» 3DPE » کمپانی واکر روش جدیدی برای چاپ آدامس ابداع کرد
پرینتر سه بعدی

کمپانی واکر روش جدیدی برای چاپ آدامس ابداع کرد

Wacker، کمپانی فرآورده‌های شیمیایی مستقر در مونیخ آلمان به تازگی اعلام نموده شیوه جدیدی برای تولید آدامس با پرینتر سه بعدی ایجاد کرده و تکنولوژی Candy2Gum (تبدیل  آبنبات جویدنی به آدامس جویدنی) را نیز توسعه داده‌اند.

کمپانی واکر،‌ تولیدکننده محصولات شیمیایی است و البته در فروش رزین‌های خوراکی نیز دستی توانا دارد، مخصوصا انواعی که در تولید آدامس کاربرد دارند. آنها با تحقیقات جدیدی که انجام داده‌اند امیدوارند تا خودشان به تولیدکننده مطرح آدامس تبدیل شوند. علاوه بر ابداع تولید آدامس با پرینتر سه بعدی، آنها به روشی برای تبدیل آبنبات‌های جویدنی به آدامس نیز دست یافته‌اند. آنها این روش را Candy2Gum نامیده‌اند و اعتقاد دارند که این تکنولوژی،  درهای جدیدی را نسبت به طعم و بافت آدامس خواهد گشود.

تیم تبلیغات کمپانی واکر به شوخی اعلام کرده محققان این شرکت، کارتون چارلی و کارخانه شکلات‌سازی را مشاهده کرده‌اند و به خاطر چشم و هم چشمی با شخصیت کارتون، Willy Wonka و سه وعده غذای آدامسی‌اش، ابدعات جدیدشان را رو کرده‌اند. امیدواریم تولیدات آدامسی آنها تاثیری مثل Violet Beauregarde بر ما نداشته باشد؛ البته اگر عادلانه قضاوت کنیم، Willy Wonka، چاپ سه بعدی را امتحان نکرده بود. (عکس زیر: حالتی که Violet Beauregarde بعد از خوردن آدامسWilly Wonka پیدا کرد).

پرینتر سه بعدی کارتن چارلی و کارخانه شکلات سازی

چاپ آدامس چه تازگی‌هایی دارد؟

چاپ سه بعدی محصولات غذایی، مفهومی هیجان‌انگیز را در دنیای تجارت رقم زده است. در عکس زیر آبنبات‌های نرم و خوشمزه‌ای که پرینتر سه بعدی تولید کرده است را مشاهده می‌کنید. قدم بعدی فرآیند ساخت پیچیده‌تر و رفتن به سمت تولید آدامس است. در حال حاضر، روش‌های مرسوم تولید آبنبات و آدامس کاملا متفاوت از هم است. بنابراین تکنیک Candy2Gum شرکت واکر ، فرآیندی شامل جوشاندن (همانند آبنبات‌سازی) را برای تولید آدامس محیا ساخته‌ است. با این شیوه جدید، تولید آدامس آسانتر شده و امکانات جدیدی نیز فراهم می‌کند. مثلا این تکنیک امکان واردسازی روش‌های بر پایه آب و افزودنی‌های حاوی چربی را ممکن ساخته، چیزی که در روش سنتی تخمیر خشک آدامس‌ امکان‌پذیر نیست.

تبدیل آبنبات جویدنی به آدامس با پرینتر سه بعدی

Wacker ادعا کرده که اولین شرکت در جهان است که توانسته آدامس را با پرینتر سه بعدی تولید کند و به نظر می‌رسد نخستین کاربری تجاری هم در این حوزه محسوب می‌شود. چون قبلا دانشجویان دانشکده هنر لندن موفق به چاپ سه بعدی آدامس شده بودند. تفاوت در امکان تجاری‌سازی آن توسط کمپانی واکر است. البته بر خلاف دانشجویان دانشکده لندن، کمپانی واکر کتابچه تکنیک ابداعی‌شان را محکم به سینه‌شان چسبانده‌اند و چیزی از جزییات اختراعشان بروز نداده‌اند! امیدواریم که در آینده جزییات بیشتری از روش پرینت سه بعدی آدامس توسط واکر منتشر شود.

پرینت سه بعدی آدامس کمپانی واکر

پرینت آدامس و سبک‌های جدید در شکل و طعم

با تکنولوژی شرکت واکر امکان تولید آدامس‌هایی فراهم شده که حس متفاوتی را در دهان ایجاد می‌کند؛ چون روش ساخت متفاوت است و بنابراین ساخت آدامس با طعم‌های متنوع امکان‌پذیر است. مثلا واکر خبر از تولید آدامس‌هایی در طمع‌های آبمیوه، قهوه، کارامل، شکلاتی، نارگیلی و عصاره‌های گیاهی داده است. این واقعا هیجان‌انگیز است؛ چون چنین طمع‌هایی با فرآیند سنتی تولید آدامس غیرممکن خواهد بود.

بهبودهای جدید در پروژه پرینت سه بعدی ترکیبات سیلیکونی

خبر دیگری که از کمپانی واکر به گوش می‌رسد در آپدیت‌ تاره پرینترهای سه بعدی تولید سیلیکون است. این پروژه نیز جدید است و کمپانی واکر اعلام کرده که با مشتریان شاخصی در این مورد همکاری مستمر دارد. هر چه باشد، واکر دستی توانا در فرآورده‌های شیمیایی دارد. آنها در این پروژه نیز مثل تکنیک Candy2Gum، جزییات را بروز نداده‌اند و فقط اعلام کرده‌اند که آنرا به عنوان پتنت تجاری ثبت جهانی کرده‌اند.

طبق پیش‌بینی‌ها، آدامس‌های خوشمزه کمپانی واکر در نمایشگاه بین المللی تولیدکنندگان محصولات شیرینی و اسنک (ISM) شهر کلن آلمان رونمایی خواهد شد. باید منتظر شد و واکنش‌های بازدیدکنندگان را دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین