» 3DPE » برنامه نویس ژاپنی ظرف جادویی چاپ کرد

برنامه نویس ژاپنی ظرف جادویی چاپ کرد

یک برنامه نویس خلاق ژاپنی که از عاشقان فناوری پرینترهای سه بعدی است موفق به چاپ سه بعدی یک بشقاب شده که با ریختن سس سویا در آن، تصویری رنگی در آن ظاهر می شود!

در غرب وقتی صحبت از تجاری کردن محصولات موفق میشود، بیشتر افراد به یاد حق امتیاز رسمی محصولات مرتبط با سری فیلمهای جنگ ستارگان می افتند. اما میشود یک شخص خلاق حق امتیاز غیر رسمی از یک محصول موفق را بوسیله ایده پردازی قوی تجاری کند. نمونه این مثال همین برنامه نویس ژاپنی است که توانسته از یک شخصیت انیمیشنی معروف در کشورش با ایده پردازی قوی، امتیاز فروش کسب کند؛ پرینت سه بعدی بشقاب مخصوص سس که وقتی سس سویا در آن جاری میشود عکس این شخصیت کارتونی معروف آشکار میشود.

این خلاقیت از آن انواعی است که تا وقتی خودتان از نزدیک تجربه نکنید، برایتان غیرقابل باور خواهد بود. تصور میشود که سازنده این اثر زمان زیادی را برای عملی کردن آن صرف کرده است. در عکس بالا مشخص است وقتی سس در این ظرف ریخته میشود، در کمال شگفتی عکس کاراکتر انیمیشنی (darjeeling anime) کارتون ژاپنی «Girls und Panzer» در برابر چشمانتان نمایان میشود.

 

پرینت سه بعدی
چاپ سه بعدی ظروف با تصاویر رنگی نامرئی

 

چاپ سه بعدی
شیارها برای بازتاب تصویر

 

پرینت سه بعدی
مدلسازی تصویر کاراکتر انیمیشنی

 

خالق این شاهکار یک برنامه نویس ژاپنی است که در توییتر با نام nue شناخته میشود. او میگوید برای ساختن این ظرف وی ابتدا مجبور بود طرحی سه بعدی از تصویر شخصیت را طراحی کند. سپس برای هر قسمت فایل سه بعدی میزان عمق دهی نقاط، تعیین و اجرا شود. مخصوصا قسمتهای با رنگهای مختلف وقتی سس در آن جاری میگردد. او متوجه شد هر چه عمق این نقاط بیشتر باشد رنگ کدرتری هم بازتاب خواهد داد.

به نظر ساده می آید،‌ ولی اصلا چنین نیست. حتی یافتن ایده آن و بعد چگونگی تعیین بهترین نقاط و در آخر روش عملی کردن شیارها برای پرینت سه بعدی واقعا چالشی بزرگ محسوب میشود. برای مثال به طرح موها در عکس نگاه کنید، تصویر درون بشقاب با عکس انیمیشنی هیچ تفاوتی ندارد و وی نمیخواست تا جزییات در طرح فدا شوند. تمام درخشش ها و تضاد رنگهای مو و چشمان در ظرف وقتی سس در آن قرار دارد قابل مشاهده است. شیارها و فرورفتگی ها بسیار ظریف هستند، پس مطمئن باشید یک تکه سوشی خوشمزه ژاپنی در آن گیر نخواهد کرد! عمق شیارها به صورتی است که بهترین بازتاب را داشته و در عین حال مایعی در آن ته نشین نشده و رسوب ایجاد نشود.

پس از طراحی نرم افزاری نوبت به انتخاب روش پرینت سه بعدی رسید که وی تصمیم به استفاده از فناوری FDM و متریال فیلامنت گرفت. با توجه به جنس پلاستیک اغلب فیلامنتها و آسیب پذیری آنها نسبت به مایعات وی یک فیلامنت PETG بهینه شده که برای مواد غذایی کاربرد دارد،‌ استفاده کرد. دستگاه چاپ هم از بین دقیقترین مدلهای پرینتر سه بعدی makerbot استفاده شد.

اگر تحت تاثیر ایده این ظرف قرار گرفته اید، حتما این درک را خواهید داشت که سازنده چه خلاقیتی برای مدلسازی سه بعدی و طراحی خطوط هندسی تجربه کرده است؛ قدم به قدم پیش رفتن تا در آخر ظرفی روی میز قرار گیرد و ناگهان چهره یک شخصیت معروف فرضا Jon Snow (هنرپیشه سریال بازی تاج و تخت) از کف ظرف به شما زل بزند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین