» 3DPE » چاپ بافت قلب شیوه جدید درمان
پرینتر سه بعدی

چاپ بافت قلب شیوه جدید درمان

تحقیقات جدید نشان میدهد که چطور پرینت سه بعدی بافت عروق می‌تواند برای درمان کردن قلب استفاده شود. بدین ترتیب چاپ سه بعدی ‌می‌تواند فاکتوری اساسی برای مغلوب کردن علت اصلی مرگ در امریکا یعنی مشکلات و بیماری‌های قلبی باشد! چون بیشترین علت مرگ در امریکا مربوط به مشکلات قلبی است و دانشگاه مینه سوتا نیز تحقیقات طولانی در این رابطه انجام داده است.

Brenda Ogle استادیار مهندسی پزشکی دانشگاه مینه سوتا این اقدام و تحقیقات را گامی مهم به جلو معرفی می‌کند و همچنین میگوید:

ما احساس میکنیم که این تکنولوژی را میتوانیم برای درمان قلب حیوانات بزرگ و حتی انسان در سال های آتی استفاده کنیم.

همانطور که قبلا گزارشات و مقالاتی درباره پیدا کردن کاربرد های مختلف تکنولوژی پرینتر و اسکنرهای سه بعدی نوشتیم این بار این تکنولوژی در خدمت علم پزشکی و درمان بیماری های قلبی درآمده است. پرینترهای سه بعدی همچنین برای ساخت مدل های ‌آناتومی پزشکی نیز استفاده می‌شود.

چاپگر سه بعدی
بخشی از عضله بافت قلب تولیدشده توسط پرینتر سه بعدی پزشکی

مدل چاپ سه بعدی شده رنگی از آناتومی قلب

شروع این کار با ساخت یک مدل دیجیتال از پروتئین تشکیل دهنده بافت قلب بود و بعد از آن پرینت سه بعدی برای چاپ قلب مورد استفاده قرار گرفت تا به بیماران پیوند زده شود. تیم تحقیقاتی از فناوری multiphoton-excited پرینت سه بعدی برای تولید یک سلول بومی بشکل یک شبکه با وضوح زیر میکرون استفاده کردند. این شبکه سلولی بعدها بنیاد اولیه ساخت قلب، سلول های صاف ماهیچه و سلول های اندوتلیال استفاده شد که ارتقاء پیدا کرد به ساخت سلول بنیادی قوی برای پیوند به عضله قلب انسان منتهی می‌شود.

پرینتر سه بعدیمطالعه روی موش ها برای استفاده از سلول های چاپ شده توسط پرینتر های سه بعدی، افزایش قابل توجهی در ظرفیت عملکردی قلب آنها را بعد از سکته قلبی نشان داد. همچنین در ماه بعد از حمله قلبی، قلب پیوند زده شده کاملا جذب بدن شد.

مقاله منتشر شده توصیف میکند که چطور اصول چاپ سه بعدی و  علم «شیمی واکنشهای نوری» می توانند برای تولید یک شبکه ECM با وضوح بی سابقه ترکیب شده و بر اساس یک قالب معماری بومی میوکارد  ECM استفاده شود).

پرفسور Ogle میگوید: بخاطر پیچیدگی های مسلم قلب، ما ترغیب شدیم که ببینیم آن سلول پیوند خورده و در بافت تطبیق پیدا کند و جریان الکتریسیته قلب از این پیوند بگذرد و ادامه پیدا کند.

محققان می‌گویند استفاده از پرینترهای سه بعدی پزشکی برای ساخت بافت شبکه‌‌ای قلب با کیفیت استثنایی امکانپذیر است. در نتیجه گیری پژوهش دانشمندان می گویند که ممکن است hCMP به طور قابل توجهی  باعث بهبود بازیابی آسیب «میوکاردیال ایسکمیا» شود.

بازتولید قلب‌های بزرگتر با پرینتر سه بعدی: قدم بعدی این تحقیق استفاده از این تکنولوژی برای ترمیم قلب حیوانات بزرگتر و حتی در آینده ای نه چندان دور انسان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین