نماد سایت 3D Printer | پرینتر سه بعدی

معرفی فیلامنت درخشان در تاریکی (متریال شب نما)

فیلامنت شب نما

ویژگی خاص این نوع متریال جذاب پرینت سه بعدی از نام آن پیداست: اشیای چاپ شده با این فیلامنت، وقتی مدتی در معرض یک منبع نوری باشند، پس از آن در تاریکی، هاله نوری زیبایی از خود ساطع می‌کنند که واقعا شگفت انگیز است. با توجه به نوع متریال؛ رنگهای سبز، آبی، قرمز، زرد، صورتی و پرتقالی یا رنگین کمانی (چند رنگ) قابل خرید است. ترموپلاستیک فیلامنت درخشان در تاریکی (Glow-in-the-dark 3D printer filament) معمولا از نوع فیلامنت PLA باشد.

این فیلامنت عمدتا با ترکیب شیمیایی پلی کاکتیک اسید (پی اِل اِی) دارای مواد جاذب و ساطع کننده نور UV مثل strontium aluminate، zinc sulfide، calcium sulfide هستند که باعث میشوند تششع UV خورشید را ذخیره کرده و در تاریکی بصورت نور مرئی بازتاب دهند.

shining filament
shining filament
shining filament
shining filament
shining filament
shining filament
فیلامنت درخشان
فیلامنت درخشنده

Glow in the Dark Filament

راهنمای فیلامنت حساس به نور:

از فیلامنت درخشان تاریکی در خارج از ایران برای جشن هالووین استفاده زیادی می‌شود، همچنین کاربرد خوبی بعنوان هشداردهنده‌ نوری در موقعیت‌های تاریک دارد. در ایران می توانید از آن برای هدیه به دوستانتان، ساخت اسباب بازی خلاقانه، آباژور اتاق خواب، دیوار آویز تزیینی یا هر ابتکار جذاب دیگر استفاده کنید.

فروش فیلامنت

نکته: چون این فیلامنت دارای ترکیبات کلسیم سولفید یا زینک سولفید و شبیه آن است (جهت درخشان کردن)؛ ممکن است با استفاده مداوم، نازل چاپگرتان دچار گرفتگی یا فرسایش بالایی شود.

فیلامنت

تصویر مدل سه بعدی چاپ شده با فیلامنت درخشنده

ویژگیهای فیلامنت حساس به نور (شب نما) چاپگر سه بعدی:

لطفا نظرات و مطالب تکمیلی درباره فیلامنت شب نما را بنام خودتان در بخش کامنتینگ مطرح کنید.

خروج از نسخه موبایل