» 3DPE » تندیس عظیم فلزی چاپ شد
پرینت سه بعدی

تندیس عظیم فلزی چاپ شد

هنرمند خلاق از پرینتر سه بعدی برای ساخت مجسمه استفاده کرد. برای اینکه ثابت شود پرینترهای سه بعدی رومیزی قادر هستند مفاهیمی بزرگتر از استاندارد خود را چاپ کنند، مجسمه زیبایی با نام Mermaid (حوری دریایی) زینت بخش یکی از دانشگاه آلمان خواهد شد.

این مجسمه شبه انسانی توسط هنرمند مشهور آلمانی «Julian Voss-Andreae» خلق شده است. در واقع این پیکره حاصل پژوهشی جامع در تلفیق هنر و چاپ سه بعدی است. آندره، علاقه زیادی به ساختن اجسام الهام بخش و ارگانیک دارد. او اغلب فرمهای فیگوراتیو انسانی در بافتهایی متفاوت را در پیکره هایش توصیف میکند. مجسمه Mermaid نیز چیزی غیر از این نیست.

برای نمایش فیگور نشستن زنانه، این مجسمه کاملا توخالی و با ساختاری شبکه ای (Voronoi style) ساخته شد.

قالب مجسمه به خاطر دوام طولانی و راحتی نگهداری برنزی است و منظور از دوام هدف گذاری برای رشد طبیعی گیاهان روی پیکر این مجسمه است.

پرینت سه بعدی مجسمه هنری مقیاس بزرگ در جهان رو به افزایش است زیرا طراحیهای بسیار پیچیده را با دقت و سرعت به واقعیت تبدیل میکند.

آندره درباره استفاده از چاپگر سه بعدی می‌گوید:

من اولین پرینتر سه بعدی خود را سال ۲۰۱۴ خریدم. وقتی که تکنولوژی FDM برای استفاده همگانی تازه باب شده بود و محدود به دستگاههای کوچک و ارزان میشد. سال بعد پرینتر سه بعدی فلزی گرانقیمتی تهیه کردم. پس از آن اغلب طراحیهای فلزی من با برش لیزر تکمیل میشد.

من معتقدم چاپگر سه بعدی موجود متفاوت و پیچیده ای است و تسلط بر پیچ و خم کار و چرخه فیدبکهایش برای من هنرمند کمی زمان برد! اما واقعا ارزشش را داشت چون فناوری های جدید و خلاقیت بیشتری به من اعطا کرده است؛ من هنوز هنرم را به همان شکل قبل کار میبرم، فقط روند کار دقیقتر و سریعتر شده است.

چاپ سه بعدی مجسمه بزرگ شهری

برای ساخت این پیکره عظیم، آندره آلمانی ۸ پرینتر سه بعدی Luzbot Taz 3D را برای پروتوتایپ مجسمه به کار گرفت. او آنها را به صدها قسمت کوچکتر تقسیم شد و پرینترهای سه بعدی دسته های چندتایی را با زمان تقریبی ۱۰۰۰۰ ساعت چاپ کردند.

 

پرینت سه بعدی
فیلامنت PLA با پوشش سرامیکی

فرآیند ساخت قالبهای مجسمه شبیه به ریخته گری لاست واکس (متد مرسوم ساخت پیکره) بود. همچنین روند بستر ساخت چاپگر سه بعدی تا فیگور نهایی طرح به آسانی امکان پذیر گردید.

بافت طرح نهایی با فیلامنت PLA بوسیله چاپگر سه بعدی Taz 3D انجام شد. سپس آندره پوششی از متریال سرامیک روی آن قرار داد؛ بنابراین با حرارت فیلامنت ذوب گردیده و حجمی توخالی بدست آمد. سپس این حفره ها با برنز مذاب پر شد. با سرد شدن برنز، پوشش سرامیک دور ریخته شد.

در آخرین مرحله قطعات برنزی با دقت به یکدیگر جوش خورد و با دستگاه ساب شنی به طرز زیبایی صیقل داده است.

آندره با هیجان از روند کار پرینتر سه بعدی مجسمه میگوید:

من قبلا تجربه استفاده از فیلامنت PLA برای قالبگیری مستقیم فلز را داشتم بنابراین ساخت آخرین مجسمه برایم مثل آب خوردن بود؛ خیلی لذت بردم! واقعا روند طراحی هنری به طرز چشمگیری گسترش یافته است. پرینتر سه بعدی وسیله ای برای بالا بردن بصیرت هنری است. اکنون من می خواهم از یک فناوری متفاوت چاپ سه بعدی استفاده کنم که عمیقا با نیازهایم در دقت رزولوشن و امکان حذف بافت ساپورت (نگهدارنده) قسمت های معلق طراحیهای من سازگار است.

و این همه ماجرای آندره آلمانی نیست. او هم اکنون روی چندین پروژه عظیم مجسمه کار میکند: کوچکترینشان ۱۰ فوت طول دارد! این پیکره ها هم قالب برنزی دارند اما فناوری چاپ سه بعدی متفاوت است و از ماشین وُکسل جت (Voxeljet machine) استفاده میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین