» 3DPE » اثر هنری معماری چاپ شد
مجسمه نورانی شهری

اثر هنری معماری چاپ شد

پروفسور دانشگاه سنگاپور از پرینتر سه بعدی برای توسعه ساختار تعاملی شگفت انگیز خود در جشنواره سالیانه خلیج مارینا استفاده کردند. در سال ۲۰۱۷ این جشنواره که مرتبط با تندیس و نورپردازی مجسمه میباشد با تحسین و شگفتی بازدیدکنندگان مواجه شده است. چندین نمونه هنری زیبا به کمک چاپگر سه بعدی خلق شده که انسان را به یاد یاخته‌های عصبی مغز یا مدارهای الکترونیک می اندازد.

در جالبترین نمونه که مرتبط با دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور میباشد، دو پروفسور با نامهای «فلیکس رسپال» و «کارلوس بانون» در حال تحقیقات جامعی درباره کاربرد پرینتر سه بعدی در اجزای معماری هستند.

هدف پروژه آنها کشف طراحی پارامتریک برای ساختارهای تولیدی پرینتر سه بعدی است: نه تنها اجزای اساسی آن بلکه امکان انتقال الکتریسیته در تمامی ساختارش؛ یعنی ارتباط هوشمند دیجیتالی بدون سیم و کاملا بر اساس حس زیبایی شناسی معماری.

این اختراع در جاهای زیادی کاربرد خواهد داشت از تجهیزات نورپردازی حرفه ای مرتبط با صنعت موسیقی تا خودرو و خانه های هوشمند. دو پروفسور نام خاصی برای پروژه انتخاب کرده اند: شبکه نوری بی نهایت.

 

 

در طرحی که دو پروفسور در جشنواره ارائه کرده اند، ۷۱۵ مجرای پلی کربنات (ترموپلاستیک) چهارگوش به صورت کاملا یکسان در کنار هم قرار گرفته اند تا برای انتشار منابع نوری به کار روند. منابع نوری همان لامپهای LED مرسوم هستند.

آنها ۱۵۲ قطعه و گره شبکه ای متریال نایلون را پرینت سه بعدی کردند تا مجرای پلی کربناتی را تشکیل دهند. لامپها درون این مجراها قرار می گیرند. برنامه نویسی کامپیوتری هوشمند مدارها باعث میشود که هر گره با توجه به واکنش تنظیم شده برای محیط، شروع به درخشیدن کند.

برای مثال بازدیدکنندگان میتواند در زیر آن بایستند و با توجه به حرکات بدن خود، واکنش نوری متفاوتی را تجربه کنند.

شبکه نوری تعاملی: پایدار و ظریف

برای دستیابی به حجمهای مولکولی چهارتایی (شبکه یا گره)، طراحی پارامتریک یا هوش مصنوعی یک الزام در پروژه بود. پروفسورها عمیقا روی طرحهای هندسی متنوعی کار کردند؛ بنابراین به ساختاری ۱۰ متری برای مجموع گره ها درست قبل از تعامل نوری دست یافتند. بنابراین ابعاد کلی اولین طرح آنها ۱۰x6x3 متر است.

چاپگر سه بعدی
پرینت سه بعدی

کل ساختار با نرم افزارهای مطرح طراحی سه بعدی تکمیل و سپس به ۱۵۲ قطعه slice گردید تا برای پرینتر سه بعدی قابل چاپ شود. متریالهای مورد استفاده برای پرینت شامل فیلامنت ABS و نایلون و پلی کربنات انتخاب شد. به خاطر استفاده هوشمندانه از چاپگر سه بعدی این اثر ده متری در فشار باد را جذب و خنثی کرده و در مقابل فشار نقطه ای نیز مقاوم است. بنابراین همزمان با شرایط تنش محیطی قادر به واکنش تعاملی پایدار با اطراف خود میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین