» 3DPE » پروژه آخر هفته: پرینت سه بعدی کاپ جام جهانی فوتبال
پرینت سه بعدی

پروژه آخر هفته: پرینت سه بعدی کاپ جام جهانی فوتبال

جام جهانی فوتبال رو به اتمام است و حالا شما می توانید با پرینت سه بعدی یک کاپ نورانی، هیجان بیشتری را تجربه کنید. نگاهی می اندازیم به این چراغ تزئینی با طرح کاپ قهرمانی جام جهانی که توسط شرکت پرینت سه بعدی Voladd طراحی شده است.

جام جهانی 2018 در روسیه در حال اتمام است و مردم از گوشه و کنار دنیا با صورت های رنگ کرده و پرچم به دست، تیم های ملی خود یا تیم های محبوبشان را حمایت کردند.

نسبت به این که در کدام منطقه زمانی زندگی می کنید، ممکن است بعضی از بازی های جام جهانی خیلی زود یا خیلی دیر شروع شوند؛ با این حال بیشتر ما با روشن کردن یک لامپ این بازی ها را از دست نمی دهیم.

مدل  بر اساس کاپ قهرمانی این مسابقات است که در آن یک انسان رداپوش، جهان را بالای سر خود نگه داشته است. این مدل سه بعدی تلفیقی از طرح “World Cup” توسط Bekarion و طرح “Spherical Lithophane – World Map 12 cm Remix” توسط Domi 1988 است.

با کمی کار شیرین بعد از پرینت سه بعدی، می توانید این چراغ را شبیه کاپ واقعی جام جهانی کنید. اگر می خواهید با این چراغ تزئینی سه بعدی، روح این مسابقه بین المللی را زنده نگه دارید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا وسایل لازم و چگونگی ساخت آن را یاد بگیرید.

چاپ سه بعدی کاپ قهرمانی جام جهانی

به چه چیز نیاز دارید و چگونه آن را بسازید:

برای ساخت این چراغ چهار فایل STL وجود دارد که باید آنها را پرینت کنید: سه بخش مربوط به قسمت پایه و یک منبع نور که به شکل کره زمین است. اول این مدل های سه بعدی را از بخش زیر دانلود کنید:

شرکت Voladd توصیه کرده است که این بخش ها را با ضریب پرشوندگی (Infill) 15 درصد پرینت کنید و در صورت لزوم از پشتیبان (Support) نیز استفاده نمایید.

مقاله مرتبط: هولدر پرینتر سه بعدی: پنج مدل از بهترینها

واضح است که برای تکمیل این چراغ به غیر از پرینتر سه بعدی و فایل های STL، چند وسیله دیگر را نیز باید تهیه کنید. این لیست وسایل مورد نیاز برای این پروژه است:

  • لامپ LED (G9 220 – 240 V)
  • سمباده
  • اسپری پرایمر پلاستیک
  • اسپری رنگ طلایی متالیک

حالا که تمام وسایل مورد نیاز را تهیه کردید، وقت آن رسیده که فرآیند ساخت را شروع کنید. مرحله اول پرینت سه بعدی تمام بخش های پایه و کره زمین است. سپس، قسمت الکتریکی را برداشته و آن را از بالا وارد پایه کنید تا به انتهای پایه پرینت شده برسد. زمانی که در جای خود قرار گرفت، می توانید سه بخش مختلف پایه را به هم بچسبانید.

نکته‌:‌ فرآیندهای پولیشکاری قبل از رنگ کردن قطعات و اسمبل را فراموش نکنید.

به محض این که چسب خشک شد، روی لامپ را با کاغذ و دستمال بپوشانید و به بدنه کمی ماده پُرکننده (مثلا بتونه) اضافه کنید. روی آن را به خوبی سمباده بکشید تا سطح نهایی کار بهتر شود. سپس، اسپری پرایمر را استفاده کنید و به دنبال آن رنگ طلایی متالیک را به کار ببرید.

در نمونه ای که Voladd به نمایش گذاشته، از خطوط سبز رنگ بهره گرفته شده تا مدل را هر چه بیشتر به کاپ اصلی جام جهانی شبیه کند. برای کره زمین که نور از آن خارج می شود، طراحان توصیه می کنند که تنها از یک پوشش نازک رنگ استفاده شود تا از عبور کافی نور اطمینان حاصل شود.

و این تمام کاری است که در مورد فرآیند مونتاژ کاپ قهرمانی باید بدانید. راحت بود، نه؟ خب، حتما راحت تر از دیدن بازی تیم محبوب تان در جام جهانی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین