» 3DPE » چاپ خانه درختی پدربزرگ

چاپ خانه درختی پدربزرگ

زوج سالمند خوش ذوقی که عاشق پرینتر سه بعدی هستند، تصمیم گرفتند برای جشن تولد نوه خود چیزی خلاقانه را با چاپگر سه بعدی بسازند. از نظر آنها بهترین هدیه، پرینت سه بعدی یک خانه عروسکی چند طبقه بود. آنها یک مدل سه بعدی مناسب را در سایت thingiverse.com دانلود کردند. این مدل همه شرایط لازم را داشت: چند طبقه و بزرگ بود، نردبان، تاب و پله های مارپیچ زیبایی را شامل میشد: چیزی جذاب برای رهاسازی رویاپردازی یک کودک.

طراحی سه بعدی و سپس پرینت سه بعدی کلبه

مدل دارای قسمتهای مختلف و با جزییات بالا بود. شکلهای منحنی و سطوح دیوارها پیچیده بودند. به همین خاطر، از نرم افزار Simplify3D استفاده کردند. چون به اعتقاد کریس (پدربزرگ)  این نرم افزار کلیه کارهای آماده سازی فایل برای پرینتر سه بعدی را کوتاه و ساده کرده است.

| پروژه پرینت سه بعدی: ماکتهای زیبای معماری |

پرینت سه بعدی کلیه قطعات این خانه درختی که ابعادی تقریبا یک متری دارد، ۶۰۰ ساعت زمان برد. چاپ سه بعدی چنین مدل بزرگی نیاز به اطمینان از عدم خطا در فرآیند ساخت داشت. بنابراین کریس روی کارایی نرم افزار Simplify3D حساب زیادی باز کرد؛ او قبل از چاپ هر قطعه از ویژگی Preview Mode این نرم افزار برای بررسی دقیق نحوه پرینت استفاده مفیدی کرد. بدین طریق از هدر رفت فیلامنت و زمان برای قطعاتی با بیش از ۱۰ ساعت طول چاپ، جلوگیری شد.

| آموزش دانلود رایگان مدل سه بعدی |

چالش پرینت سه بعدی یک ماکت جنگلی

بزرگترین چالش ایجاد بافتهای متفاوت در هر بخش خانه درختی بود. کریس میخواست بین درختها، دیوار خانه و درب و پنجره بافت متفاوتی را به کار ببرد:

“برخی قسمتها مثل دیوار خانه و سقف نیاز به بافت خشنی داشتند، پس ارتفاع لایه ها را برای این قسمتها در نرم افزار ۰٫۲ میلیمتر در نظر گرفتم. بقیه بخشها ضخامت ۰٫۱ چاپ شدند. بعد از پرینت سه بعدی هم از محلول بسیار رقیق استون برای پولیشکاری استفاده کردم”.

 

پرینت سه بعدی
آماده سازی فایل در نرم افزار Simplify3D

کریس از طیف وسیعی از فیلامنتها در رنگ و متریال بهره برد. او نمیخواست زحمت رنگ زدن پس از چاپ را متحمل شود،‌ پس با توجه به قسمتهای مختلف این خانه درختی، رنگهای مناسب را به کار برد. مثلا برای کف و پنجره خانه از فیلامنت طرح چوب قهوه ای پررنگ، دیواره خانه ها از فیلامنت PLA طوسی … استفاده شد.

 

پرینت سه بعدی
کریس از فیلامنت در رنگهای مختلف استفاده کرد

نکته مهم دیگر در کیفیت اسمبلی قطعات به یکدیگر بود. کریس میخواست قطعات با ظرافت و بدون چسبندگی بیش از حد به مهم متصل باشند و در عین حال پایدار هم بمانند. پس باز هم به کارایی نرم افزار Simplify3D اطمینان کرد:

تنظیماتی مثل start point options و custom supports در نرم افزار simplify3D به من در طرحی ظریف گوشه های قطعات کمک زیادی کرد. همه قسمتها به خوبی در هم جفت میشوند بدون اینکه لق زدگی داشته باشند و به نظر من یکی از مهمترین فاکتورها برای پرینت سه بعدی باکیفیت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین