» 3DPE » پروژه آخر هفته: پرینت سه بعدی مرغ مگس خوار مکانیکی
3d print

پروژه آخر هفته: پرینت سه بعدی مرغ مگس خوار مکانیکی

زمان آن فرا رسیده که آشیانه را ترک کنید و با ساخت یک وسیله تزئینی میز خود را به چالش بکشید. سازنده ای به نام «گرگ زوموالت» یک پرینت سه بعدی پیچیده با طرح مرغ مگس خوار مکانیکی طراحی کرده که به نوعی اسباب بازی خودکار محسوب می شود و شما نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

یکی از هزاران مزایای پرینت سه بعدی، توانایی ساخت هندسه های پیچیده در یک چاپ واحد است. همچنین شما می توانید تعداد زیادی قطعات کوچک تولید کنید که هر یک نقشی مهم در یک ساختار مکانیکی فوق العاده داشته باشند.

«گرگ زوموالت»، سازنده اهل اوکلاهاما که پیش از این صاحب یک شرکت نرم افزار و بازی های ویدیویی بود، اخیرا مدلی از یک مرغ مگس خوار مکانیکی را به اشتراک گذاشته است؛ این پروژه آزمونی برای سنجش توان پرینتر سه بعدی شماست اما با مشاهده نتیجه کار از این جادوی اتوماتیک لذت خواهید برد.

این مرغ مگس خوار مکانیکی یک پازل سه بعدی پیچیده است که به تعداد قابل ملاحظه ای قطعات پرینت شده نیاز دارد. سازنده تمام مدل را طوری طراحی کرده که همه قطعات آن قابل پرینت باشد به غیر از موتور کوچکی که وظیفه حرکت دادن پرنده را به عهده دارد.

قسمت هایی که باید پرینت سه بعدی شوند شامل بال ها و بدن پرنده، گل شکوفا، چرخ دنده های بسیار منظم و حتی قسمت پایه مدل میشود. زمانی که این پروژه را به پایان برسانید، هم خود شما و هم پرینترتان از یک جوجه تازه کار در آشیانه به یک عقاب بلندپرواز تبدیل میشوید.

برایتان جالب شد؟ احتمالا اینطور است… اینجا نگاهی می کنیم به پروژه این فوق العاده پرینت مرغ مگس خوار مکانیکی.

چاپ سه بعدی مرغ مگس خوار: وسایل مورد نیاز

3d print

در اینجا بیشتر کار را پرینتر سه بعدی رومیزی شما انجام می دهد. در حقیقت، این مجموعه پیچیده اتوماتیک از 97 قطعه چاپ سه بعدی جداگانه تشکیل شده است. تمام فایل های STL مربوط به این پروژه توسط سازنده در سایت Instructables.com قرار گرفته است.

او همچنین تصاویر CAD هر یک اجزا را در سایت به اشتراک گذاشته که با استفاده از Autodesk Fusion 360 تولید کرده است. مجموعه کامل فایلهای سه بعدی و راهنمای انگلیسی را در زیر دانلود کنید:

با این وجود، همان زمان که اکسترودر را به کار می اندازید، باید تعداد کمی وسیله اضافی نیز تهیه کنید.

  • موتور الکتریکی 16mm DC 6V 60RPM Speed Torque Gear Box
  • یک آداپتور 6 ولت DC
  • چهار عدد پد نمدی چسبان ( ضخامت 60 میلیمتری یا نازکتر)
  • فیلامنت PLA
  • روغن روان کننده

مونتاژ قطعات:

این پروژه شامل 97 قطعه پرینت شده است، بنابراین می توانید با گروهبندی بخش های مکانیکی بر روی بستر چاپ، بازدهی کار خود را بالا ببرید. آقای «زوموالت» مراحلی را برای مونتاژ قطعات بسیار زیاد این پازل تدارک دیده است. حواستان به رنگ فیلامنتی که برای هر یک از اجزاء به کار می برید باشد و این مسئله را به خصوص در مورد پرنده و گل در نظر داشته باشید.

اگر به ساخت مرغ مگس خوار مکانیکی علاقمند شده اید می توانید توضیحات کامل، فایل های STL و دستورالعمل مونتاژ را در سایت Instructables.com پیدا کنید.

تمام مراحل که در سایت Instructables موجود است، در مورد جزئیات مونتاژ فایل های STL توضیح می دهد. شما باید از قسمت پایه شروع کنید که موتور الکتریکی نیز در داخل آن نصب می شود. در ادامه قسمت های بدن و بال های پرنده قرار دارند و همینطور توضیحی در رابطه با چگونگی اتصال قسمت های پرینت شده به هم موجود است.

پروژه آخر هفته: پرینت سه بعدی آبنمای ژاپنی

در نهایت باید پرینت سه بعدی ساقه و کاسه گل را انجام دهید. پرینت سه بعدی گل و پرنده فرصت خوبی برای ابراز خلاقیت در انتخاب رنگ فیلامنت است.

3d print

طراح این مدل می گوید پیش از مونتاژ باید قطعات پرینت شده را از لحاظ اندازه و تناسب امتحان کرد و در صورت لزوم سمباده زد تا از کارکرد دقیق و درست آنها اطمینان حاصل شود. 

از آنجا که مرغ مگس خوار مکانیکی به صورت لوگویی ای مونتاژ می شود، سازنده پیشنهاد می کند که از سوهان 6mmx1 tap برای پرداخت کاری استفاده شود. او همچنین از روغن ژلاتینی برای چرب کردن چرخ دنده ها و همینطور فضای بین سطوح چرخان استفاده کرد.

بدون تردید این پروژه نیاز به صبر و زمان زیاد برای پرینت سه بعدی و مونتاژ دارد اما این مدل تزئینی، نمونه فوق العاده ای است از کوچکترین کارهایی که پرینتر شما می تواند انجام دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین