» 3DPE » چگونه یک گلدان کرک دار را پرینت سه بعدی کنیم
چاپ گلدان

چگونه یک گلدان کرک دار را پرینت سه بعدی کنیم

طراحی سه بعدی این مدل زیبا که در ادامه روش چاپ آنرا توضیح میدهیم،‌ توسط Mark Peeters انجام شده است. وی مجموعه کامل این گلدان جالب به همراه گلهای ضمیمه آنرا در سایت Thingivers جهت دانلود قرار داده است. در این مقاله می خواهیم فایل گلدان را برای پرینتر سه بعدی آماده کنیم. تمامی فایلها برای دانلود در ادامه متن آمده اند.

  • مرحله اول: دانلود فایل سه بعدی گلدان

مدل سه بعدی

این گلدان شامل تارهای بلند و نازکی میباشد که از یک طرف به سطح خارجی گلدان چسبیده اند. ضخامت و پهنای هر کرک به اندازه دو لایه چاپ است و نازل پرینتر باید برای هر رشته کرک از سطح دیواره گلدان دورتر برود. بسته به نوع فیلامنت و تنظیمات اسلایسر پس از اتمام چاپ، بافتی کرک مانند حاصل خواهد شد که بسیار جذاب است. با توجه به ساختار موها، امکان scale یا مقیاس دهی زیادی برای این مدل ندارید (چون اندازه کرکها نامتوازن میگردد)، بنابراین ما دو اندازه متفاوت از این مدل را جهت راحتی کار شما آماده کرده ایم. در زیر آنرا را دانلود کنید:

دانلود فایل گلدان

  • مرحله دوم: تنظیمات اسلایسینگ پرینت سه بعدی:

فایل سه بعدی

وقتی فایل سه بعدی این گلدان آماده شد، اندازه مناسب را انتخاب کرده و در نرم افزار Slicing دلخواه خود باز کنید. تنظیمات زیر را اعمال کنید:

  1. layer height برابر ۰٫۲ میلیمتر
  2. سرعت پرینت را کاهش دهید.
  3. تا حدود ۳ تا ۴ درصد امکان scale وجود دارد ولی زیبایی مدل اصلی را نخواهید داشت.
  4. حتما گزینه Print Preview را با دقت بررسی کنید.
  5. تنظیمات معمول دیگر با توجه به مدل چاپگر سه بعدی

در این آموزش ما از فیلامنت PLA استفاده میکنیم. این نوع متریال ارزانتر و شرایط چاپ ساده تری برای این مدل پیچیده فراهم میکند. اگر از کاربران حرفه ای هستید پیشنهاد میکنیم از فیلامنتهای درخشان در تاریکی استفاده کنید تا گلدان و تارهای زیبایش در تاریکی، درخشندگی بسیار جذابی داشته باشند.

فیلامنت را جاسازی کرده و پس از اطمینان از صحت تنظیمات، فرآیند چاپ را شروع کنید.

 

مرحله سوم: آماده سازی نهایی، پرینت سه بعدی گلهای ضمیمه و سیستم روشنایی

برای هرچه زیباتر شدن گلدان، بد نیست گلهای مکمل آن را نیز چاپ سه بعدی کنید. چاپ این مدل سختر از گلدان است و چالشی در سنجش میزان مهارت شما و قدرت چاپگر سه بعدی میباشد. فایل فرمت STL این مدل را از زیر دانلود کنید:

دانلود فایل سه بعدی گل برای پرینتر سه بعدی

برای اینکه تجربه جالبتری داشته باشید، یک کیت روشنایی LED نیز درون گلدان قرار دهید (اگر از فیلامنت درخشنده استفاده نکرده اید). گذاشتن این گلدان با گلها و چراغ درونش، روی میز در شب بسیار جذاب خواهد بود. | سفارش آنلاین خدمات پرینت سه بعدی بهمراه مشاوره رایگان |

فایل گلدان

دانلود رایگان مجموعه مدل۳بعدی گلدان >>

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین