آنها از ساخت این ابرشهر،‌ خلق سکونت‌گاهی پایدار با بیش از ده میلیون واحد خانه، مکان کاری و تفریحی، مزارع دریایی، فضای سبز، باغهای گیاهشناسی و غیره خواهد بود. همه این امکانات برای یک چیز است: پرورش و رشد نسل انسان در نوع جدیدی از زندگی، آن هم در دریا!

ساخت ابرشهر دریایی با فناوری پرینت سه بعدی

سیارکی درون سیاره زمین

نکته قابل توجه پروژه معماری موسسه Callebaut در عملی شدن آن در آینده‌ای نه چندان دور است. فناوری‌های ساخت با پرینتر سه بعدی برای این طرح تقریبا تکمیل شده است. این ابرشهر آینده‌نگرانه و تخیلی، Aequorea نامگذاری شده و قرار است در نزدیکی سواحل ریودوژانیرو ساخته شود.

موسسه معماری Callebautحتی یک رویدانگار تخیلی نیز برای تبلیغات طرح ایجاد کرده است و با عنوان پیام‌هایی آزاد به مردم خشکی، زندگی اقیانوسی در این شهر را شرح می‌دهد. این پیام‌ها در قالب نامه‌هایی تخلیلی خواهد بود که بوسیله یک ساکن ۱۵ ساله این ابرشهر در سال ۲۰۶۵ نوشته می‌شود. نامه‌ها با شرح محل سکونت شروع می‌شود؛ خانه‌هایی الهام گرفته از طبیعت با مزارع گیاهان دریایی که می‌درخشند، برج‌هایی با فرم عروس دریایی با قابلیت جذب نور خورشید و تولید الکتریسته، بازوهای عظیم غوطه‌ور در کف اقیانوس برای پایدار نگاه‌داشتن همیشگی آسمان‌خراش‌ها و کسب انرژی الکتریکی از جریان‌های زیرسطحی دریا، اینها تنها بخشی از عجایب این ابرشهر خواهد بود. 

تکنولوژی اخبار پرینت سه بعدی معماری برجهای غوطه ور درآب

اخبار فناوری پرینت سه بعدی شهر دریایی

عجایب معماری پرینت سه بعدی پروژه شهر دریایی

موسسه Callebaut فقط همین یک طرح را رو نکرده است، آنها قبلا از یک پروژه مفهومی سازگار با محیط زیست دیگر نیز رونمایی کرده بودند: سیستم حمل و نقلی با استفاده از انرژی جلبک‌های دریایی. حتی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که این پروژه در طرح مزارع دریایی شناور شهر Aequorea ترکیب خواهد شد.

پروژه Aequorea تاکیدی بر اهمیت نقش اقیانوس‌های کره زمین بر زندگی انسان‌ها است. Aequorea، روشی برای استفاده بهینه از اقیانوس را بدون صدمه زدن برایمان به ارمغان آورده است؛ بازیافت مواد آلوده‌کننده اقیانوس‌ها و تبدیل آنها به سکونت‌گاهی پاک

پرینت سه بعدی آسمان خراش غوطه ور در آب

پرینت سه بعدی برجهای معلق در دریا

فیلم تبلیغاتی پرینت سه بعدی ابرشهر دریایی

نامه تخیلی ساکن ۱۵ ساله این ابرشهر با پیام‌های مهم خطاب به همه ما تمام می‌شود:

هرگز فراموش نکنید، اقیانوس‌ها ۵۰ درصد اکسیژن تنفس ما انسان‌ها را تامین می‌کنند. اقیانوس‌ها فعالترین ریه‌های کره زمین هستند، واقعا ارزشمند است که پاک نگهشان داریم و از اسیدی‌شدنشان جلوگیری کنیم. آنگاه با لذتی جادویی دوباره در کنار یکدیگر زندگی خواهیم کرد، فکر نمی‌کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین