» 3DPE » ساخت ماکت کفش با چاپگر سه بعدی
چاپ سه بعدی

ساخت ماکت کفش با چاپگر سه بعدی

همیشه طراحان صنعت کفش با پروژه های زیادی در تلاش برای تولید نمونه های زیبا و راحت کفش بوده اند، و این امر امروزه با پرینتر سه بعدی وارد فاز جدیدی از طراحی و تولید شد. طراح چینی به نام Zhang Xiaolong که جایزه نقره ای مسابقه جهانی طراحی کفش را بدست آورد. او با طرحی با نام “Future”” وارد عرصه رقابت با طراحان دیگر شد و توانست رقبای خود از کشورهای دیگر مانند روسیه، ایتالیا، تایلند و اندونزی را شکست دهد.

این رقابت با همکاری طراحان کفش بریتانیا Delcam CRISPIN سازماندهی شده بود، که از چندین کارشناس کفش و طراحان ارشد بریتانیایی استفاده کرده بود. و بطور بدیهی از طرح Zhang و ترکیب ورزشش و تکنولوژی لذت می بردند.

به گفته طراح کفش، او باور داشته که طراحی اش به عنوان یک فصل مدرن در در صنعت کفش شناخته خواهد شد، و طراحان نیاز به تعادلی عاطفی و منطقی در اثر بخشی طرح های خود دارند و وجود پرینتر سه بعدی راه رسیدن به این گونه خلاقیت ها را بسیار آسان می کند.

تولید کفش با پرینتر سه بعدی
پرینتر سه بعدی

ژانگ بمدت ۴ سال است که در طراحی کفش فعالیت می کند، و به عنوان یک طراح جدید وارد گروه آنتا شده. او قبل از شروع این کار در زمینه طراحی صنعتی مشغول به تحصیل بوده، از نظر او طراحی کفش با نرم افزارهای طراحی سه بعدی کار راحتی است. به گفته او استفاده از فناوری های پیشرفته مانند پرینتر سه بعدی طرح هایی زیبا، عملی و راحت را به دنبال خواهد داشت.

ژانگ از اینکه پرینت سه بعدی وارد این عرصه گشته بسیار خوشحال است و به گفته او بزرگترین مزیت این تکنولوژی سرعت آن است: در حالی که مدل های سنتی کفش نیاز به ۱۲ نفر دارد و ۴ تا ۶ هفته برای تکمیل آن زمان می برد، ولی با استفاده از پرینتر سه بعدی این فرایند در عرض ۱ تا ۲ روز و با استفاده از ۲ نفر انجام می شود. ژانگ برای طراحی خودش از نرم افزار Delcam CRISPIN ShoeMaker design استفاده کرده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین