» 3DPE » پرینت پل بتنی
پل بتنی زیبا

پرینت پل بتنی

گروه معماری «رویال BAM» همراه دانشگاه تکنولوژی «اندهوون» از پرینتر سه بعدی برای ساخت پل بتنی زیبایی برای دوچرخه استفاده کردند.

پل ۸ متر طول و ۳ و نیم متر عرض با ۱ سانت لایه بتنی است که در فضای بیرونی دانشگاه اندهوون در شهر کوچک «گمرت» قرار دارد و انتظار میرود تا سپتامبر ۲۰۱۷ کامل و مونتاژ شود.

چاپ سه بعدی پل 

این سازه توسط شرکت مهندسی ویتون-باس طراحی شده و مدل انتخابی آنها نتایج متعددی برای محیط زیست داشت. مارینوس شیمل، مدیر شرکت BAM توضیح میدهد: با پرینتر سه بعدی ما نیازی به مصالح کمکی مانند قالب نداشتیم که به طور قابل توجهی موجب کاهش تولید ضایعات و نیاز کمتر به استفاده از  منابع شد، همچنین این دستاورد تاثیرات مثبتی بر مقدار تولید CO2 در طول تولید دارد.

بتن مصرفی نیز فرمولی مخصوص دارد که با یکبار پرینت سه بعدی میتواند پایدار بماند؛ این به معنی نیاز نداشتن به قالبهای سنتی برای حفظ آن در جای خود است. جالب است که از روی عکسهای در دسترس بنظر میرسد، نازل استفاده شده در پرینتر سه بعدی این دانشگاه خودش هم چاپ شده است!

پرینتر سه بعدی
پرینتر سه بعدی غولپیکر پل بتنی

پرینت سه بعدی در محل پروژه

زمانیکه این پل در حال ساخت بود، سازندگان سناریوهای آینده را که باید پل در محل چاپ شود را پیشبینی میکردند. کوتاه کردن روند، کاهش آسیب به محیط زیست و نیاز نداشتن به مونتاژ، فقط تعداد محدودی از دستاوردهای این هدف بزرگ هستند.

پرینت سه بعدی در محل، هدف نهایی بسیاری از شرکتهای در حال رشد این صنعت است. شرکت معماری هلندی CyBe، پرینتر سه بعدی بتن که با چرخ های لاستیکی برای استفاده و ساخت در محل کار میکند، ساخته است. این شرکت در حال حاضر در دبی برای ساخت یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین، مستقر گردیده است.

پل بتنی
روند ساخت پل با پرینتر سه بعدی

پل دوچرخه رو مذکور بسیار تاثیر گذار است اما این پروزه، اولین پل پرینت سه بعدی شده نیست؛ سال پیش کانون معماری LAAC بعنوان یک موسسه معماری پیشرفته در کاتالونیا، یک پل عابر پیاده بسیار تماشایی در مادرید اسپانیا ساخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین