» 3DPE » خدمات پرینت سه بعدی

سفارش آنلاین پرینت سه بعدی

“ما چاپ سه بعدی ترموپلاستیک (FDM) و رزین (SLA) در تهران، کرج و سایر شهرستانها را با قیمت مناسب برایتان انجام میدهیم”

خدمات پرینت سه بعدی 3DPE

“برای سفارش چاپ سه بعدی (3D Print)، باید مراحل مدلسازی یا اسکن سه بعدی (3D Modeling – 3D Scan) قطعه خود را قبلا تکمیل کرده باشید (یعنی حتما فایل سه بعدی آماده باشد) بدون دریافت فایل سه بعدی نمیتوانیم به مشتریان گرامی، قیمت پرینت ارائه دهیم.”

سوالات متداول پرینت سه بعدی

هزینه پرینت سه بعدی چقدر است؟

تعرفه یا قیمت پرینت3بعدی بر اساس زمان چاپ میباشد؛ فرض کنید پس از بررسی فایل ارسالی شما در نرم افزار محاسبه گر، زمان لازم برای ساخت قطعه دلخواهتان به مدت 10 ساعت تعیین شده است؛ اکنون این ده ساعت در قیمت پایه خدمات، ضرب میشود تا هزینه نهایی برای مشتری مشخص گردد. ما منصفانه‌ترین قیمت را در کنار حفظ کیفیت پرینت سه بعدی و با متنوع ترین اندازه های ساخت ارائه میدهیم. مشاوره رایگان و ثبت سفارش با مراجعه حضوری به آدرس ما یا بصورت اینترنتی (ایمیل یا تکمیل فرم) برای مشتریان گرامی انجام می گردد.

پرینت سه بعدی چیست؟

 

پرینت سه بعدی چیست

چاپ سه بعدی یا 3D Printing یا ساخت لایه افزایشی AM : Additive Manufacturing، همگی اسامی فناوری تبدیل سریع و دقیق یک مدل سه بعدی فرمت دیجیتال به قطعه ای فیزیکی است. از آنجا که در این فرآیند، مواد از لایه صفر تا آخرین لایه بر اساس مختصات سه بعدی روی هم قرار میگیرند تا قطعه تکمیل شود بنام «فناوری افزایشی» خوانده میشود. در بازار ایران، مرسوم ترین فناوری چاپ سه بعدی عمدتا بر اساس روش (FDM) اکستروژن متریال فیلامنت (ذوب و لایه گذاری میکرونی رشته ترموپلاستیک) و سپس روش (SLA) تابش پرتو لیزر بر مایع فتوپلیمری رزین و سخت شدن لایه به لایه میکرونی می باشد. 

پرینت سه بعدی چه کاربردی دارد؟

ارزان ترین، سریع ترین و دقیق ترین روش جهت مهندسی معکوس قطعات تحریمی، سری سازی قطعات در تعداد کم، بررسی کیفیت طراحی قطعه قبل از فرآیند قالب سازی و همچنین ساخت ابزارهای ابتکاری … استفاده از چاپ سه بعدی است.

متریالهای پرینت سه بعدی ما چیست؟

  • متریال ترموپلاستیک PLA: مرسوم ترین، آسانترین و ارزانترین متریال برای سفارش چاپ۳بعدی استفاده از ترموپلاستیک PLA میباشد.
  • متریال ترموپلاستیک PETG: ماده جدید و جایگزین فیلامنت قدیمی ABS میباشد که همان استحکام بالا ولی با شرایط چاپ بهتری دارد.
  • متریال فتوپلیمر رزین: در روش چاپ سه بعدی لیزری استریولیتوگرافی از مایع فتوپلیمر Resin استفاده میشود که دقیق‌ترین رزولوشن را برای قطعات کوچک فراهم می‌کند.

| راهنمای تفاوت پرینت متریال ترموپلاستیک (FDM) با متریال رزین (SLA) |

3DPE خدمات چاپ را بر اساس فناوری FDM (فیلامنت: رشته ترموپلاستیک) و فناوری SLA (رزین: مایع فتوپلیمر) برای مشتریان گرامی انجام می دهد.

برای سفارش پرینت چه چیزی نیاز دارم؟

هیچ کار خاصی لازم نیست فقط فایل سه بعدی رو بفرست! ما بقیه کارها رو براتون انجام میدهیم. برای انجام پرینت، به یک فایل سه بعدی نیاز هست که توسط مشتری به ما داده میشود و باید فرمت STL یا STEP یا OBJ یا 3MF باشد. در صورتی که نمیدانید چطوری فرمت مخصوص دستگاه چاپگر را از نرم افزار طراحی سه بعدی خود خروجی بگیرید؛ لینک راهنمای گرفتن فرمت STL را مطالعه کنید. 

فایل سه بعدی ندارم، چکار کنم؟

در صورتی که مدل سه بعدی طراحی شده از قطعه خود ندارید قبل از درخواست سفارش به ما باید فایل پرینت خود را به دو روش بسازید: طراحی سه بعدی از ابتدا با نرم افزار مدلسازی یا اسکن سه بعدی اپتیک از قطعه فیزیکی فعلی که در دسترس دارید و میخواهید یک کپی از آن بسازید. ما طراح و مدلساز نیستم ولی شرکتهای خدمات مدلسازی و اسکن اپتیک زیادی در سطح اینترنت مدلسازی و اسکن سه بعدی قطعات را انجام می‌دهند. پس حتما وقتی فایل3بعدی شما آماده شد با ما برای پرینت آن مشورت کنید.

آیا مدل سه بعدی رایگان دارید؟

بله، می توانید طبق لینک راهنمای دانلود رایگان فایل سه بعدی، مدل دلخواه را برای پرینت سه بعدی انتخاب و به ما سفارش دهید.

آیا قطعه پرینت سه بعدی مقاومت بالایی دارد؟

هم بله و هم خیر، قطعه حاصل از لایه گذاری میکرونی رشته ترموپلاستیک یا مایع فتوپلیمر رزین، بدون پوشش دهی با مواد مقاوم یا تغییرات نرم افزاری مورد نیاز هنگام طراحی و پردازش چاپ، مقاومت کاملا معمولی دارد؛ بنابراین قرار گرفتن قطعه پرینت سه بعدی مقابل نور خورشید، گرمای اتاق، آب جوش، گرمای درون خودرو … سبب ذوب و دفورمگی آن می شود. پس دقت کنید که قطعه شما پس از چاپ با چنین تنشهایی مواجه نشود مگر اینکه از یک ماده محافظ برای مقاوم سازی سطح خارجی قطعه استفاده میکنید.

آیا پرینت سه بعدی رنگی انجام میدهید؟

خیر، در تکنیک FDM یا SLA از متریال تک رنگ استفاده میشود ولی بعد از چاپ، قطعه قابلیت رنگ پذیری و پولیشکاری را داراست.

لیتوفان یا عکس برجسته چیست؟

سفارش لیتوفان

لیتوفن اساساً نوعی عکس سه بعدی است که ابتدا توسط یک نرم افزار واسط آماده سازی شده و نهایتا توسط پرینتر سه بعدی ساخته می‌شود. در حالت عادی این عکس پرینت شده چیز خاصی بنظر نمیرسد ولی معجزه در برابر نور رقم میخورد؛ مقداری نور به پشت این عکس بتابانید تا از جزئیات ظاهر شده شگفت زده شوید! در این ترفند پرینت سه بعدی، نور از قسمت های نازک عبور می کند در حالیکه توسط قسمت‌های ضخیم مسدود می شود. بدین ترتیب تفاوت نور جزئیات تصویر را درحالت سه بعدی و افکتی بسیار زیبا نمایان می کند | آموزش ساخت لیتوفن |. ما تمام مراحل ساخت لیتوفان را برای شما انجام میدهیم، کافیست عکس با کیفیت دلخواهتان را برای ما ارسال کنید.

چطوری سفارش پرینت سه بعدی بدهم؟

نمونه کارهای پرینت سه بعدی 3DPE

مشتریان گرامی میتوانند نمونه کارهای چاپ سه بعدی را در هایلایت و استوری پیج اینستاگرام ما به آدرس 3DPE@ مشاهده نمایند.

مرکز پرینت سه بعدی تهران

انجام پرینت سه بعدی برای تمامی نقاط ایران 

تهران، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر (شادمان)، خیابان جوزانی کهن، پلاک 41

ساعات کاری: 9.15 تا 17 – پنجشنبه ها تا 13

6700 610 0912

61 230 660 021

“برای هر گونه سوال یا راهنمایی و سفارش خدمات در کنار شما هستیم”.

چنانچه شرایط کاری شما طوریست که نیاز به تولید قطعات پروتوتایپ و ماکت بصورت مداوم دارید، بمنظور کاهش هزینه‌ها و زمان ساخت قطعات، بجای سفارش چاپ به دیگران منطقی است که با خرید پرینتر سه بعدی و استقرار آن در محل کسب و کارتان با زمانبندی خیلی سریعتر و با مخارج خیلی کمتری قطعات دلخواهتان را تولید نمایید. در این حالت، تنها هزینه‌تان بابت «خرید متریال» بوده که از هزینه «ساعت پرینت» خدمات دهندگان واسطه بسیار باصرفه‌تر است.

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین