» 3DPE » پرینت سه بعدی میکروفون نوازنده هوی متال
هوی متال

پرینت سه بعدی میکروفون نوازنده هوی متال

یکی از عاشقان فناوری پرینتر سه بعدی به درخواست یک خواننده موسیقی راک، با فیلامنت نایلونی، میکروفونی خلاقانه و قابی زیبا برای ساز گیتار الکتریک چاپ کرد.

«بهره مند از چندین استعداد» عنوان خوبی برای «اولاف دایجل» است. این مهندس طراح به عنوان پروفسور پیشبرد تولید در دانشگاه «لوند»، معاونت مشاوره موسسه «Wohlers»، سردبیر ارشد یک مجله صنعتی، مدرس دوره های طراحی صنعتی مدرن با فناوری ساخت لایه افزایشی است و هنوز هم وقت کافی جهت پرینت سه بعدی مجموعه ای عظیم از وسایل ابتکاری مثل انواع گیتارها، ساکسیفونها و پیشبرد اختراعش یعنی پرینتر سه بعدی فلز را هم داراست!

ساخت بدنه میکروفون با طراحی جالب بوسیله چاپگر سه بعدی

پرینتر سه بعدی
میکروفون عجیب خواننده راک

 

او از علاقمندان موسیقی است و در سایتش (oddguitars.com) گزینه های جذابی برای هر چیزی که به موسیقی راک اند رول مربوط میشود را پیشنهاد داده است. او اخیرا پیشنهادی تازه در سایتش مطرح کرده است: یک میکروفون هوشمند با طرحی از یک جمجمه که تماما با پرینتر سه بعدی ساخته میشود.

 

«دایجل» ایده طرح میکروفون را از پیشنهاد دوست محبوبش در موسسه «Wohlers» گرفت؛ دوستش خواسته بود که یک میکروفون غیرمعمول برای پروژه اثبات قدرت ساخت لایه افزایشی (چاپ سه بعدی) بسازد. یک چالش وسوسه انگیز، پس دایجل به سرعت دست به کار شد و در آخر توانست یکی از عجیبترین میکروفونهای موسیقی هوی متال را در جهان بسازد. او درباره انگیزه خود از ساخت ابزارهای ابتکاری می گوید:

از نظر خودم، طرح هایم چیزی بیشتر از یک فانتزی صرف برای تولید وسایل سرگرم کننده است. من فکر میکنم این ابزارها یک تولید مهندسی شده و کاربردپذیر هستند. میکروفونی که من اختراع کرده ام هدفش نجات جهان نیست ولی باعث میشود که برای دیگران انگیزه ای ایجاد شود تا فکر کنند چه چیزهای خلاقانه دیگری را هم می توان با فناوری ساخت لایه افزایشی بوجود آورد.

«دایجل» طراحی میکرفون را در نرم افزار سالیدورک تکمیل کرد. این امر نشان میدهد که امکان یک طراحی کاملا ارگانیک و پیچیده در نرم افزارهای CAD مهندسی وجود دارد. او میگوید که قطعات الکترونیک و مدار انتقال صدا را از میکروفون (SM58 microphone) به عاریت گرفته است، پس با توجه به سایز قطعات کیت میکروفون نیاز است که سایز جمجمه بازطراحی شود.

پرینت سه بعدی
نحوه جایگذاری کیت انتقال صدا در میکروفون

در اولین مرتبه از چاپ این میکروفون جمجمه مانند از پرینتر سه بعدی SLS و متریال رزین نایلونی استفاده شده است. ضخامت لایه چاپ ۰٫۱ میلیمتر در نظر گرفته شد.

| چاپ سه بعدی ویولن نوازنده زن |

من این پروژه جذاب را به خاطر نشان دادن قدرت فناوری پرینت سه بعدی تکمیل کردم. در اوایل کار روی این پروژه، می خواستم طرح نهایی بافت آلمینیومی کاملا لوکسی داشته باشد و یک حس مشبک نیز در ساختار ایجاد شود. اما از آنجاییکه هنوز پرینتر سه بعدی فلزی خودم را ندارم، حس کردم موقتا با متریال فیلامنت نایلون چنین ساختاری را پیاده سازی کنم.

خوشبختانه همه چیز خوب پیش رفت تا اتمام این طرح من موفق شدم چاپگر سه بعدی فلز را با شیوه ساخت جدیدی که مختص من است بسازم. تا انتهای کار این پرینتر آماده استفاده است. پس در آینده میتوانم میکروفون را با ساختاری کاملا فلزی چاپ سه بعدی کنم. نکته هیجان انگیز آن است که پرینت سه بعدی فلزی که من توسعه داده ام، روند تولید و زمان را کاهش داده است.

به خاطر کیفیت بالا و ظاهر جذاب همین میکروفون با متریال نایلون، دایجل تصمیم گرفت که تولید آن را با پرینتر سه بعدی SLS ادامه دهد و چاپ سه بعدی میکرفون با متریال آلمینیوم را به عنوان ورژنی لوکس در سایت به فروش برساند.

البته این میکروفون نایلونی با طرح جمجمه انسان و رنگ نقره ای با لوگویی از نماد موسیقی راک در پیشانی اش، از هم اکنون هم فلزی به نظر می آید، اگرچه واقعا از فلز ساخته نشده است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین