» 3DPE » ۳۶ پرینتر سه بعدی بزرگ و گرانقیمت جهان
گینس

۳۶ پرینتر سه بعدی بزرگ و گرانقیمت جهان

گرانترین چاپگرهای سه بعدی جهان را میشناسید؟ و معمولا باید بزرگترین هم باشند! اینجا برای شما لیستی از ۳۶ چاپگر بزرگ و گران حال حاضر دنیا را آماده کرده ایم.

در ابتدا، کل داستان پرینترهای سه بعدی در مورد چگونگی ساخت اجسام کوچک و ظریف و پیچیده شکل گرفته بود (فناوری SLA). ولی با ظهور فناوری FDM تحولات به طرز چشمگیری افزایش یافت؛ در صنعت چاپ سه بعدی، یک روند اصلی در مورد بزرگ شدن نیز می باشد.

اینجا ما بزرگترین چاپگرها را به همراه  قابلیتهای آنها به صورت لیستی در آورده ایم. در حالی که برخی از آنها برای همگان در دسترس و بعضی دیگر تنها به صورت انحصاری و برای تحقیقات موجودند.

مسلما این ویژگی خاص، محل استفاده این دستگاه های بزرگ را مشخص می کند. چون از برخی در ساخت وسایل خانه، ماشین و هواپیما استفاده شده است.

اندازه های بزرگ با برچسب قیمت بالا همراه هستند. در زیر برخی از دستگاه های چاپ در دسترس را نسبت به قیمت از بالا به پایین آورده ایم. برخی از چاپگرها هم بودند که نیاز به توضیح تولید کننده داشتند و به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات جامع، در لسیت پایین نامی از آنها نبردیم.

۱- D-Shape

رکورد گینس

ظرفیت ساخت: بینهایت (به لحاظ نظری)

ابعاد ساخت: بینهایت (به لحاظ نظری)

موجودی بازار: غیرتجاری (پژوهشی)

شرکت تولید کننده: Monolite UK

فرآیند: Binder Jetting

از زمان اختراع چاپگر سه بعدی D-Shape، از نام «انریکو دینی» به عنوان یکی از اصلی ترین افراد در پشت ایده اصلی این تکنولوژی نام برده می شود. تکنولوژی که هم اکنون جزو اصلی ترین ابزار در تحقیقات آژانس فضایی اروپا برای ساخت اقمار مصنوعی با استفاده از خاک ماه است.

 این چاپگر بزرگ مانند بسیاری دیگر از دستگاههای مشابه از طریق اکستروژن کار نمی کند بلکه از روشی به نام «بایندرجتینگ» استفاده می کند که در آن یک ماده مایع به صورت انتخابی (توسط پرتو لیزر) برای متصل کردن ذرات یک ماده پودر مانند استفاده می شود. این روش، آزادی عمل بیشتری در ساخت اجسام هندسی نسبت به بقیه تکنولوژی ها به دست می دهد.

۲-Infinite-Build

 

stratasys

ظرفیت ساخت: بینهایت (به لحاظ نظری)

ابعاد ساخت: بینهایت (به لحاظ نظری)

موجودی بازار: غیرتجاری (پژوهشی)

شرکت تولید کننده: Stratasys

فرآیند: Fused Deposition Modeling

این پرینتر در فرایند ساخت یک نکته اصلی را رعایت می کند: از کناره ها چاپ می کند! این روش با کج کردن تمام پروسه چاپ انجام میشود به گونه ای که محور Z به طور کامل تبدیل به محور X می شود. بنابراین، با بهره بردن از یک تسمه نقاله، قطعاتی که توسط این دستگاه ساخته می شوند به لحاظ نظری می توانند دارای طول یا ارتفاع نامحدود باشند.

شرکت Stratasys از این پروژه در سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد، هر چند تحقیقات بر روی آن از ۱۰ سال پیش با همکاری کمپانی بویینگ آغاز شده بود.

متریال این پرینتر سه بعدی شامل ساختار ریز گرانولار (pellet form) می باشد که برای دستگاهی با بازوی رباتیک و در این اندازه اتفاق عجیبی نیست.

۳- Winsun

رگورد گینس

ظرفیت ساخت: ۲۴۰۰ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۴۰x10x6.0 متر

موجودی بازار: غیرقابل فروش (خدمات دهنده)

شرکت تولید کننده: Winsun

فرآیند: Concrete Deposition

یکی از بزرگترین پرینترهای سه بعدی متعلق به شرکت چینی Winsun است که در چندین پروژه بزرگ ساخت و ساز ساختمان های پنج طبقه استفاده شده است.

صاحب شرکت و این چاپگر سه بعدی بزرگ، آقای Ma Yihe است. او معتقد است استفاده از پرینترهای سه بعدی، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است. در واقع دستگاه او با استفاده از مخلوط سیمان سریع خشک شونده و مواد بازیافتی کار می کند.

جالب است که هم دفتر شرکت و هم مرکز تحقیقات این شرکت با استفاده از این تکنولوژی ساخته شدند که کل ساخت آن حدود یک ماه به طول انجامید.

۴- BetAbram P1

گینس

ظرفیت ساخت: ۳۷۰ مترمکعب

ابعاد ساخت: ۱۶x8.2×2.5  متر

موجودی بازار: موجود (قیمت متغیر)

شرکت تولید کننده: BetAbram

فرآیند: Concrete Deposition

هدف این شرکت ساخت و ساز به صرفه در نقاطی از جهان است که یا دچار بلایای طبیعی شده اند و یا با فقر دست به گریبان هستند. اگر چه تمرکز آنها بر روی ساخت خانه است اما آنها مدعی هستند که از این تکنولوژی می توان در ساخت تجهیزات پزشکی نیز بهره برد.

در کنار مدل P1 یک شرکت اسلوونیایی نیز پیشنهاد ساخت مدل های کوچکتر به نام های P2 و P3 را داده است. طبیعتا P3 که کوچکترین مدل محسوب می شود هنوز یک پرینتر سه بعدی بسیار بزرگ است. این مدل دارای ابعاد ۱۳ در ۷٫۲ در ۸٫۲ فوت است و قیمت آن حدود ۱۴ هزار دلار برآورد می شود.

۵- BigDeltaWASP

رکوردهای گینس

ظرفیت ساخت: ۳۷۰ متر مکعب

موجودی بازار: غیرقابل فروش (خدمات دهنده)

شرکت سازنده: WASP

فرآیند: Ceramic Deposition

ویژگی های این پرینتر سه بعدی چیست؟

شرکت WASP هدف خود را در نام کامل خود آورده است. پروژه ذخیره سازی پیشرفته در جهان. آنها امیدوارند از طریق چاپهای سه بعدی پیشرفته، توسعه پایدار و تولید داخلی را تشویق کنند.

این چاپگر بخشی از پروژه ای خاص به نام “صفر مایل” است که در آن تلاش می شود تا از مواد در دسترس همچون خاک برای ساخت و ساز استفاده شود. این روش ساخت و ساز، سریع و ارزان و با صرف کمترین انرژی انجام می گیرد. به علاوه، هیچ یک از اجزای دستگاه بیشتر از ۳ متر طول ندارد و در نتیجه پرینتر سه بعدی به راحتی قابل حمل است.

۶- Imprimre

گینس

ظرفیت ساخت: ۲۳۰ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۵٫۸x6.0x6.3 متر

موجودی بازار: قیمت ۲۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا

شرکت تولید کننده: Imprimere

فرآیند: Concrete Deposition

این شرکت سوییسی می خواهد در روند ساخت و ساز تغییر شگرف ایجاد کند. ماموریت آنها کاهش هزینه ها و حذف ناسازگاری ها در یک روند کاملا خودکار است.

مدل ۲۱۵۶ متعلق به یکی از بزرگترین مجموعه های پرینترهای سه بعدی است. هر کدام از دستگاه های این مجموعه نه تنها توانایی چاپ با بتن را دارند بلکه به عنوان آسیاب، خردکننده و اسکن سه بعدی نیز استفاده می شوند. به علاوه چاپگر ۲۱۵۶ می تواند در مسیری به طول ۷۰ متر حرکت کند.

با توجه به اندازه عظیم این دستگاه، جای تعجب ندارد که این چاپگر به همراه SonicLayer 7200 به عنوان گرانترین پرینتر سه بعدی موجود در جهان معرفی شود.

مقاله مرتبط: برترین چاپگرهای سه بعدی فلزی رومیزی و صنعتی جهان

۷- BAAM

گینس

ظرفیت ساخت: ۲۵ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۶٫۱x2.3×1.8 متر

موجودی بازار: غیرقابل فروش (خدمات دهنده)

شرکت تولید کننده: Cincinnati Inc

فرآیند: Fused Deposition Modeling

اما مشخصات این پرینتر بزرگ چیست؟

BAAM یک نوع کاملا خاص از دستگاه تولید است که توانایی چاپ قاب کامل یک ماشین را تنها در یک چرخه داراست. در حقیقت این دستگاه بود که شبه مدل ماشین Satri را برای حمل و نقل محلی ساخت.

این پلتفرم توسط شرکتهای Cincinnati Inc و Oak Ridge National Labs توسعه داده شد و به عنوان یکی از اولین پرینترهای سه بعدی صنعتی در جهان محسوب می شود. اما آنچه وجه تمایز واقعی این دستگاه برشمرده می شود، سرعت آن است. با توجه به دقت و حجم بالای تولید این دستگاه، استفاده از ۳۸ پوند مواد در ساعت، خصیصه بسیار بزرگی است.

۸- ErectorBot 2076 LX

گینس

ظرفیت ساخت: ۲۴ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۶٫۱x2.1×1.8  متر

موجودی بازار: قیمت ۴۶ هزار دلار آمریکا

شرکت تولید کننده: ErectorBot

فرآیند: Fused Deposition Modeling

این شرکت کالیفرنیایی مدل های زیادی از پرینتر سه بعدی را ارایه می دهد. هر مدل، از جمله مدل ۲۰۷۶ LX، دارای لیستی از ویژگی ها هستند. اول و مهم تر از همه طراحی جرثقیلی این دستگاه است که از سیستم ثابت کارآمدتر است. یک ویژگی مهم دیگر توانایی تبدیل آن به سیستم CNC است که باعث کاهش هزینه ها میشود.

با توجه به مونتاژ سریع، سرعت، تمیزی و راحتی کار، این پرینتر سه بعدی یکی از ارزان ترین ها در سطح خود می باشد.

۹- KamerMaker

گینس

ظرفیت ساخت: ۱۴ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۲٫۰x2.0x3.5 متر مکعب

موجودی بازار: غیرقابل فروش (خدمات دهنده)

شرکت تولید کننده: DUS Architects

فرآیند: Fused Deposition Modeling

Kamer Maker به هلندی یعنی اتاق ساز! چه چیز بیشتری می توان گفت؟

این چاپگر سه بعدی یکی از اولین تولید کننده ها در جهان بود. این فناوری پیشرو حاصل همکاری تعدادی شرکت است که همه توسطDUS Architects هدایت می شوند.

پروژه کنونی این شرکت Canal House در آمستردام است که شامل خانه ای با ۱۳ اتاق می شود که همگی توسط این چاپگر عظیم چاپ شده اند.

۱۰- Sciaky Ebam 300

ترینها

ظرفیت ساخت: ۸٫۵ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۵٫۸x1.2×1.2 متر مکعب

موجودی بازار: موجود

شرکت تولید کننده: Sciaky

فرآیند: Electron Beam Additive Manufacturing

شرکت آمریکایی Scaiky از سال ۱۹۵۷ تجهیزات جوشکاری پرتو الکترونی تولید می کند. با این تجربه بالا، جای تعجب نیست که آنها توانستند به تکنولوژی چاپ سه بعدی ورود کنند و نتیجه این می شود که در خط تولید دستگاه های EBAM به بزرگترین مدل آنها یعنی مدل ۳۰۰ برخورد می کنیم.

فراموش کنید که این پرینتر سه بعدی در لیست شماره دهم است. به عنوان یک پرینتر سه بعدی متریال فلزی عظیم جزء اولین ها محسوب میشود. به علاوه بسیار سریع است. به لطف استفاده از ۱۵ پوند فلز در ساعت این شرکت ادعا می کند که می تواند ساختار یک هواپیمای ۱۰ فوتی را در تنها ۴۸ ساعت تولید کند.

۱۱- Voxeljet VX4000

ترینها

ظرفیت ساخت: ۸ متر مکعب

ابعاد ساخت:   ۴٫۰x2.0x1.0متر

موجودی بازار: موجود (قیمت متغیر)

شرکت تولید کننده: Voxeljet

فرآیند: Binder Jetting

طبق گفته شرکت سازنده، این دستگاه بزرگترین چاپگر سه بعدی صنعتی در تولید مدلهای شنی (بایندرجتینگ) است. با این حال در واقع این دستگاه با مواد دیگر نیز کاربرد دارد زیرا همانند چاپگر D-Shape از سیستم Binder Jetting البته همراه نوار نقاله بهره می برد.

این دستگاه برای تولید انبوه طراحی شده است. چه اجسام با حجم بسیار بالا باشد چه اجسام کوچک، این پرینتر سه بعدی توانایی کار دارد. این عمل به دلیل سیستم های چندگانه ای است که به راحتی حمل و نقل ریلی را انجام میدهند.

۱۲- Mille HD

ترین

ظرفیت ساخت: ۵٫۷ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۱٫۵x3.0x1.2 متر

موجودی بازار: قیمت ۱۲۸ تا ۱۴۳ هزار دلار آمریکا

شرکت تولید کننده: Millebot

فرآیند: Deposition

از آنجا که قرار دادن یک دستگاه در کانتینر حمل و نقل کافی نیست، این شرکت با پلتفرم HD خود پیشنهادهای تازه ای دارد؛ این پرینتر سه بعدی از فرایندهای ترکیبی و افزایشی بهره می برد. به اینها ابزاری مانند اکسترودر، لیزر، پلاسما و اسپیندل را اضافه کنید.

بازه قیمتی مذکور شامل مدل های پایه ای ۲۰ تا ۴۰ فوت می شود البته بدون هیچ گزینه اضافی. در مقابل، یک دستگاه ۴۰ فوت با تمام گزینه ها چیزی حدود ۲۵۰ هزار دلار قیت دارد. همینظور با سفارش خاص می توان فضای آن را بزرگتر نیز کرد.

۱۳- RPM Innovation 557

رکورد گینس

ظرفیت ساخت: ۵ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۱٫۵x1.5×2.1 متر

موجودی بازار: غیرقابل فروش (خدمات دهنده)

شرکت تولید کننده: RPM Innovation

فرآیند: Laser Deposition

دومین پرینتر سه بعدی متریال فلز در لیست را شرکت RPM Innovation ارایه میکند. تمرکز اولیه آنها بر روی کار با سیستم ذوب و رسوب با لیزر است که در آن لیزر با قدرت بالا فلز را ذوب و سپس رسوب می دهد.

این چاپگر بزرگترین مدلی است که این شرکت تولید کرده است و دارای ویژگی هایی کاربردی است که شامل پلتفرم چرخشی، بسته بندی یا مهر و موم و اتمسفر قابل کنترل است.

۱۴-   ۳D Platform Excel

رکورد گینس

ظرفیت ساخت:  ۳٫۷ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۱٫۲x1.2×2.4 متر

موجودی بازار: قیمت از ۴۵۰ هزار تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار آمریکا

شرکت تولید کننده: ۳D Platform

فرآیند: Fused Deposition Modeling

سری Excel چاپگرهای سه بعدی برای پاسخ به نیازهای خاص است. ابعاد ذکر شده در بالا تنها حداقل اندازه است و این ابعاد می تواند تا ۱۳ در ۳۲۸ در ۱۳ فوت نیز برسد. در حقیقت کافی است شما طراحی را به ماشین بدهید تا با طول بینهایت آن را برای شما تولید کند!

سایر ویژگی های آن عبارتند از بندهای متحرک و زیاد و همچنین مدل های متعدد محفظه آن. با این همه ویژگی بازه قیمتی بالای آن اصلا جای تعجب ندارد.

پلتفرم ۳D همچنین تعداد بالایی از پرینترهای سه بعدی استاندارد را ارایه می دهد که بزرگترین آنها Workbench Xtreme با ۳۷ فوت اندازه است.

۱۵- MASSIVit 1800

ترینها

ظرفیت ساخت: ۳٫۱ متر مکعب

ابعاد ساخت:  ۱٫۸x1.5×1.2متر

موجودی بازار: موجود ( قیمت متغیر)

شرکت تولید کننده: MASSIVit 3D 

فرآیند: Gel Dispensed Printing

این کمپانی دارای یک تکنولوژی انحصاری است که به آن GDP گفته می شود که در آن یک ماده ی ژل مانند بسط داده شده و سپس به سرعت توسط UV اشباع می شود. در نتیجه این پرینتر سه بعدی می تواند اجسام بسیار بزرگ با وزن بسیار کم را در زمانی کوتاه تولید کند. این شرکت مدعی است که می تواند یک انسان را در اندازه های واقعی در کمتر از ۵ ساعت چاپ و تولید کند.

۱۶- The Box

ترینها

ظرفیت ساخت: ۲٫۴ متر مکعب

ابعاد ساخت:  ۱٫۵x1.1×1.5متر

موجودی بازار: موجود قیمت ۳۱۰ هزار دلار آمریکا

شرکت تولید کننده: BLB Industries

فرآیند: Fused Granular Farbrication

ساخت این چاپگر سه بعدی به عنوان سرگرمی دو دانش آموخته و کارآفرین سوئدی به نامهای «کیم برگدال» و «جیکوب لوندین» آغاز شد. هم اکنون در کنار چند شریک دیگر، شرکت BLB یکی از بزرگترین شرکتهای پخش پرینتر های سه بعدی بزرگ و سریع است.

مطلب مرتبط: شکستن رکورد گینس با پرینت سه بعدی مجسمه ۳٫۶ متری

شعار آنها “در جایگاه ویژه فکر کن” است. در واقع به این اشاره می کند که این پرینتر در عین انجام کارهای پیچیده، روند آنرا برایتان ساده کرده است.

۱۷- SonicLayer 7200

بزرگترینها

ظرفیت ساخت: ۲٫۱ متر مکعب

ابعاد ساخت:   ۱٫۵x1.5×0.91متر

موجودی بازار: قیمت ۲۵۰۰۰۰۰ هزار دلار  آمریکا

شرکت تولید کننده: Fabrisonic

فرآیند: Ultrasonic Additive Manufacturing

فناوری UAM استفاده از امواج برای اتصال لایه های فلزی با هم است. به عبارت دیگر، این دستگاه از امواج صوتی بهره میبرد که باعث نیاز کمتر به درجه حرارت می شود زیرا در این حالت دمای اطراف به طرز چشمگیری کمتر از نقطه ی ذوب است. اساسا در این روش از هر راه کم هزینه و پر سودی استفاده می شود.

قیمت میلیونی این پرینتر سه بعدی باعث می شود که این دستگاه در کنار Imprimeres 2156  در صدر گرانترین های لیست ما قرار بگیرد. البته این به لطف تکنولوژی پیچیده و منحصر به فرد آن است.

۱۸- Exone Exerial

3d printer

ظرفیت ساخت: ۱٫۶ مترمکعب

ابعاد ساخت: ۲٫۲x1.2×0.60 متر

موجودی بازار: (موجود قیمت متغیر)

شرکت تولید کننده: Exone

فرآیند: Binder Jetting

بزرگترین پرینتر سه بعدی این شرکت آمریکایی طبق کاتالوگ ارائه شده، این دستگاه است. البته این شرکت خط تولید بالایی دارد و همین باعث می شود بفهمیم که چرا سری Exreials توانایی وصل شدن به هم و مونتاژ گروهی را دارند!

موضوع کلیدی در این چاپگر، توانایی تولید نمونه هایی با شن است که در این زمینه با Voxelijet VX4000  قابل مقایسه است. چرا که هر دو از یک نوع فرایند بهره می برند.

۱۹- Tractus3D T3500

3d printer

ظرفیت ساخت: ۱٫۵ متر مکعب

موجودی بازار: قیمت ۳۵ هزار دلار آمریکا

شرکت تولید کننده: Tractus3D

فرآیند: Fused Deposition Modeling

این شرکت به صورت حرفه ای مشغول تولید پرینترهای سه بعدی آسان کار و ارزان قیمت است و مدل T3500 نیز از این موضوع مستثنا نیست. با وجود رتبه نوزدهم در لیستمان، این دستگاه یکی از بزرگترین پرینترهای سه بعدی در دسترس و موجود در بازار است.

۲۰- The Atlas

3dprinter

ظرفیت ساخت: ۱٫۴ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۱٫۱x1.1×1.2 متر

موجودی بازار: قیمت از ۵۰ تا ۹۰ هزار دلار

شرکت تولید کننده: Titan Robotics

فرآیند: Fused Deposition Modeling

مدل اطلس پرچمدار محصولات شرکت Robotics است و مانند تمام دستگاه های تولید این شرکت از دو ویژگی بهره می برد: کیفیت و دوام.

این چاپگر سه بعدی را می توان با چند گزینه مختلف خریداری کرد. به عنوان مثال، مشتری می تواند محفظه گرم شونده به آن بیافزاید که با آن از فیلامنتهایی مانند ABS یا PC نیز استفاده کند. همینطور گزینه ای برای اکستروژن دوگانه (دو نازل) وجود دارد.

آخرین مدل این شرکت The Cronus نام دارد که با سایز ۷۲ در ۳۰ در ۲۰ فوت از اطلس کمی کوچکتر است اما با اضافه کردن ابزار جدید برای کارهای پیچیده تری رونمایی می شود.

۲۱- Optomec Lenz 850-R

3dprinter

ظرفیت ساخت:  ۱٫۲ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۰٫۹x1.5×0.9 متر

موجودی بازار: قیمت یک میلیون و دویست هزار دلار

شرکت تولید کننده: Optomec

فرآیند: Laser Engineered Net Shaping

همانند فرایند لیزر، این فرایند نیز با ذوب کردن فلز از طریق لیزر و به هم چسباندن لایه به لایه عمل می کند. اگر بتوانید این کار را در یک محفظه بسته انجام دهید، آن وقت شما یک ۸۵۰-R دارید. به علاوه این پرینتر سه بعدی، قابلیت اضافه کردن بخشهای جدید و تعمیر جسم آماده را دارا است.

با وجود رتبه ی ۲۱ در بین بزرگترینها، این پرینتر رتبه سوم را در گرانترین ها دارد که احتمالا به دلیل فناوری منحصر به فرد لنز آن است.

۲۲-CoLiDo Mega

3d printer

ظرفیت ساخت: ۱٫۲ متر مکعب

موجودی بازار: قیمت ۲۶ هزار دلار

شرکت تولید کننده: CoLiDo

فرآیند: Fused Deposition Modeling

از بین محصولات متنوع و متعدد این شرکت مدل Mega راه حلی مناسب و ارزان قیمت است.

این چاپگر سه بعدی به دو دلیل منحصر به فرد است. اول این که یکی از معدود پرینترهای دلتا در این لیست است و دوم این که قاب آلومینیوم آن باعث سبکی و مقاومت در مقابل ارتعاش های ناشی ار چاپ می شود.

۲۳- The Mammoth

3d printer

ظرفیت ساخت:  ۱٫۲ متر مکعب

ابعاد ساخت:  ۲٫۱x0.70×0.80 متر

موجودی بازار: غیرقابل فروش (خدمات دهنده)

شرکت تولید کننده: Materialise (Mammoth)

فرایند: Stereolithography

شرکت ماموت تنها شرکتی در لیست است که از استریولیتوگرافی (پرتو لیزر و متریال رزین) بهره می برد. شاید دانستن این که این فرایند بسیار گران قیمت است، از تعجب شما بکاهد. با این وجود، این امر باعث نشده که کمپانی مشهور و بزرگ Materialize که ۱۳ شرکت بزرگ پرینترهای سه بعدی را با مرکزیت بلژیک اداره میکند، از آن صرف نظر کند.

با این که این فرایند بیشتر برای تولید جواهرات و دندانپزشکی استفاده می شود اما آنها از این دستگاه در صنعت خودرو و جاهای دیگر نیز بهره می برند.

۲۴- Trust XL Pro

 

ابعاد ساخت: ۱۰۰۰*۷۰۰*۷۰۰ میلیمتر

شرکت تولید کننده: ۳DPE |توسعه گران بعد سوم |

فرایند: Fused Deposition Modeling

شرکت ایرانی سازنده این مدل پرینتر سه بعدی، مالک همین سایتی است که دارید مطلبش را میخوانید. بزرگترین پرینتر سه بعدی ایران. امکانات این دستگاه شامل اکسترودرهای دوگانه، ساختار فلزی شاسی و بدنه، سیستم حرکتی دقیق محورها با استاندارد بال اسکرو ریل واگن، سیستم بازیابی پرینت و گارانتی می باشد.

پرینتر3بعدی صنعتی

۲۵- BigRep ONE

3d printer

ظرفیت ساخت: ۱ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۱٫۰x1.0x1.0 متر

موجودی بازار: موجود (قیمت متغیر)

شرکت تولید کننده: BigRep

فرایند: Fused Deposition Modeling

 مدل اصلی در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد که همچنان جزو محبوب ترین پرینتر های سه بعدی تجاری است. چرا که طراحی ساده و پلتفرم باز آن اجازه چاپ مستقیم را می داد.

مطلب مرتبط: دانلود ۱۰ مدل اژدها برای پرینتر سه بعدی

در حال حاضر نسل سوم آنها کمی ارتقا یافته است و دارای دو مدولار مجزا برای اکستروژن دوگانه قابل انعطاف و همچنین اکسترود هوشمند می باشد. البته شرکت Bigrep مدل جدیدی به نام Studio ارایه داده است که کمی کوچکتر از مدل قبلی است و هدف آنها پایین آوردن قیمت بوده است.

۲۶- Cheetah

3dprinters

ظرفیت ساخت: ۱ متر مکعب

ابعاد ساخت:  ۱٫۰x1.0x1.0 متر

موجودی بازار: قیمت ۱۰ هزار دلار

شرکت تولید کننده: Fouche 3D Printing

فرایند: Fused Deposition Modeling

مدل «چیتا» اختراع «هنس فوچ»، مخترع و مهندس اهل آفریقای جنوبی است. نام آن نشان دهنده سرعت بالای آن است که ۱۰ برابر سریعتر از دستگاه های FDM استاندارد است. این پرینتر سه بعدی، رزولوشن پایین تری دارد اما باعث نمی شود که از کارهای پیچیده و کارامد باز بماند. مثال تبلیغاتی آن ساخت قطعات یک دستگاه چمن زنی و جاروبرقی هستند.

۲۷- Moebyus Machines M3

3dprinters

ظرفیت ساخت: ۱ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۱٫۰x1.0x1.0 متر

موجودی بازار: قیمت ۱۸ هزار دلار

شرکت تولید کننده: Moebyus Machines

فرایند: Fused Deposition Modeling

همانند BigRep One، این دستگاه نیز از پلتفرم باز بهره می برد که باعث می شود کاربر بتواند فرایند را به طور کامل ببیند اما برخلاف One، سر دستگاه در بالا قرار دارد و چاپ به آرامی رو به پایین حرکت می کند.

۲۸- Hori Z100

گینس

ظرفیت ساخت: ۱ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۱٫۰x1.0x1.0  متر

موجودی بازار: موجود (قیمت متغیر)

شرکت تولید کننده: Beijing Huitianwei Technology

فرایند: Fused Deposition Modeling

این مدل بزرگترین در بین مدل های این شرکت چینی است که با نام HORI شناخته می شود. پلتفرم آن بر پایه راحتی و امنیت ساخته شده است. محفظه کاملا بسته آن اجازه کنترل مراحل چاپ را می دهد و یک کاربر مبتدی می تواند چاپ مستقیم را انجام دهد.

۲۹- DeltaWASP 3MT

پرینتر3بعدی

ظرفیت ساخت:  ۰٫۹۳ متر مکعب

موجودی بازار: موجود قیمت (متغیر)

شرکت تولید کننده: WASP  

فرایند: Clay Deposition

شرکت ایتالیایی WASP با قدرت بازگشته است؛ برخلاف پسرعموی بزرگترش، مدل ۳MT در بازار موجود است و ابزار قابل تعویض این چاپگر سه بعدی، برآورنده آرزوها است. این دستگاه بزرگ به همراه ۴ ابزار عرضه می شود: یک اکسترودر ساچمه ای، یک اکسترودر متراکم مانند خاک رس، یک ماشین فرزکاری و یک اکسترودر حرفه ای.

۳۰- Builder Extreme 2000

چاپگر بزرگ

ظرفیت ساخت: ۰٫۹۱ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۰٫۷۰x0.70×1.8 متر

موجودی بازار: قیمت ۲۴ هزار دلار

شرکت تولید کننده: Builder 3D Printers 

فرایند: Fused Deposition Modeling

این کمپانی هلندی با عرضه این پرینتر سه بعدی حرفه ای، بازاری پرمشتری با رنج قیمت پایین را هدف گرفته است. این چاپگر سه بعدی با دارا بودن اکسترودر دوگانه می تواند بدون وقفه صدها ساعت مداوم کار کند.

۳۱- The Aeroswift

رکورد گینس

ظرفیت ساخت: ۰٫۷۴ متر مکعب

ابعاد ساخت:  ۲٫۰x0.60×0.60متر

موجودی بازار: غیرقابل فروش (خدمات دهنده)

شرکت تولید کننده: Aerosud

فرایند: Selective Laser Melting

این تنها یکی از خدمات فراوانی است که توسط شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی ارایه می شود که از این طریق قطعات با کیفیت بالای هوا – فضا ساخته می شود. این دستگاه یک چاپگر متریال فلز است که توانایی کار با تیتانیوم را نیز دارد. در سال گذشته قطعاتی از هواپیما توسط این چاپگر ساخته شد و آزمایشها نشان داد که در امر هواپیمایی کاملا کارایی دارند.

۳۲- Leapfrog Xcel

گینس

ظرفیت ساخت:  ۰٫۶۵ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۰٫۵۴x0.52×2.3  متر

موجودی بازار: قیمت ۲۷ هزار دلار

شرکت تولید کننده: Leapfrog 

فرایند: Fused deposition Modeling

حالا این شرکت آلمانی یک دستگاه بزرگ برای عرضه دارد، The XceL. این پرینتر سه بعدی بزرگ با چند ویژگی خاص عرضه می شود که شامل اکسترودر دوگانه، محفظه بسته و سیستم کالیبراسیون خودکار است.

۳۳- Fortus 900mc

3dprinter

ظرفیت ساخت: ۰٫۵۱ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۰٫۹۱x0.61×0.91 متر

موجودی بازار: موجود ( قیمت متغیر)

شرکت تولید کننده: Stratasys

فرایند: Fused deposition Modeling

هیچ لیستی از پرینتر های سه بعدی غول پیکر کامل نمی شود، مگر اینکه Stratasys حضور پیدا کند! اگر شما می خواهید با موادی ترموپلاستیکی (فیلامنت) مانند نایلون را به سرانجام خوبی برسانید، پس به یک نمونه از این دستگاه نیاز دارید.

مطلب مرتبط: دانلود فایل ۲۰ گردنبند و گوشواره برای پرینتر سه بعدی

البته حجم ۹۰۰mc تنها یکی از بسیار مواردی است که این شرکت پیشنهاد می کند. شما تا حجم های بالا نیز حق انتخاب دارید که در آن صورت اندازه آن به ۳٫۳ در ۲٫۶ در ۱٫۶ فوت افزایش می یابد.

۳۴- I3D Innovation Multi512

big 3d printer

ظرفیت ساخت: ۰٫۵۱ متر مکعب

ابعاد ساخت:   ۰٫۸۰x0.80×0.80متر

موجودی بازار: قیمت ۶۵ هزار دلار

شرکت تولید کننده: I3D Innovation

فرایند: Fused deposition Modeling

ساخت یک شرکت فرانسوی که به صورت خانوادگی اداره می شود و در کار تولید پرینتر سه بعدی هستند! مهمترین محصول آنها همین مدل است که شامل ویژگی های تاثیرگذاری می باشد؛ اول و مهم تر از همه، قاب ساخته شده از فولاد آن است که مقاومت آن را در برابر چاپ های سریع و سنگین بالا می برد. به علاوه اکسترودر آن به طور کامل از فلز ساخته شده است.

۳۵- German RepRap X100

reprap

ظرفیت ساخت: ۰٫۵۱ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۱٫۰x0.80×0.60 متر

موجودی بازار: موجود (قیمت متغیر)

شرکت تولید کننده: German RepRap

فرایند: Fused deposition Modeling

نام «رپ رپ» را همه عاشقان چاپگر سه بعدی می شناسند؛ در واقع چاپگر سه بعدی تکنولوژی FDM با برند Reprap متولد شد و نوعی پیشکسوت محسوب می گردد. این شرکت آلمانی که در نزدیکی مونیخ قرار دارد، تعداد بالایی پرینتر سه بعدی عرضه می کند که بزرگترین آنها مدل X1000 است. چاپ با این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار است چرا که دارای محفظه بسته و تهویه مناسب است. همچنین به دلیل قابلیت اتصال به شبکه، شما نیازی به اتصال USB و یا مموری کارت پیدا نمی کنید.

۳۶- Merke IV

metal 3d printer

ظرفیت ساخت: ۰٫۱۷ متر مکعب

ابعاد ساخت: ۰٫۹۱x0.61×0.30 متر

موجودی بازار: غیرقابل فروش (خدمات دهنده)

شرکت تولید کننده: Norsk Titanium

فرایند: Rapid Plasma Deposition

این کمپانی می خواهد با استفاده از فرایند RPD، انقلابی در صنعت چاپ سه بعدی ایجاد کند. این عمل با ذوب شدن تیتانیوم در ابری از گاز آرگون اتفاق می افتد تا با سرعت و دقت لایه ها ساخته شوند. با توجه به مواد مورد استفاده و کیفیت بالای کار، احتمالا این روش برای ساخت قطعات هوا و فضا مناسب است.

خرید پرینتر3بعدی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست
پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین