» 3DPE » استفاده از چاپگر برای قطعه سازی خودروهای آئودی
خودرو آئودی

استفاده از چاپگر برای قطعه سازی خودروهای آئودی

شعار (پیشرفت از طریق تکنولوژی)، بنا به گزارش خودروساز آلمانی آئودی در حال تجربه ساخت قطعات پیچیده از تکنولوژی پرینترسه بعدی فلز است و در نهایت قصد دارد تا آنها را متناسب با خودروهای تولیدی کند.

استفاده از پرینتر سه بعدی در تولید خودرو دستاورد جدیدی نیست، طبق گزارشات اخیر استفاده شرکت فورد از تکنیک های ساخت مواد افزودنی جهت تولید نمونه های اولیه برای پیشرفت برخی از وسایل نقلیه در سطح چاپ سه بعدی فلز به این معنی است که در آینده ای نزدیک، شرکت های بزرگ خودرو قادر به استفاده ازقطعات پرینترسه بعدی به عنوان قطعات نهایی خواهد بود.

به طور دقیقی فرآیند چاپ سه بعدی فلز آئودی مورد آزمایش قرار گرفته، تجربه ایده آلی برای ساخت قطعات با اشکال هندسی پیچیده است که با روش های سنتی تولید مانند ریخته‌گری می تواند وقت گیر و گران قیمت باشد.

قطعات چاپ شده سه بعدی ساخته شده ازپودر فلزی ریز متشکل از دانه های فولاد و آلومینیوم با ضخامتی کمتر از نیمی از موی انسان و چگال تر از موارد ریخته گری هستند.

چاپگر بزرگ سه بعدی فلز آئودی می تواند اشیاء به طول ۲۴۰ میلی متر و عرض ۲۰۰ میلی متر بسازد، با این حال خودروسازان گفته اند که آنها در حال برنامه ریزی برای ساخت ماشین آلات چاپ سه بعدی با ابعادی بزرگتر در آینده ای نزدیک هستند .

Hubert Watl مسئول ساخت ابزار گفت : ما همراه با شرکا تحقیقاتی خود ، همچنان از ایده هائی که ما را به فرآیندهای جدید تولید می رسد استقبال می کنیم . یکی از اهداف ما این است که از چاپ سه بعدی فلزی قطعات برای تولید منظم خودرو استفاده کنیم .

در هفته گذشته ، آئودی یک آزمون رانندگی با ساخت مجدد ماشین مسابقه ای مدل C در مقیاس ۱به ۲ با تکنولوژی چاپ سه بعدی و بواسطه قطعات فلزی چاپ سه بعدی شده ، همراه با یک راننده واقعی انجام داد.

در آن زمان ، این شرکت گفته بود آنها در حال ایجادهمکاری مهمی با دیگر اعضای گروه فولکس واگن بودند و با هم در صدد مسیری جهت انجام چاپ سه بعدی فلز و شن به منظور تولید وسایل نقلیه بودند.

خودروی آئودی

چاپ سه بعدی فلز در حال حاضر یکی از داغترین حوزه های پیشرفت و یکی از بیشترین کاربردهای نویدبخش تکنولوژی چاپ سه بعدی است ،  به ویژه در بخش های هوا فضا و خودرو، که نیاز به ساخت قطعات شکل هندسی پیچیده و خاص با موادی با خصوصیات مکانیکی مشابه است.

در واقع، گزارش اخیر Stratasys تولیدمستقیم نشان داد که ۸۴٪ پاسخ دهندگان در پیشرفت ساخت مواد افزودنی، فلزات مستحکم وسبک وزن در بالاترین رتبه بندی قرار دارند.

به تازگی شرکت اسرائیلی Xjet اعلام کرد که آنها در حال توسعه تکنولوژی چاپ جوهر افشان اختصاصی برای فلز مایع هستند که قادر به  تولید قطعات فلزی سفارشی در مقیاس بزرگ و ارزان تر و کارآمد تر از قبل است .

با این روند خودروسازان و دیگر تولید کنندگان بزرگ به زودی قادر به استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی با قابلیتی بیش از نمونه های اولیه باشند. شرکت آئودی میبایست همیشه یک شعار جدید داشته باشد ” پیشرفت از طریق تکنولوژی چاپ سه بعدی ” احتمالا عنوان مناسبی برای شعار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین