» 3DPE » چاپ ویلچیر برای یک گربه!

چاپ ویلچیر برای یک گربه!

دانش آموزان یک مدرسه برای گربه خانگی با پرینتر سه بعدی، ویلچیر کوچکی چاپ کردند. «Ray» گربه خانگی خانواده «بارون» نقصی ژنتیک دارد؛ یک پیچ خوردگی در ستون فقرات. بنابراین این گربه نمی تواند پاهای عقبی خود را به راحتی حرکت دهد و نیاز به وسیله کمکی چرخداری داشت. با خلاقیت دانش آموزان و با استفاده از پرینتر سه بعدی، این وسیله کمکی حرکتی برای گربه ساخته شد.

دیدن یک گربه با ویلچیر اصلا امری عادی نیست و کسی تاکنون با آن مواجه نشده است! اما برای یک گربه مو فرفری این شانس وجود داشت که پرینتر سه بعدی برایش ویلچیری بسازد.

این گربه مشکلات با مشکلات زیادی مواجه است:‌ علاوه بر نقص ستون فقرات،‌ چشمهای کوچک غیرمعمولی نیز دارد. «کری بارون» صاحب این گربه می گوید که با وجود تمام این مشکلات، انگار خود گربه هیچ اطلاعی از بیماریهایش ندارد و شاد و شنگول برای خودش خوش میگذراند. گویا با این وضعیت سازگار شده است. این نقصها باعث نشده که گربه نتواند از دیوار جست بزند!

هدف بارون از ساخت یک «شبه ویلچیر» بوسیله پرینتر سه بعدی برای گربه اش، راحتتر کردن حرکت کردن گربه بود. البته ایده این کار را معلم خلاق مدرسه پیشنهاد داد. او تصمیم گرفته بود تا با استفاده از چاپگر سه بعدی دبیرستانشان و به کمک دانش آموزان، یک وسیله کمکی برای گربه بارون بسازد.

| ساخت قطعه تزیینی برای گربه بوسیله چاپگر سه بعدی |

آنها فکرشان را با دانش آموزان مطرح کردند و در نهایت با خلاقیت دانش آموزان باهوش دبیرستان،‌ تصمیم بر ساخت یک ویلچیر با دو چرخ برای راحتتر کردن حرکت گربه گرفته شد.

چاپ سه بعدی
پرینتر سه بعدی

طراحی سه بعدی ویلچیر با کمک معلم و دانش آموزان انجام گرفته و سپس فایل به پرینتر سه بعدی انتقال یافت.

معلم مدرسه برای دانش آموزانش قصه گربه خانواده بارون را تعریف کرد و همه آنها برای بهتر کردن زندگی این گربه هیجان زده شدند. بنابراین آنها با نرم افزار scratch، طراحی مدل را انجام دادند و سپس با کمک چاپگر سه بعدی Flashforge Creator Pro‌ ساخت این قطعه تکمیل گردید.

بارون اضافه میکند:‌ اول کار واقعا تعیین ویژگیهای ویلچیر سخت بود، نمی دانستیم چه می خواهیم ولی کم کم همه چیز بر وفق مراد جلو رفت. طرح نهایی مزایای خوبی دارد. به گربه اجازه میدهد تا راحت عقب بدنش را لم بدهد و دو تسمه چرمی ظریف بدون اذیت بدن گربه، دستگاه را در هر شرایطی به بدنش متصل نگه میدارد.

پرینت سه بعدی ویلچیر این گربه در حدود ۱۱ ساعت زمان برد. کار آنقدر راضی کننده بود که بعدا چند طرح متنوع دیگر ویلچیر نیز برای این گربه با پرینتر سه بعدی ساخته شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین