» 3DPE » آینده حمل و نقل هوایی با کوادکوپتر
کوادکوپتر شرکت آمازون

آینده حمل و نقل هوایی با کوادکوپتر

محققان دانشگاه لئوون نوعی پهباد حمل و نقل محلی با بال متصل و ساختاری مانند کوادکوپتر طراحی کرده و بوسیله پرینتر سه بعدی چند نمونه تولید کردند.

با توجه به گفته های «بارت دیز» یکی از سازندگان آن، این کوادکوپتر قادر به حمل محموله هایی تا ۵ کیلوگرم تا مسافت ۶۰km و نهایت سرعت ۱۵۰km/h است.

نهایتا با انجام تحقیقات و مطالعاتی پرهزینه، این تیم توانستند با طراحی جدید چند موتوره این دستگاه، میانگین سرعت آنرا دو برابر کنند.

نبض آینده حمل و نقل هوایی

حمل محموله در مسافت‌های طولانی دقیقا هدف کوادکوپتر است، که از اسم آن مشخص است و تیم پشت این پروژه باور داشتند این طراحی نوآورانه بازده خوبی برای حمل بسته ها و یا خدمات اورژانسی خواهد داشت.

درحالیکه چالش حفظ ثبات و پرش کوادکوپتر مشهور است، تیم کوادکوپتر توضیح میدهند که با طراحی UAV ترجیح بر کارایی و سرعت کوادکوپتر داشتند.

استفاده از هواپیماها برای تحویل کالا در سایت آمازون بصورت آنلاین دقیقا همان هدفی را دارد که خدمات تحویل بسته در آینده خواهند داشت. یک شرکت آمریکایی سال پیش شروع به استفاده از این سرویس در کمبریج کرد و همچنین حق انحصاری ثبت انبار هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان را گرفت.

فناوری چاپ سه بعدی سرآمد نمونه سازی سریع

خوشبختانه سایت آمازون شروع به استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی با تکنولوژی مشابه مثل تیم KU Leuven کرد. پرینت سه بعدی به دلیل اینکه اجازه تکرار سریع و باز آزمایش را به طراحان میدهد (که مسائل مهمی در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین هستند)، برای طراحی این وسیله بسیار مناسب است.

طراحی کوادکوپتر قبلی در سال ۲۰۱۷ نتیجه سه سال اصلاح و بازسازی بود، نمونه اولیه بالهایی بزرگتر و مقاوم در برابر باد داشت.

پرینت سه بعدی پهباد
سیر تکامل کوادکوپترهای تحقیقاتی دانشجویان

آخرین مدل آن ترکیبی از نمونه های قبلی با سیستم اتصال بال که در ساخت هواپیما بدون سرنشین نظامی سازمان دارپا (کشور ایالات متحده آمریکا) در گذشته استفاده شده بود.

پهباد
کوادکوپتر سایت مشهور آمازون برای ارسال سفارشات مشتری

بد نیست در پایان مقاله، به خبر دیگری از غوغای فناوری چاپ سه بعدی در دانشگاه لئوون اشاره کنیم؛ محققان این دانشگاه برای ساخت میکروفیبرهای هیدروکیلونیک که در تصفیه هوا و حتی جداسازی پلاسما از خون استفاده میشود، از پرینتر سه بعدی استفاده می‌کنند!

فایل3بعدی کوادکوپتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین