» 3DPE » ساخت تفنگ بازی کامپیوتری با چاپگر
خلاقیت چاپگر سه بعدی

ساخت تفنگ بازی کامپیوتری با چاپگر

پرینت سه بعدی تفنگ لیزری بازی Fallout 3 توسط گیمر حرفه‌ای: یکی از استفاده‌های جذاب پرینتر سه بعدی که تا به حال دیده‌ایم از طرف عشاق بازی‌های رایانه ای بوده است که همیشه به دنبال کپی‌سازی فیزیکی از چیزهای مورد علاقه خود که در دنیای مجازی دیده‌اند، هستند. تفنگ، کلاه و چیزهای جالب دیگری که توسط طرفداران Metal Gear Solid series و Bungie’s Destiny که همیشه در این عرصه فعال اند، تولید شدند.

ابتکار چاپ سه بعدی
پرینت سه بعدی قطعات بدنه اسباب بازی

در این بازی تخیلی، اسلحه لیزری دارای فضای ذخیره‌سازی و سلول‌های انرژی است که آنها هم توسط چاپگر سه بعدی تولید شده‌اند.

آخرین سرگرمی توسط «اندرو سینک» کاربر یوتیوب ابداع شد که کپی دقیقی از تفنگ لیزری بازی Fallout گرفته است.

سینک، کانال یوتیوبی بنام «تریدی سنترال» دارد، جاییکه او تمام ویدیو‌های پروژه های پرینت سه بعدی که انجام داده است را گذاشته. فوتبال انگیزه اصلی او برای بیشتر کارهای ابداعی‌اش است؛ گرچه تعدادی کار برای دکوراسیون خانه و همچنین پوشش وقایع پرینت سه بعدی در جهان و تعدادی هم کار تمرینی برای یادگیری مسائل فنی و تکنیکی این تکنولوژی انجام داده است.

این تفنگ لیزری در صفحه آلبوم سینک کاملا نشان میدهد که بسیار متفاوت تر و بهتر از مدل هاییست که در گذشته ساخته است.  مثالهای قابل توجه دیگر مانند: کپی از تفنگ جانکرات فراگ که ۷ ماه پیش برای کمیک نیویورک ساخته شد و مدلی از بازی  Breath of the Wild است.

پرینت سه بعدی
لوگوی نوشابه Nuka-Cola

آخرین پروژه او بر اساس یکی از پلتفرمهای بسیار محبوب برای سرگرمی بود که توسط  مصرف کننده‌ای بنام دراگونیتور، کسی که نسخه خودش را در ۲۰۱۳ پرینت کرد، آپلود شد. سینک با طراحی خاصی آمده و بر اساس عکسهای موجود، هدف از پرینت سه بعدی این مدلها، افزایش مهارت و نشان دادن توانایی‌های این فناوری کاربردی به عموم است.

بطور صادقانه این تفنگ پرینت سه بعدی شده با کیف و سلولهای انرژی که شباهت بسیاری به باتریهای نیم قلمی دارند، ظاهری کاملا عتیقه پیدا کرده، انگار که همین الان از زیر خاک درآمده است!

بعد از چاپ سه بعدی با متریال فیلامنت، «سینک» مقداری الگوبرداری پیچیده از روی آرم کیف ارتشیها انجام داد. همچنین لوگوی نوشابه Nuka-Cola که همه جا در دسترس است را به کیف اضافه کرد. او با کمی خلاقیت درخشندگی را اضافه کرد تا بتواند جلوه‌ای جذاب و سینمایی ایجاد کند.

پرینتر سه بعدی
رنگبندی و ظاهر درخشان بعد از چاپ سه بعدی

کار رنگ آمیزی تفنگ دقیقا مانند تفنگ بازی است که با تکنیک رنگبندی پارچه (pinstripes) و عکس برگردان انجام شده است. او همچنین ریسمانی زرد که از کنار تفنگ میگذرد را هم پرینت سه بعدی گرفته که ظاهر تفنگ را بسیار واقعی القاء میکند؛ گرچه تمام اینها براساس تفنگی خیالی در آینده آخرالزمان است! حتی دری هم در پشتش دارد که برای گذاشتن سلولهای انرژی بیشتر باز میشود.

پرینتر سه بعدی
قطعات اسلحه که با پرینتر چاپ شده‌اند

در حالیکه خشونت و بی ثمری بخش غیر قابل انکار بازی علمی-تخیلی  Fallout 3 است، پروژه‌های جالب پرینت سه بعدی، همانند مورد فعلی، نشان میدهد این بازی چندان هم بی‌فایده نخواهد بود! یقینا افراد خلاق بیشتری این مسیر را ادامه می‌دهند تا تخیلاتشان را به واقعیت تبدیل کنند و پرینت سه بعدی هم به تکاملش ادامه خواهد داد و قابل دسترس‌تر خواهد شد؛ بنابراین علاقمندان بیشتری مانند «سینک» قادر خواهند بود، مدلهای خانگی مورد علاقه خود را با پرینتر سه بعدی بسازند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین