» 3DPE » گردنبند نورانی (پرینت جواهرات)
گردنبد بدلی دست ساز

گردنبند نورانی (پرینت جواهرات)

هنرمند آلمانی «آنوک ویپرخت» فرد مشهوری در زمینه ابداع وسایل تکنولوژیک صنعت فشن است. او با پرینتر سه بعدی ایده های واقعا عجیبی را حقیقت بخشیده است، همچون پرینت سه بعدی لباس زنانه رباتیک با الهام از عنکبوت، چاپ سه بعدی لباس مجلسی زنانه رباتیک و لباس هوشمند سازنده دود برای سیگاریها!

حالا این مخترع اهل آلمان ایده جدیدی را تکمیل کرده است:

چاپ سه بعدی گردنبند هوشمند با الهام از گل آمارنطون.

گردنبند مجهز به LEDهای نورانی و مدار چاپی است که تماما با پرینتر سه بعدی تولید شده است. او فایلهای دانلود و آموزش نحوه ساخت را در فایل Instructables.com به رایگان قرار داده است.

 

پرینتر سه بعدی
چاپ سه بعدی گردنبند

هدف این هنرمند از گذاشتن آموزش فایل ساخت به صورت متن باز این بود که نمی خواست گردنبندش تنها جنبه زیبایی داشته باشد؛ مدارهای DIY میتواند به عنوان یک آموزش سرگرم کننده الکترونیک برای کودکان هم به کار رود. «ویپرخت» برای کسانی که هیچ پیش زمینه ای از الکترونیک ندارند هم یک راهنمای آموزشی قرار داده است.

در کل، هدف «ویپرخت»  از پرینت سه بعدی گردنبند گل آمارنطون، طراحی یک وسیله روشنایی تزیینی هنگامی که شخص به فضای تاریک وارد میشود، است. (تصور استفاده از آن در مهمانی های شبانه تاریک چقدر وسوسه انگیز خواهد بود!).

پرینتر سه بعدی
چاپ سه بعدی گردنبند

پرینتر سه بعدی برای ساخت یک گردنبند

برای ساخت گردنبند گل آمارنطون، علاوه بر چاپگر سه بعدی به برخی اجزای الکترونیک هم نیاز است. باید مدار را از بازار لوازم الکترونیک خرید شوند. سایر اجزا شامل میکروکنترلر ATtiny، آردینو UNO، خازن جداکننده الکترولیتی (Electrolytic Decoupling Capacitors)، jumping wires M/M، باطری ساعت، کلید مینیاتوری، سنسور نوری، LED و تجهیزات ساده لحیم کاری است.

طبق توضیحات «ویپرخت» در راهنمای آموزشی لینک instructables.com/id/High-Tech-Edelweiss-LED-KIT-SwarovskiIIR، برای افراد مبتدی هم ساخت و اسمبل بیشتر از دو ساعت طول نخواهد کشید. پس تفریح لذت بخشی برای بعد از ظهر آخر هفته تان میشود. تمام قطعات باید طبق راهنمای آموزشی بر مدار چاپی PCB نصب شوند. پس از اینکه از عملکرد صحیح مدارات و LEDها مطمئن شدید، تنها پرینت سه بعدی کاور زیبای گردنبند میماند.

اگر تمام مراحل را به درستی انجام شود در آخر کار یک گردنبند هوشمند با الهام از گل زیبای آمارنطون ساخته شده که در سه نوع متفاوت انیمیشنی قادر به نورپردازی است.

دانلود فایل انگشتر

۳dpe.ir/shop/product/best-stylish-ring-3d-model

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین