» 3DPE » پرینت پل دانشکده معماری چین

پرینت پل دانشکده معماری چین

استفاده از پرینتر سه بعدی برای ساخت انواع پلها، افزایشی چشمگیر در مهندسی سازه داشته است. اخیرا یکی دیگر از شاهکارهای معماری، ساخت پلی زیبا بوسیله پرینتر سه بعدی در یکی از دانشگاههای چین میباشد.

با توجه به گرایشی که نسبت به فناوری پرینتر سه بعدی در میان مهندسان معماری رواج یافته است،‌ تیمی از دانشجویان دانشکده معماری «تونگجی» چین، در پروژه خود موفق به پرینت سه بعدی دو پل معماری محوطه شدند. قرار است این پروپوزال در سمینار و کارگاه آموزشی شانگهای ۲۰۱۷ معرفی شود. نمونه های اولیه این پل پرینت سه بعدی شده از متریال پلاستیک هستند.

پرینتر سه بعدی
پرینتر سه بعدی دانشجویان معماری

چاپگر سه بعدی با فناوری رباتیک

مدیریت پروژه هر دو پل بوسیله تیم دانشجویان مدرسه معماری و برنامه ریزی شهری دانشگاه «تونگجی» چین انجام گرفته است. پروفسور یوانگ فنگ و دستیارش منگ گانگ و ژانگ لیان از مرکز معماری شانگهای روی تحقیقات دانشجویان نظارت داشته اند.

| پرینت سه بعدی پل بتنی |

فلسفه تحقیقاتی این پروژه بررسی چالش ویژگی بصری و تاثیر آن بر متریال است. برای رسیدن به این مفهوم، پلها به صورت کاملا دیجیتال طراحی و سپس بوسیله پرینتر سه بعدی رباتیک ساخته شدند. چاپگر سه بعدی پیشرفته استفاده شده در این طرح،‌ دارای ۱۸ محور حرکتی میباشد.

پرینت سه بعدی
چاپ سه بعدی پل

پل بزرگتر طول ۱۱ متری دارد و قادر است وزن ۵ فرد بزرگسال را به راحتی پشتیبانی کند. پل کوچکتر با طول ۴ متر به راحتی وزن بیش از ۵ نفر را تحمل میکند.

جهشی در کیفیت رقابتها

با همکاری موسسه تحقیقات زوریخ و کانون معماری «زها حدید» در شانگهای، مسابقه طراحی سازه قوسی شکل (Arc) با پرینتر سه بعدی متریال سرامیک (Clay) برگزار میشود که کیفیت رقابت بسیار بالایی دارد.

هدف بعدی تیم دانشجویان پروژه پرینت سه بعدی پل،‌ ساخت آن با استفاده از متریال رس و با استفاده از پرینتر سه بعدی سرامیک است تا قادر به شرکت در مسابقه معماری شانگهای باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین