» 3DPE » ساخت تلسکوپ ارزان با چاپگر3بعدی
تلسکوپ

ساخت تلسکوپ ارزان با چاپگر3بعدی

دوست داران صنعت سه بعدی بدون شک دیده اند که چاپ سه بعدی صنعتی مرتبا تیتر خبری دنیای هوا فضا شده، اما این بدان معنا نیست که علاقمندان به نجوم از مزایای چاپ سه بعدی و پرینتر سه بعدی بی بهره باشند.

در حالی که یک تلسکوپ با کیفیت خوب می تواند بسیار گران قیمت باشد، یک تلسکوپ فضایی مقرون به صرفه با پرینتر سه بعدی در ایندیگو ساخته شد:  Pikon ساخت بریتانیا، که به سادگی در یک  Raspberry Pi  و برخی قطعات چاپ سه بعدی قرار داده شده، تصاویر زرق و برق دار از فضا گرفت.

این ابتکار جالب حاصل تفکرات مارک وریگلی، طراح و معلم انگلیسی با تجربیات فراوان در زمینه فیزیک است. مارک نیمه بازنشسته، در حال حاضر از طریق شرکت کوچک خود با اشتیاق زیاد به ترویج علم و فناوری متمرکز است.حدود یک سال پیش، او PiKon  را برای دانشگاه شفیلد “جشنواره ذهن ” طراحی کرد ، که موفقیت برزگی بود.

پرینت سه بعدی تلسکوپ
قدرت بزرگنمایی تلسکوپ چاپ شده با پرینتر سه بعدی

او می گوید، ما می خواستیم نشان دهیم چگونه این فن آوری می تواند به  یک، تلسکوپ خانگی DIY  در دسترس برای همه قرار تحقق بخشد ، اتفاقا، دقیقا همان چیزی است که جامعه را کاملا در بر میگیرد.

این اصطلاح برای توصیف فن آوری های جدیدی است که به طور غیر منتظره جایگزین آنهایی هستند که همانند چاپ سه بعدی کم هزینه می باشند.

پرینت سه بعدی
مشخصات تلسکوپ پرینت سه بعدی شده

پس تلسکوپ PiKon دقیقا چیست؟  PiKon بر مبنای تلسکوپ بازتاب نیوتنی می باشد.این طرح با استفاده از یک آینه مقعر (هدف) یک تصویر تشکیل می دهد که با استفاده از یک چشمی مورد بررسی قرار گرفته است.

مارک در وب سایت خود اینطور نوشت : آینه در یک لوله نصب شده و یک آینه ۴۵ درجه در مسیر نوری قرار داده شده تا اجازه دهد تصویر از سمت لوله مشاهده شود.

“تلسکوپ PiKon بر مبنای طراحی بسیار مشابه می باشد ، اما تصویر تشکیل شده از هدف بر روی سنسور عکس از یک دوربین رسبرپای متمرکز شده است.سنسور این دوربین به سادگی با جدا کردن (بازکردن پیچ) لنز دوربین قرار می گیرد.

به دلیل اندازه کوچک برد دوربین رسبرپای ، ممکن است برای سهولت در مونتاژ مجموعه آنرا در مسیر نورقرار دهند .مقدار شکست جزیی نور با انجام این کار  مشابه با روش نصب آینه ۴۵درجه در طرح مرسوم نیوتنی است.

و قدرت بزرگنمایی آن کاملا قابل ملاحظه است. ، یک لنز ۵۰ میلی متربزرگنماییX1  می دهد. یک لنز۱۰۰  میلی متر می دهد بزرگنمایی X2  می دهد.فاصله کانونیآینه در PiKon  ۸۰۰ میلی متر است . بنابراین، برای فیلم ۳۵میلی متربزرگنماییx16  می دهد.

اما سنسور دوربین رسبر پای فقط یک دهم اندازه یک قاب فیلم ۳۵ میلی متراست. بنابراین به طور موثر بزرگنمایی آن توسط این عامل از ۱۰  به  X160 افزایش یافته ، طبق ادعای مارک . نتیجه آن دیدی بسیار چشمگیر به آسمان شباست.و تلسکوپ فضایی قابل ملاحظه و ساده اما موثر موفقیتی بزرگ بود. ، پاسخ فوق العاده بود، بهمراه پوشش مطبوعات ملی و هزاران بازدید در وب سایتPiKonic ما.

از آنجا که ما اولین چاپ سه بعدی رسبرپای  طراحی PiKon را برای دانشگاه شفیلد “جشنواره ذهن” تحویل دادیم ، واکنش گسترده ای از افرادی که خواستار ساخت آن بودند دریافت کردیم، طبق گفته های مارک .به همین دلیل، آنها شروع به طراحی کیت کردند که ارزان و در دسترس علاقمندان در همه جا  باشد ، و این تمام آن چیزی  است که این کمپین برای آن تلاش می کنند.

در حالی که نسخه اول نمونه اصلی متکی بر کانال نواری بود ، این کیت جدید بسیار در دسترس و یک پروژه بسیار سرگرم کننده برای کار با آن  می باشد .مارک  به خصوص امیدوار است که سازنده گان ، ستاره شناسان و مربیان بتوانند با کار و یادگیری از این کیت ها، و به نوبه خود دانش  را بصورت گسترده تر در دسترس بقیه جهان قرار دهند .

همچنان که قیمت ها بسیار عالی هستند. با پیش پرداخت  مبلغ  ۲۰ پوند ،  برای تکمیل کیت با قطعات دلخواه  می توانید به  فایل های چاپ سه بعدی و دستورالعمل مونتاژ  دسترسی داشته باشید . شما می توانید تنها با ۲۰۰ پوند به کیت کامل دسترسی داشته باشید قطعات چاپ سه بعدی در شفیلد ساخته خواهد شد . بسیاری از کیت های دیگر نیز در دسترس هستند، بنابراین برای پیدا کردن مورد مناسب برای نیازهایتان  می توانید به  کمپین IndiegogoبرایPiKon سری بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین