» 3DPE » نرم‌افزار رایگان اصلاح خطاهای فایل‌ پرینت سه بعدی
پرینتر سه بعدی

نرم‌افزار رایگان اصلاح خطاهای فایل‌ پرینت سه بعدی

با توجه به اینکه امروزه نزدیک به ۲۵ نوع فرمت فایل در مدل سه بعدی مرسوم می‌باشد و اغلب اوقات نیاز داریم تا فرمت‌های طراحی را به یگدیگر تبدیل کنیم، امکان ایجاد خطاهای جزیی در طرح سه بعدی وجود دارد.

این مشکلات باعث بدفرم شدن مدل پس از پرینت سه بعدی می‌گردد. نرم‌افزار MakePrintable که بر اساس رایانش ابری از اینترنت قابل دسترسی است به شما در اصلاح اتوماتیک خطاهای تبدیل فرمت فایل کمک می‌کند. در این مقاله ویژگی‌ها و چگونگی کار با این نرم‌افزار رایگان مفید را فرا خواهید گرفت.

آموزش کار با نرم افزار ابری MakePrintable برای اصلاح خطای فایل‌ سه  بعدی طرحی شده

سیستم چراغ راهنمایی سبز، زرد، قرمز

نرم‌افزار قدرتمند MakePrintable توسط کمپانی Mixed Dimension‌ که در حوزه پرینت سه بعدی، بازی‌سازی و CAD فعالیت می‌کند و مستقر سانفرانسیسکو ، تولید شده است. این نرم‌افزار ابری است، پس تمام کامپیوترها با انواع مختلف سیستم تنها با یک اتصال اینترنت قابل کار با این نرم‌افزار را دارا خواهند بود.

برای اینکه با طرز کار این نرم‌افزار آشنا شویم یک فایل سه بعدی ساده فرمت .obj با طراحی یک گاو که جهت چاپ با پرینتر سه بعدی یا بازی‌سازی کاربرد دارد، انتخاب کردیم. ابتدا باید فایل را در نرم‌افزار آپلود نماییم. مشاهده می‌شود که فایل دارای خطاست و برخی قسمت‌ها قرمز شده‌اند و نرم‌افزار پیغام «This model has issues» را نمایش می‌دهد (به علت اینکه نرم‌افزار محاسبات داخلی و هندسی روی شی انجام می‌دهد).

هدف ما تبدیل این نقاط به رنگ سبز است که مطمئن شویم مشکلی در فایل وجود ندارد. در برخی مواقع ممکن است پیغام خطای کوچک بودن بیش از حد مدل نیز برایتان ظاهر شود؛ این مشکل به راحتی در نرم‌افزار قابل حل است: اهرم اندازه را با موس درگ کنید تا حجم شی افزایش یابد. مدل‌های سه بعدی ساده یا پرجزییات به آسانی بر اساس پرتوتایپ و کیفیت مُد، قابلیت اصلاح داشته و در پنل سمت راست نمایش خواهند یافت. تنظیماتی مثل ورودی و خروجی مربوط به گوشه‌ها، صخامت دیواره، تراکم (infill) به راحتی با اسلایدرها قابل اصلاح هستند.

3dpe 3dmodal designmodal repair software

آموزش اصلاح خطای فایل مدل سه بعدی پرینتر سه بعدی دانلود رایگان نرم افزار سه بعدی2

ضربه فنی مدل سه بعدی با قابلیت چندپردازشی نرم‌افزار MakePrintable

پس از اینکه تنظیمات را روی مدل سه بعدی انجام دادید، روی گزینه “Repair Model”کلیک کنید، نرم‌افزار شروع به نهایی‌کردن طرح سه بعدی خواهد کرد. بر خلاف دیگر نرم‌افزارهای سه بعدی‌ُسازی، نرم‌افزار ابری MakePrintable بر روی سرورهای قدرتمند با چندین GPU، تقسیم شده است که سرعت و قدرت عظیمی در پردازش نصیبتان خواهد کرد. (با اینترنت ایران کمی کار طول خواهد کشید!). خروجی‌هایی که می‌توانید بگیرید متنوع هستند: فرمت‌های مرسوم سه بعدی، فرمت گرافیکی مقیاس‌پذیر وکتور (Vector) و فایل G-Code برای پرینتر سه بعدی. البته امکان ارسال مستقیم فایل به پرینتر سه بعدی در همین مرحله هم وجود دارد.

| دانلود رایگان نرم افزار پرینتر سه بعدی |

آموزش اصلاح33 خطای فایل مدل سه بعدی پرینتر سه بعدی دانلود رایگان نرم افزار سه بعدی

آموزش اصلاح خطای 3فایل مدل سه بعدی پرینتر سه بعدی دانلود رایگان نرم افزار سه بعدی

نرم‌افزار سه بعدی‌سازی MakePrintable رایگان است

با ثبت‌نام در سایت نرم‌افزار MakePrintable امکان سه بارگذاری رایگان مدل سه بعدی امکان‌پذیر ‌می‌باشد. پس برای استفاده بیشتر فقط نیاز به ثبت‌نام دوباره است (بهتر است در گوگل free temporary email را جستجو کنید تا بتوانید بسرعت چند ایمیل موقت بسازید). بر طبق گفته‌های مدیر عامل شرکت سازنده، این نرم‌افزار به طور مداوم در حال بروزرسانی است و قرار است در آینده با پروژه «ماموت» ادغام شود: نرم‌افزار ابری بسیار قدرتمندی که امکان پردازش و اصلاح مدل‌های سه بعدی واقعا پیچیده را در بازه زمانی سی ثانیه تا دو دقیقه‌ میسر خواهد کرد.

نکته: کاربران حرفه ای میتوانند از نرم افزار رایگان مش میکسر برای اصلاحات فایل سه بعدی پرینت نیز استفاده کنند ولی رابط کاربری پیچیده این نرم افزار نیاز به آموزش جداگانه ای دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین