» 3DPE » استفاده از چاپگر برای قطعات هواپیما
هواپیمای جنگی

استفاده از چاپگر برای قطعات هواپیما

مجتمع حمل و نقل هوایی شهر اوکلاهما ، واقع در پایگاه نیروی هوایی تینکر، یکی از پایگاه های بزرگ نیروی هوایی آمریکا برای طیف وسیعی از موتورهای هواپیما ، موشک ، نرم افزار و آویونیک می باشد. مسئولیت هائی شامل طراحی، ایجاد و حفظ برخی از پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی و موشک های در حال استفاده می باشد.

به منظور نگهداری درخواست های در حال رشد ، OC-ALC در حال انجام طرحی استراتژیکی برای ادغام تکنولوژی پرینترسه بعدی در تمام جنبه های ماموریتی نیروی هوایی است.

آنها اعلام کرده اند که انتظار می رود چاپ سه بعدی به طور فزاینده ای نقش مهمی در همه ابعاد ایفا می کند از تولید قطعات موتور هواپیما تا پرینت قطعات الکترونیکی طراحی شده توسط گروه تعمیر و نگهداری نرم‌افزاری.

طرح ناشی از تولید مواد افزودنی در مجتمع استراتژیک نیروی هوایی هدفی در پیش دارد که پیشبینی می کند ادغام فناوری تولید مواد افزودنی در نیروی هوایی ایالات متحده در طول چند دهه بعدی افزایش خواهد یافت.

OC-ALC  در این اقدام تنها نیست بلکه چندین مجتمع نیروی هوایی دیگر از جمله پایگاه نیروی هوایی رابینز در گرجستان و هیل آ اف ب در ایالت یوتا نیز در حال توسعه برنامه های پیچیده و خاص خود جهت ادغام تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای توسعه و نگهداری  هواپیماها هستند.

پرینتر سه بعدی
دکتر کریستین الیور

دکتر کریستین الیور (دانمشند و مهندس ارشد مجتمع) گفت: ما متوجه شدیم که تولید مواد افزودنی تکنولوژی کامل و کافی است که در حال حاضر به شدت صنعت را فراگرفته است، و ما به عنوان یک منبع نیاز اساسی به ایجاد چنین قابلیتی داریم. این تکنولوژی، رویه تغییر است که واقعا در بعضی از روش های انجام تعمیر و نگهداری انبار تغییر ایجاد خواهد کرد.

خوش بینی نیروی هوایی نسبت به پرینترسه بعدی در چند مزیت کلیدی است ، از جمله توانایی تولید سریع قطعات یدکی موتور در محل بدون نیاز به ماه ها انتظار برای طراحی دقیق ، تولید، و حمل قطعات .

از آنجا که قطعات چاپ سه بعدی بر اساس تقاضا ساخته می شوند ، این فناوری نیاز به فضاهای بزرگ ذخیره سازی موجودی را حذف می نماید  و مواد زائد را کاهش می دهد.

الیور گفت : با ساخت مواد افزودنی، که چاپ قطعه ممکن است چند ساعت زمان ببرد و شما در واقع می توانید در روز پنج یا شش بارچاپ آنرا تکرار کنید، حتی اگر قطعه نهایی نیاز به ماشینکاری داشته باشد ، شما می توانید آن را پنج بار پلاستیکی چاپ کنید تا مطمئن شوید که از لحاظ ابعادی و تلرانسی صحیح می باشد  و در نهایت قطعه نهایی را ماشینکاری کنید.

تکنولوژی چاپ سه بعدی همچنین می تواند زندگی جدیدی به برخی از قدیمی ترین هواپیماهای نیروی هوایی بدهد . برای مثال  B-53  استراتفورترس دارای قطعاتی است که برای چندین دهه تولید نشده اند.

به جای آنکه همینطور دچار زنگ زدگی شوند ، مهندسان به استفاده از نقشه برداری سه بعدی  لیزر و روش های دیگر برای مهندس معکوس قطعات موجود و حتی پرینتر سه بعدی جهت بهبود نسخه های جایگزین پرداختند. (انتظار می رود اولین پرینترهای سه بعدی فلز تایوان به ایفای چنین نقشی بپردازد).

الیور گفت : سرعت و انعطاف پذیری آن صنعت را بهبود خواهد بخشید ، در حالیکه که ما در حال بازسازی هواپیماهایی هستیم که عمرشان به مرور بیشتر و بیشتر می شود. ما موارد متعددی از قطعاتی که قادر به دستیابی آنها نیستیم  داریم. همه این ها به ما کمک می شود تا یک مرکز لجستیک بهتر باشیم .

او برخی از مشکلات استفاده از افزودنی های تولید را اینگونه بیان کرد ، از جمله این واقعیت که برخی از اجزای موتورهای جت باید دمای بسیار بالا تحمل کنند که با قطعات چاپ سه بعدی امکان پذیر نیست ، با این حال این فناوری با سرعت در حال پیشرفت است بنحوی که این موضوع را در دهه های آینده حل شده میتوان دانست.

آشیانه هواپیما

با برنامه ریزی استراتژیکی انتظار می رود تا چند ماه آینده تکمیل شود و طیف گسترده ای از مشکلات از جمله نحوه ساخت تخصص مهندسان با چاپ سه بعدی و مدیریت چاپگرهای های موجود در بازار را تحت پوشش قرار دهد .

با این حال بزرگترین چالش ممکن است خود تکنولوژی نباشد ، اما مهندسانی که هنوز منطبق نشده اند . جیمی گیلبت متخصص فرآیندهای صنعتی OC-ALC گفت : با وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی که هنوز در مدل سازی و تولید سه بعدی بی تجربه هستند بزرگترین چالش تغییر ذهنیت مهندسان ما و تکنسین نیروی کار می باشد چون در حال حاضر بسیاری از مردم این مجموعه از افزودنی تولید استفاده نمی کنند .

با این حال، با پیشرفت آموزش چاپ سه بعدی  و افزایش استفاده از مواد افزودنی تولید در تمامی صنایع بزرگ از جمله نیروی هوایی ایالات متحده تا هوافضا تا پزشکی ، طولی نخواهد کشید که ادغام یکپارچه تکمیل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین