» 3DPE » به افتخار نبوغ آلبرت انیشتین
آلبرت انیشتین

به افتخار نبوغ آلبرت انیشتین

جشن صدسالگی نظریه نسبیت انیشتین با یک اتفاق ویژه همراه شده است؛ چاپ کتاب پر شکوهش با عنوان «نبوغ: یکصد بینش برای آینده».

گذشت ۱۰۰ سال از اعلام نظریه نسبیت خاص و عام انیشتین، یک تئوری انقلابی که بر قوانین زندگی، کائنات و هر چیزی که فکر می‌کنید، حاکم است. به همین خاطر بنیاد پروژه میراث انیشتین، طرح تکریم ویژه‌ای برای این دانشمند فیزیک برنده جایزه نوبل تدارک دیده است؛ چاپ کتابی خاص با پرتره‌ای سه بعدی از چهره انیشتین. طراح مشهور Ron Arad، این کتاب را مدلسازی کرده است و در تعداد محدودی پس از یکسال آماده عرضه خواهد بود.

پروژه میراث انیشتین برای محتواگذاری کتاب از شخصیت‌های تاثیرگذار جهانی شامل رهبران مشهور، هنرمندان، دانشمندان و متفکران برتر، استفاده چشمگیری کرده است. آنها امیدوارند که این کتاب نمایانگر عقایدی مشترک درباره انسانیت و نوآوری باشد. آنچنان که آلبزت انیشتین یکبار اعلام کرده بود:

«دانش آدمی» محدود است؛ در حالی که «تخیل» تمامی جهان را در بر می‌گیرد و محرکی برای پیشرفت و نیرودهنده‌ای برای دگرگونی است.

پرینتر سه بعدی کتاب انیشتین را چاپ می کند اخبار فناوری پرینت سه بعدی چاپ سه بعدی

احتمالا انیشتین نیز کتابش را دوست خواهد داشت!

این پروژه که ابتکاری جهانی است، توسط بنیاد آلبرت انیشتین رهبری می‌شود. Ron Arad، درباره کتاب انیشتین می‌گوید:

وقتی که شروع به طرح‌ریزی کتاب کردم، متوجه شدم که در یادبود انیشتین سهیم هستم، پس باید چیزی بدیع عرضه کنم. چنین تفکری منجر به تولید این کتاب شد: آنچنان که صفحات دو بعدی کتاب، تصویر سه بعدی انیشتین را فرم می‌دهد. برای نشان دادن میراث پرشکوه انیشتین، چنین طرحی برای کتاب خلق کردم. چه کسی پرافتخارتر از آلبرت انیشتین

مشارکتکنندگان پرینت سه بعدی کتاب میراث آلبرت انیشتین

مشارکت جمعی برای کتاب بسیار گسترده بوده است: از جمله Chris Hadfield فضانورد کانادایی، David Suzuki فعال محیط زیست، Chimamanda Ngozi Adichieنویسنده و Rick Hansen قهرمان پاراالمپیک. البته فعالیت‌ها به همین سطح ختم نشده است. بنیاد آلبرت انیشتین، مراسم جشن مجللی نیز به افتخار برخی از مشارکت‌کنندگان ترتیب داده است. نام مراسم «مهمانی قرن» لقب گرفته است. این مهمانی پرشکوه در مکانی پراعتبار اجرا می‌گردد: موزه Smithsonian در واشنگتن ایالات متحده آمریکا و زمان برگزاری ۹ سپتامبر ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است.

Judy Tanenbaum، مدیر اجرایی بنیاد آلبرت انیشتین می‌گوید:

بنیاد آلبرت انیشتین برای رهبری و الهام بخشی تفکرات خلاقانه نسل جدید، متعهد است. کتاب سه بعدی انیشیتن، ویترینی پرشکوه است که تاثیر عمیق انیشتین را برای دوران نوین نمایان می‌کند و میراث ابدی وی، الهام‌بخش نسل‌های آینده خواهد بود. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین