» 3DPE » عصای پیاده روی ابتکاری
عصا

عصای پیاده روی ابتکاری

استودیو شیرو، یک مرکز طراحی در لندن با استفاده از پرینتر سه بعدی عصای پیاده روی چندمنظوره ای را برای غلبه بر مشکلات حرکتی و همچنین جابجایی آسان ساخته است. عصای پیاده روی ENEA به صورت متخلخل ساخته شده، بنابراین بسیار سبک وزن میباشد. این عصای پرینت سه بعدی شده در یک طرف خود دارای سه دسته با طراحی خاص است تا کاربردی چندگانه را فراهم کند.

پرینتر سه بعدی به عنوان یک فناوری بالقوه برای غلبه بر مشکلات حرکتی انسان شناخته شده است. از پرینت سه بعدی پروتزهای مصنوعی اندام انسان تا ویلچیرهای هوشمند. فناوری ساخت لایه افزایشی یا همان چاپ سه بعدی به طراحان امکان کنار زدن مشکلات زیاد در ساخت وسایل متحرک را فراهم کرده است.

عصای پیاده روی شیک موسسه طراحی شیرو

پروژه جدید موسسه طراحی شیرو در همین راستا آغاز شد. چیزی که تا به حال کسی برای ساختش از پرینتر سه بعدی استفاده نکرده بود: چاپ سه بعدی عصای چندمنظوره. این موسسه طراحی اولین عصای پرینت سه بعدی شده جهان را ساخته است. هدف از ساخت این کمک دهنده حرکتی برطرف کردن مشکلاتیست که در اغلب عصاهای فعلی بازار فروش وجود دارد.

چاپگر سه بعدی

مدیر طراحی موسسه شیرو میگوید: اشکالاتی که عصاهای معمول دارند هم شامل مسائل کاربردی و هم زیبایی میشود. در جامعه چنین باب شده است که عصا مخصوص افراد سالمند و نحیف است، اگر کسی غیر از افراد سالمند در حال پیاده روی با عصا دیده شود، فورا مورد قضاوت قرار می گیرند: چه اشتباهی انجام داده، آیا ناتوان جسمی است یا صدمه دیده است؟

از وسایل کمک دهنده حرکتی مثل عصا نباید چنین برداشتی شود، از همه اینها بگذریم اگر به تاریخ مراجعه کنیم در کمال حیرت متوجه میشویم که چیزی مثل عصا بیشتر به عنوان یکی از ابزارهای تکمیل کننده فشن به کار می رفته، هرچند که حالا چنین کاربردی تقریبا منقرض شده است.

| معجزه پزشکی با چاپگر سه بعدی |

هدف موسسه شیرو ساخت یک عصای پیاده روی شیک در عین کاربردپذیری بالا بود؛ بازگرداندن مفهوم عصا به عنوان یک ابزار مد روز در حالی که موجودیت کمک کننده هم داشته باشد. ظاهر براق، طراحی زیبا و دستگیره سه شاخه جالب عصای ENEA باعث شده است یک کلاس بالاتر در مقایسه با وسایل معمول کمک دهنده حرکتی قرار بگیرد.

 

پرینتر سه بعدی
طراحی خاص عصا، حمل راحت آنرا ممکن کرده است

ENEA، فرد استفاده کننده را به ایجاد یک ارتباط حسی با عصا ترغیب میکند؛ درک عصا به عنوان ابزاری کاربردی، با طراحی مد روز و شیک به جای فکر کردن به واقعیت غیرقابل اجتناب محدودیت فیزیکی بدنشان. استودیو شیرو میگوید: این عصا، طیف وسیعی از خلاقیتهای طراحی را در جهت راحتی و دسترسی پذیری تواما با یک زبان طراحی مدرن و تکنیک ساخت بدیع را فراهم کرده است.

موسسه شیرو معتقد است جنبه های کاربردی عصای پرینت سه بعدی شده ENEA اهمیت بیشتری از طراحی فشن آن دارد و البته این عصا در هر دو جنبه سرآمد همتایانش است.

برای هر کسی عصای پیاده روی ENEA فوق العاده سبک است. باید از «رئال و ماکس» مهندسان طراحی صنعتی این عصا که بافت متخلخل استخوانی آنرا ایده پردازی کردند، ممنون باشیم. این نوع بافت متخلخل از استخوان انسان الهام گرفته شده است طوری که عصا تراکم وزنی کمی داشته و در عین حال کاملا مقاوم خواهد بود. قطعا چنین بافت پیچیده ای فقط با فناوری پرینتر سه بعدی قابل ساخت میباشد؛ یک متریال ترموپلاستیک خاص و با استفاده از یک چاپگر سه بعدی پزشکی.

پرینت سه بعدی
پرینت سه بعدی بافت متخلخل عصا

دستگیره سه شاخه عصا فقط برای بهتر کردن دید بصری ساخته نشده است، هدفش کاهش تنش دست فرد نگهدارنده عصاست. این دسته های سه گانه بلند، اتصال دست به عصا را بدون خستگی افزایش میدهند و همچنین امکان قرار گرفتن عصا در گوشه های میز یا سطوح دیگر به راحتی فراهم میشود. بنابراین یک فرد سالمند دیگر نگران خم شدن و برداشتن عصا از کف زمین نیست.

مورگان، طراح ارشد عصای ENEA است. او می گوید ایده پرینت سه بعدی چنین عصای خاصی وقتی به ذهنش خطور کرد که برای یک ماموریت اورژانس پزشکی داوطلب شده بود. “تجربه جالبی بود، باعث شد تاثیر جنبه های طراحی یک ابزار اورژانس پزشکی در کارکردش برای من آشکار شود. از آن موقع همیشه در مورد بهبود رابط کاربری وسایل کمکی مراقبت پزشکی از طریق طراحی خلاقانه فکر میکنم”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین