» 3DPE » ساخت بازوی رباتیک توسط Deezmaker
بازوی روبوتیک

ساخت بازوی رباتیک توسط Deezmaker

کمپانی پرینتر سه بعدی Deezmaker در مسابقه Kickstarter، کمپینی برای ساخت بازوهای رباتیک ارزان و متحرک قابل تنظیم که قسمت هایی از آن با پرینت سه بعدی ساخته شود، راه انداخت.

احتمالا درمورد این شرکت چیز زیادی نشنیده اید، شرکتی که چند سال پیش، پرینتر سه بعدی کوچک قابل حمل «بوکیتو» را ساخت. اما این به این معنی نیست که مدیر آن «دیگو پورکوراس» در زمینه های دیگری تلاش نکرده است.

نیاز به اثبات است؟! ربات سازان متعجب خواهند شد که بشنوند این شرکت در حال حاضر در وسط راه کمپین Kickstarter برای ساخت اولین بازوی متحرک قابل تنظیم برای پرینترهای سه بعدی دنیاست.

پرینتر سه بعدی
بخشهای مختلف بازوی رباتیک

پس این پرینتر سه بعدی جدید «دیزمیکر» نیست، اما این بازوی قابل تنظیم متحرک، بر اساس اسکن سه بعدی و با کمک چاپگر سه بعدی ساخته شده است. به عبارتی دیگر این ابزاریست که مستقیما در حوزه علاقه ما تنظیم میشود.

«پورکوراس» میگوید: من این پروژه را بخاطر یک نیاز آغاز کردم، زیرا مدتی در حال ساخت اسکنر سه بعدی برای اسکن آدم ها بودم و متوجه شدم طیف انتخاب بسیار محدود است و من باید صدها یا هزاران دلار صرف سفارش یک بازوی متحرک میکردم. برای همین با متخصصان شرکت تصمیم به ساخت آن با کمک از Kickstarter و پرینتر سه بعدی، گرفتیم.

رئیس Deezmaker میگوید که این بازوی رباتیک را بصورت متحرک و کاملا قابل تنظیم طراحی کرده است که به معنی این است که نیازی به تنظیم طاقت فرسای دستی برای پروژه خود در این بازو ندارید، دقیقا برعکس، نرم افزار هوشمند بازو را تنظیم میکند که با پروژه شما هماهنگ شود!

این دستگاه در جاهای زیادی کاربرد دارد. به گفته خود «پورکوراس» در هر چیزی که نیاز به کمک یک متحرک دارید، این دستگاه بعنوان یک راه نجات به کمک شما خواهد آمد.

با دخالت صنعت پرینتر سه بعدی جای تعجبی نیست که «پورکوراس» در هنگام طراحی این دستگاه از تجهیزات جانبی استفاده کرده است. گرچه اساس آن با آلمینیوم است و چاپ سه بعدی نشده، اما «پورکوراس» میگوید قسمتهایی از بدنه آن در طول تحقیق و توسعه دستگاه، پرینت سه بعدی شد. تعدادی از قطعات آن و ضمیمه هایش هم چاپ سه بعدی شدند.

با قیمت مقرون بصرفه این دستگاه (۱۵ دلار برای بدنه + ۷۴ دلار برای کیت اولیه) میتوانید بفهمید که چرا مردم مشتاق مشارکت در این پروژه هستند. تا الان «پورکوراس» ۱۱۰۰۰ دلار از پول پروژه این دستگاه را از Kickstarter جمع کرده است.

با گذشتن فقط ۱۶ روز از شروع کمپین Kickstarter، این دستگاه تا الان نیمی از راه را تا هدف ۲۵۰۰۰ دلاریش طی کرده؛ این یعنی کمپین پورکوراس به پایان موفقیت آمیز نزدیک میشود.  

حامیان طرح به دنبال تضمینی هستند که این دستگاه طیف گسترده ای از بسته ها را داشته باشد که التبه برخی از آنها بزودی در اواخر ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

فایل3بعدی ربات

دانلود مدل آماده پرینت انواع ربات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین