» 3DPE » ویژگیهای جدید نرم افزار Ultimaker Cura 3.2
آموزش پرینتر سه بعدی

ویژگیهای جدید نرم افزار Ultimaker Cura 3.2

بررسی امکانات جدید مثل تنظیمات ساپورت پرینتر سه بعدی (Experimental Supports)، لایه گذاری (Layer Features) و بهبود رابط کاربری در نرم افزار رایگان اسلایسینگ «کیورا» شرکت آلتی میکر.

ویژگیهای نرم افزار کیورا Cura ورژن ۳٫۲

به تازگی برند محبوب Ultimaker یکی از برترین سازندگان پرینترهای سه بعدی FDM در جهان، نسخه نهایی نرم افزار رایگان Cura را با شماره ۳٫۲ برای دانلود قرار داده است. با توجه به اینکه نرم افزار cura در ایران بسیار محبوب است و بالاترین میزان استفاده را دارد، بر آن شدیم تا امکانات نسخه جدید را معرفی کنیم.

تیم نرم افزاری Cura دو ویژگی بسیار مهم را در ورژن جدید اضافه کرده اند:

  • Adaptive layers: امکانی با عنوان تطبیق پذیری لایه ها میباشد که به کاربر امکان اضافه کردن ضخامت لایه متنوع (variable layer height) بر اساس ساختار مدل سه بعدی را فراهم کرده است. نتیجه چیست؟ بهبود چشمگیر سطح پرینت با افزایش زمان جزیی چاپ. این گزینه در بخش experimental پنل تنظیمات قرار دارد.
  • Tree support: این نوع ساختار ساپورت گذاری از ساختار شاخه ای (branches) استفاده میکند که با توجه به ناحیه مورد نیاز، به صورت هوشمند افزایش می یابد. این خاصیت باعث کاهش حجم بی مورد ساپورت و در نتیجه کمتر شدن ردپای ساپورت، هنگام کندن آنها میشود و باز هم سطح تمیزتری روی قطعه باقی می ماند. امکان استفاده از ساپورت درختی ترکیب شده با ساختار سنتی ساپورت نیز در نرم افزار فراهم است.

یادگیری پرینت سه بعدی

 

بیشتر بخوانید: ۶ نرم افزار رایگان slicing پرینتر سه بعدی

از دیگر موارد بهبود یافته در نسخه جدید نرم افزار «کیورا» میتوان به افزایش امنیت اشاره کرد؛ مثل امضای باینری برای کرنل ویندوز تا از Error ناخواسته در هنگام کار با نرم افزار اجتناب گردد. (توجه کنید هم اکنون این نسخه تنها برای کامپیوترهای ۶۴ بیتی عرضه شده است).

بیشتر بخوانید: آموزش جامع نرم افزار Cura بخش اول

نرم افزار cura

بیشتر بخوانید: نرم افزار پرینتر سه بعدی SIMPLIFY3D نسخه ۲۰۱۷

توسعه رابط گرافیکی کاربری (Graphical User Interface) در Cura 3.2:

ویژگیهای بهبودیافته GUI که توسط تیم برنامه نویسی «کیورا»  در نسخه جدید اضافه شده است به شرح زیر است:

  • بستر چاپ چندگانه (Multi-build plate): با فعال بودن این گزینه در بخش software preferences، پنل جدیدی به محیط کاری اضافه شده است. این پنل قابلیت اتصال به صف چاپ (Connect print queue) پرینتر تعریف شده در نرم افزار را داراست. پس کاربر میتواند با ایجاد چند بستر چاپ، چندین قطعه را برای چاپ متناوب با یک پرینتر سه بعدی تعریف کند.
  • افزایش سرعت startup: با تغییرات ایجاد شده، هنگام لود شدن نرم افزار، تنها پرینتر تعریف شده و آنلاین بارگذاری شده و ازبررسی مدلهای دیگر پرینتر در نرم افزار جلوگیری میشود، در نتیجه سرعت افزایش یافته است.
  • رفع خطاهای غیرمعمول: همانطور که قبلا گفتیم با اضافه کردن امضای باینری در کرنل نرم افزار، خطاهای ناشناخته ای (Unknown application) که در برخی سیستمهای ویندوزی وجود داشت و هشدارهای گمراه کننده توسط آنتی ویروسها را ایجاد میکرد، برطرف گردید. علاوه بر رفع خطا،‌ امنیت نرم افزار نیز بهبود یافته است.
  • توسعه تنظیمات مش گذاری (Improved adjustment meshes): با تنظیمات جدید، تعریف بخش mesh در حالت سفارشی (custom meshes) به عنوان ساختار ساپورت، امکان پذیر شده است. همچنین می توان در هر بخش مدل سه بعدی، تنظیمات slicing متفاوتی را اعمال نمود.
  • بهبود فرآیندهای پردازشی (Backface culling): نسخه ۳٫۲ نرم افزار Cura، پردازش و مشاهده لایه های مدل سه بعدی را بهبود چشمگیری داده است. بدین ترتیب به جای اینکه در مواقع غیرضروری کل ساختار پیچیده یک مدل پردازش شود، تنها سطح مورد نیاز از مدل سه بعدی، اصطلاحا Rendering میگردد که نرخ frame rate بهبود یافته و منابع GPU نیز کمتر درگیر میشوند.

دانلود نرم افزار Cura

  • بهبود پنل کناری صفحه کاری (Sidebar Improvements): بخش سایدبار در نرم افزار بازطراحی شده و بر سرعت آن افزوده گشته است. همچنین می توان این بخش را hidden کرد تا فضای وسیعتری برای کار داشته باشید.
  • رفع باگهای معمول (Bug Fixes): تیم برنامه نویسی با بررسی دقیق فیدبکهای کاربران در دوره های اخیر، بسیاری از خطاهای عملکردی همچون incompatible Mirror tool، Center model setting و غیره را برطرف نموده است.

با توجه به موارد فوق، چنانچه به سیستم کامپیوتری ۶۴ بیت مجهز هستید، عاقلانه است که نرم افزار Cura فعلی خود را به نسخه جدیدتر ارتقاء دهید؛ بدین منظور به لینک دانلود رایگان در سایت Ultimaker مراجعه کنید.

نکته: وبسایت آلتی میکر برای کاربردان ایرانی مسدود شده است؛ بنابراین سیستم VPN کامپیوتر خود را فعال کنید !

نرم افزار پرینتر سه بعدی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین