» 3DPE » چاپ دندان در سازمان دندانپزشکی دبی
پرینتر سه بعدی

چاپ دندان در سازمان دندانپزشکی دبی

«وزارت سلامت دبی» به تازگی نقشه جامع خود برای استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی در صنعت دندانپزشکی و مراقبت پزشکی در همایش سلامت اعراب سال ۲۰۱۷ اعلام نمود. در این همایش تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده پرینتر سه بعدی حضور داشتند و اختراعات جدید خود در این حوزه را در بخش نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دادند. در این همایش، قرارداد همکاری بین آزمایشگاه دندانپزشکی خاورمیانه و نماینده محلی پرینتر سه بعدی شرکت Sinterix منعقد گردید. این همکاری شامل چاپ سه بعدی دندان مصنوعی خواهد بود. کمپانی مذکور یک یونیت فریم ورک فلزی کبالت کرومی رنگ را که در دندانپزشکی کاربرد دارد، نیز به عنوان نمونه ارائه کرده بود.

کمپانی ۳D Systems، تولیدکننده حوزه چاپ سه بعدی در آمریکای شمالی معتقد است که فرصت‌های بالقوه زیادی در صنعت دندانپزشکی برای فناوری پرینت سه بعدی وجود دارد. ما به مذاکرات خوبی با کمپانی دندانپزشکی Vertex-Global دست یافته‌ایم، آنها امیدوارند که ابداعات حوزه دندانی خود را با متریال‌های چاپ سه بعدی ترکیب کنند. از دیگر شرکت‌های پرینت سه بعدی می‌توان به کمپانی انگلیسی Renishaw اشاره کرد که نوآوری‌های خود در حوزه دندانپزشکی را در نمایشگاه ۳D Medical Expo معرفی نموده است.

یونیت دندانپزشکی کبالت چاپ سه بعدی

کمپانیSinterix، چگونه دندان مصنوعی را چاپ سه بعدی خواهد کرد؟

فرآیند تولید با استفاده از یک اسکنر سه بعدی درون دهانی شروع می‌شود. این اسکنر سه بعدی از ساختار دهانی بیمار یک مدل سه بعدی دیجیتالی تهیه می‌کند. سپس طرح سه بعدی تهیه شده به پرینتر سه بعدیSinterix  انتقال یافته و با توجه به ساختار دهان بیمار و الگوریتم‌های پردازشگر سیستم بهترین مدل سه بعدی دندان انتخاب ‌می‌گردد و در انتها چاپ سه بعدی خواهد شد. «آزمایشگاه دندانپزشکی خاورمیانه» بسیار هیجان‌زده است و ادعا می‌کند که این فرآیند سرعت و دقت بسیار بالایی دارد. Thomas Claesen مدیر تولید، شرح می‌دهد: زمان پرینت سه بعدی در حدود ۴ ساعت خواهد بود، در حالی که در حالت سنتی تولید حداقل دو تا سه روز زمان نیاز است.

مطلب مرتبط: چاپ سه بعدی ارتز و ایمپلنت

دکتر Hamda Mesmar از مدیران دپارتمان خدمات سازمان دندانپزشکی دبی در همایشی سلامت عرب اعلام کرده است که برنامه‌ریزی و تدارکات تولید سه بعدی دندان به طور کامل انجام شده و در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد عرضه این محصولات خواهیم بود. او مزایای فناوری پرینت سه بعدی در حوزه دندانپزشکی را چنین شرح می‌دهد:

اسکن سه بعدی به ما در تشخیص بسیار دقیق و تصمیم‌گیری منطقی در موارد پیچیده جراحی دندان، کمک شایانی خواهد کرد. بیماران بیشترین منفعت از تکنولوژی چاپ سه بعدی را کسب خواهند کرد. هم هزینه‌ها و زمان  درمان کاهش می‌یابد و هم بیماران عوارض درمانی کمتری متحمل خواهند شد.

پرینتر سه بعدی ساخت دندان مصنوعی در دبی

انتخاب‌های بسیاری برای پرینتر سه بعدی، پیشروی دندانپزشکان قرار دارد!

کمپانی‌های انگلیسی و آمریکایی حوزه چاپ سه بعدی که در بالا شرح یافتند، محصولات خود را با قیمت نسبتا بالایی عرضه خواهند کرد. این در حالیست که دستگاههای ارزانتری هم قابل استفاده هستند. DWS کمپانی ایتالیایی، یک پرینتر سه بعدی مدل XFAB با فناوری چاپ سه بعدی SLA تولید کرده است که پلتفرم آن در استاندارد صنعتی رومیزی قرار دارد. این محصول قادر است محصولات دندانی را با «رزین» و توسط اپلیکیشن‌های مهندسی پزشکی که در دندانپزشکی کاربرد دارند، تولید نماید. مثال دیگر، کمپانی MiiCraft است که سری چاپگرهای رزینی خود را سازگار با اپلیکیشن‌های صنعت دندانپزشکی و جواهرسازی به بازار عرضه کرده‌اند.

فایل سه بعدی ایمپلنت

کالکشن فایل آماده دندانپزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین